Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-03-03, 14:59
Medlem
Nn som har bott i Singapore? Hur var det?
Citera
2008-03-05, 23:38
Medlem
Beror ju p vad man r ute efter, kan utveckla dig ngot kanske jag kan bidra
Citera
2008-03-07, 18:06
Medlem
funderar p att flytta dit

Vad r en bra ln? Vad kostar det att bo, osv?
Citera
2008-04-10, 02:06
Medlem
Singapore

Bra ln i Singapore r 100.000 dollar el hgre.

Men vill du leva lugnt liv klarar du dig med en ln p 60.000 dollar. Fast d fr du skippa att ha bil och kka asiatiskt eller laga hemma ibland.

Visst gr det att leva mycket billigare, men tveksamt om det r vrt det. Singapore r materealistiskt som fn.

Bostad, beror helt p var du bor, hur du bor och snt.
Pratar du hus eller centralt kostar det ganska mycket mer n om du pratar vst och condo. Men google r din vn kryllar av sidor med objekt och priser.

Att bo i Singapore r att bo i en modern storstad som r vldigt lite asiatisk ven om majoriteten ser asiatiska ut. Lever du i expatbubblan s kan du leva precis som i Sverige f.
Tar du dig ur bubblan och in bland Hokkien och Hakkas kommer du mrka det riktiga Singapore. Ett land med hg korruption, starkt begrnsad yttrande frihet och en identitetskris.

Men Singapore r ett toppen stlle fr en expat med bra ln att bo p. Vill nt bolag skicka dig dit r det bara att tacka och ta emot.
Citera
2008-04-10, 02:11
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Enda minuset r ju att det r s genuint trkigt.
Citera
2008-04-10, 09:20
Medlem
TrialByErrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Berghagen
Enda minuset r ju att det r s genuint trkigt.
Jo, r du inte festprissen och vill ha lite mer aktiviteter r SIngapore fattigt.
Citera
2008-04-10, 09:36
Medlem
Androass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrialByError
Jo, r du inte festprissen och vill ha lite mer aktiviteter r SIngapore fattigt.
andra sidan r det ju lite coolt att kunna kta till Thailand eller Kina ver en weekend.
Citera
2008-04-10, 10:19
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Androas
andra sidan r det ju lite coolt att kunna kta till Thailand eller Kina ver en weekend.

D kan man vl bostta sig dr i stllet?

Det r som folk som sger "Malm r s jvla bra fr att vi har nra till Kpenhamn". h fan, r det inte bttre att bo i Kpenhamn d?
Citera
2008-04-10, 11:00
Medlem
Androass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
D kan man vl bostta sig dr i stllet?

Det r som folk som sger "Malm r s jvla bra fr att vi har nra till Kpenhamn". h fan, r det inte bttre att bo i Kpenhamn d?
Nu antar jag att TS ftt jobberbjudande eller liknande i Singapore och det r drfr han ska dit. Singapore har ocks mnga frdelar jntemot de andra lnderna, den strsta r sprket.

Tom du kan nog rkna ut att det inte r ltt att bostta sig och jobba i Kina. Och Thailand r ju ingenting man vill bo i, bara svina i...
Citera
2008-04-10, 11:22
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Androas
Nu antar jag att TS ftt jobberbjudande eller liknande i Singapore och det r drfr han ska dit. Singapore har ocks mnga frdelar jntemot de andra lnderna, den strsta r sprket.

Tom du kan nog rkna ut att det inte r ltt att bostta sig och jobba i Kina. Och Thailand r ju ingenting man vill bo i, bara svina i...

Jag menade bara att argumentet att en plats r bra fr att det r nra till andra platser r ett ganska dumt argument. Det finns ju trots allt inget som sger att han skulle ha rd att kunna sticka ivg varje gng han har trkigt. Men jag frstr vad du menar.

Nr det gller Kina s har jag en vn i Guangzhou - han sger att det var tvrenkelt att komma tillrtta dr nr han vl fixat visum. Jag litar mer p honom n en person p FB som sger att jag "nog kan rkna ut det"
Citera
2008-04-10, 17:00
Medlem
Androass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Nr det gller Kina s har jag en vn i Guangzhou - han sger att det var tvrenkelt att komma tillrtta dr nr han vl fixat visum. Jag litar mer p honom n en person p FB som sger att jag "nog kan rkna ut det"
Jag antar att han kan sprket.
Citera
2008-04-10, 18:55
Medlem
Angryrodents avatar
Bostt dig i Johor Bahru istllet..

pendla till s'pore... boendet och maten blir skitbilligt + att du slipper leva i en jtte stad men bor nra en + fr betalt i i singapore = rik som fan i Malaysia...
Citera
  • 1
  • 2
Denna trd visas ven p Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f633394

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här