2008-03-08, 12:08
Hallå där,

Blickandes tillbaka på 80- och 90- talets olika frekventerade spelkonvent.. BorCon HelCon LinCon, you name them.. vilket lag tyckte ni var "coolast/ bäst"?

Själv lägger jag min röst på lag Köksmixer och bortglömda (?) Flying toaster
Senast redigerad av arioch 2008-03-08 kl. 12:14.
Citera
2008-03-08, 12:31
Medlem
Cineastens avatar
Tråden blir väl rätt meningslös om det bara är en massa namedroppande utan någon som helst motivering.
Citera
2008-03-08, 12:32
..Så du menar att den blir meningslös i stil med "vilket rollspel gillade du bäst"?

Point taken. Ska fila på några motiveringar när jag är tillbaka.
Citera
2008-03-09, 02:08
Medlem
Cineastens avatar
De flesta som varit med i rollspelssvängen känner väl till de olika rollspelen men hur många känner till de lag som varit med under de olika spelkonventen?
Citera
2008-03-09, 16:44
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
De flesta som varit med i rollspelssvängen känner väl till de olika rollspelen men hur många känner till de lag som varit med under de olika spelkonventen?

Åh. Det har jag ingen aning om. Däremot vet jag att det back in the days var nästan en rollspelskult under och kring konventen och att vissa lag hölla fanan högt..

Nåväl; mina motiveringar i detta fall:

Köksmixer
För att de- alltid- satte rollspelandet i första rummet. Att klara av äventyren/ vinna turneringar var väl inte det viktigaste utan rollspelandet var av högsta rang. Dessutom en samling högst intressanta individer. Vill minnas att de frekventerade de flesta konventen värda namnet.

The flying toaster
Tjaa.. för att brödrosten alltid var med och dessutom synnerligen välputsad. Vill minnas att de var ett gäng fokuserade, spelglada och partysugna rollspelsfantaster som det alltid gjorde ont att möta i diverse kvalomgångar..
Citera
2008-03-16, 20:53
Medlem
JoshiKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arioch
Åh. Det har jag ingen aning om. Däremot vet jag att det back in the days var nästan en rollspelskult under och kring konventen och att vissa lag hölla fanan högt..

Nåväl; mina motiveringar i detta fall:

Köksmixer
För att de- alltid- satte rollspelandet i första rummet. Att klara av äventyren/ vinna turneringar var väl inte det viktigaste utan rollspelandet var av högsta rang. Dessutom en samling högst intressanta individer. Vill minnas att de frekventerade de flesta konventen värda namnet.

The flying toaster
Tjaa.. för att brödrosten alltid var med och dessutom synnerligen välputsad. Vill minnas att de var ett gäng fokuserade, spelglada och partysugna rollspelsfantaster som det alltid gjorde ont att möta i diverse kvalomgångar..

Lånar tråden lite om det är ok...

Såg en kille häromdan som gick med helt vanliga kläder men med en huva a la broder tuck på huvudet. Tycker detta är lite dålig stil, jag menar antingen är man "in character" eller "out of character" inget jävla mellanting!!!

sorry om detta blev lite off topic men var tvungen att lätta mitt hjärta från denna börda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in