2010-11-08, 22:10
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutation
I princip så är det också, när jag såg dem i somras så stod Jay (bas) för nästan allt growlande.

Tråkigt att höra

Så hur blir det när de lirar ''Hand Of Blood'' live t.ex? Kör Jay hela låten själv då eller?
Citera
2010-11-09, 09:35
Medlem
mutations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeTaLRubEuS
Tråkigt att höra

Så hur blir det när de lirar ''Hand Of Blood'' live t.ex? Kör Jay hela låten själv då eller?

Nja, nej det gjorde han inte. Matt var med och vrålade lite på vissa hörn, men det är långt ifrån som förr.
Han sjöng mest, Jay skrek på låtar som Hand of Blood, 4 Words, Spit You Out osv.
Citera
2010-11-09, 11:15
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutation
Nja, nej det gjorde han inte. Matt var med och vrålade lite på vissa hörn, men det är långt ifrån som förr.
Han sjöng mest, Jay skrek på låtar som Hand of Blood, 4 Words, Spit You Out osv.

Då är det ju verkligen uppenbart att Matt inte kan skrika alls lika mycket som förut

Undrar bara hur han klarade ''Scream, Aim, Fire'' när de spelade in den. Då hade han ju redan fått fel på stämbanden
Citera
2010-11-09, 12:14
Medlem
kamelduschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeTaLRubEuS
Tråkigt att höra

Har för mig att enda äldre tunga låtarna dem körde på Metaltown var 4 words to choke upon & Hand of Blood(skyller minnet på för mkt hälsodryck) så majoriteten av låtarna var från nya plattan. Lead singern sjöng inte mycket screamo alls men sjöng såklart en del och Jay gjorde väl 90% av allt screamo.

Edit: märkte att nån redan svarat så ignorera
Senast redigerad av kameldusch 2010-11-09 kl. 12:18.
Citera
2011-01-21, 18:47
Medlem
Som ett stort BFMV fan måste jag säga att nya plattan var väldigt bra endå, tar en stund innan det tar sig. Men som de flesta säger, så har jag svårt att tro att de slog första plattan. Även om den nya plattan hade några riktigt bra låtar (your betrayal, pretty on the outside, alone, fever typ )

De verkar lätta lite på screamen, men de är nog pga matt fick opereras, som ni andra sagt. Tycker inte det skadar allt för mycket med lite mindre screams. Dock saknar man de lite mer tunga stilen av dom i de nya albumet.
Citera
2011-01-22, 10:56
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alesanah
Som ett stort BFMV fan måste jag säga att nya plattan var väldigt bra endå, tar en stund innan det tar sig. Men som de flesta säger, så har jag svårt att tro att de slog första plattan. Även om den nya plattan hade några riktigt bra låtar (your betrayal, pretty on the outside, alone, fever typ )

De verkar lätta lite på screamen, men de är nog pga matt fick opereras, som ni andra sagt. Tycker inte det skadar allt för mycket med lite mindre screams. Dock saknar man de lite mer tunga stilen av dom i de nya albumet.

Jag blev enormt besviken på ''Fever''.
Citera
2012-02-07, 23:57
Medlem
Har Bullet For My Valentine slutat producera musik??

Som topic, gick in på youtube idag och lyssnade på mitt gamla favoritband i 13-14 års åldern, men lade märke till att de inte släppt några nya låtar sedan 2009 och kunde heller inte se att spelat några live konserter på sistone. Nu till frågan:
Har de slutat vara verksamma?
Citera
2012-02-07, 23:59
Medlem
Jag hoppas det
Citera
2012-02-08, 00:01
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Trådar om BFMV sammanfogade.

/Mod.
Citera
2014-02-21, 13:13
Medlem
Blev förvånad att de släppt två nya album sen jag kollade dem senast. Gillar deras två första album. Fungerar bra att träna till. Har aldrig lyssnat på texterna utan gillar musiken och sången. De två nya albumen verkar inte hålla samma kvalite som tidigare album. Synd!
Citera
2014-02-28, 15:10
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Blev förvånad att de släppt två nya album sen jag kollade dem senast. Gillar deras två första album. Fungerar bra att träna till. Har aldrig lyssnat på texterna utan gillar musiken och sången. De två nya albumen verkar inte hålla samma kvalite som tidigare album. Synd!

Bullet For My Valentine har varit döda sen länge. Första EP:n och första albumet är riktiga metalcore-klassiker, kommer alltid betyda mycket för mig. De tappade redan med Scream, Aim, Fire enligt mig men det albumet är fortfarande väldigt bra i jämförelse med skiten som kommit sen..
Citera
2014-06-08, 10:28
Bannlyst
Av det jag har hört med bandet, så ja, de är ganska bra och passar bra när man är på kasst humör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in