Flashback bygger pepparkakshus!
2024-08-19, 23:08
Medlem
anon112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pellepolis
Ja, som titeln anger, ställ era frågor om ordningsvaktsyrket. Undvik inslag av småaktighet och trams, jag låter det stå mig fritt att enbart svara på seriösa frågor/frågeställningar.
Hur ser du på att polisen, med sitt Särskilda utredningar inte verkar bry sig om att Ordningsvakter begår brott och går runt och hittar på egna lagar? Det skiljer sig kanske lite från kommun till kommun, i och för sig. Situationen är inte något vidare idag och det finns människor (Ordningsvakter) som får betalt av skattebetalarna för att gå runt och mucka med folk. Och hitta på egna lagar. Dom verkar tycka att dom sitter säkert ändå. Vi får väl se när/om organisationer utanför Sverige tittar på det här.

Kanske är det som för polisen ibland: om en polis får tillräckligt många anmälningar på sig plockas dom bort. Även fast dom inte blivit dömda för något; ingen rök utan eld.

Svar från Pelle är nog inte aktuellt. Vi får se.
Senast redigerad av anon112 2024-08-19 kl. 23:10.
Citera
2024-11-19, 18:43
Medlem
Huntsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anon112
Hur ser du på att polisen, med sitt Särskilda utredningar inte verkar bry sig om att Ordningsvakter begår brott och går runt och hittar på egna lagar? Det skiljer sig kanske lite från kommun till kommun, i och för sig. Situationen är inte något vidare idag och det finns människor (Ordningsvakter) som får betalt av skattebetalarna för att gå runt och mucka med folk. Och hitta på egna lagar. Dom verkar tycka att dom sitter säkert ändå. Vi får väl se när/om organisationer utanför Sverige tittar på det här.

Kanske är det som för polisen ibland: om en polis får tillräckligt många anmälningar på sig plockas dom bort. Även fast dom inte blivit dömda för något; ingen rök utan eld.

Svar från Pelle är nog inte aktuellt. Vi får se.

Inte vanligt att OV begår brott eller hittar på egna lagar.
Verkar som du har dåliga erfarenheter av OV, & jag är den förste att medge att det finns olämpliga sådana, men generellt är de vanliga hyggliga människor som försöker bidra till ett säkrare samhälle.

Det är inte ett tacksamt yrke, men man lever för de gånger som allmänheten säger att man gör ett bra jobb, & att man gör skillnad.
Har varit OV i decennier, har ALDRIG "muckat" med någon, lönen är inte så bra att man önskar problem
utan orsak...

Däremot vill jag inte ha det ogjort, man har lärt sig mycket om sig själv & andra.
Min äldste son har nyligen gått i mina fotspår & blivit OV. Han har utvecklats väldigt mycket & väldigt snabbt.
Det gör mycket med en person att gå rakt in i konflikter, räta ut dessa & agera.

Man blir en "alfahanne" på jobbet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in