Citat:
Ursprungligen postat av mrgyntro
Jag tror att det är lättare för kvinnor att bli ledda av en man istället för en kvinna. Alfahanen är ju alltid över Alfahonan så att säga. Kan hålla med om att kvinnor i en större grupp är helt värdelösa när det kommer till effektivitet och fokusering på arbetsuppgifter. Män (en del) är naturliga ledare och kvinnor inser detta. har också haft en del kvinnliga kollegor som sagt att dom mycket hellre jobbar med män än med kvinnor, av den anledningen att om en man leder så är det alltid klara besked om vad som gäller. Har han problem med dig så tar han upp det med dig och inte med din kollega.
Ursäkta, men det är bullshit. Det handlar om att utnyttja en del av det traditionella genusmönstret "attraktion" i arbetslivet. Det är svårt att göra när man som majoriteten är straight med en chef av samma kön.
Har själv (som man) haft kvinnliga chefer och det har fungerat väldigt bra! Visst; jag har haft bättre manliga chefer, men jag har också haft sämre manliga chefer. Kvinnliga är mer konsekventa och förutsägbara.