2001-08-05, 20:11
Medlem
Vad r det egentligen som gr dig s otroligt atg att du besinningslst angriper folk till hger och vnster hr. Tror du att du gr ngon skillnad? Du gr bara bort dig med din okunskap, faktum r att de flesta p det hrforumet vet mycket mer om narkotika n vad du gr, vad det gller svl skadeverkningar som ruseffekter.

Jag skulle skratta t dig om det inte vore fr att dina vansinniga sikter delas av mnga andra okunniga mnniskor, mnniskor som sitter p avgrande positioner i samhllet, och som fattar beslut om problem som de inte vet ngonting om, beslut som bygger p utslitna mlsttningar som saknar all potential att ngonsin frverkligas.

Det r mnniskor som du Mia, som aldrig ifrgastter, som aldrig frsker se frbi massmediernas skildringar av narkotikaproblemet och propagandabombardemanget frn samhllet, som indirekt lter mnniskor d i rnnstenen.

Du vet ingenting om droger annat n att du har lrt dig i skolan att det r FEL FEL FEL!
Du DRISTAR dig till att komma hit och kalla MIG fr en nedpundad idiot, du vgar bertta fr mig vad jag ska gra och inte gra, vad jag ska tycka och inte tycka.

Dra t helvete Mia, och ta dina frbannade moralkakor med dig.

Citera
2001-08-06, 18:12
äldre konto (old)
Ej medlem
Mia Mia Mia

Bra inlgg India. I alla fall fram till sista meningen...
Citera
2001-08-06, 18:38
Medlem
Mia Mia Mia

Kan brja med DETSAMMA India...
Om du nu r fr droger, snlla bertta fr mig om alla frdelar som det br med sig! Eftersom jag vet s lite *ironi* s vill jag grna lsa allt bra som droger fr med sig..

Det mste ju finnas massor med positiva saker eftersom du frsvara det s hrt!
*Kan inte vnta p svar frn dig...*
Citera
2001-08-06, 20:21
äldre konto (old)
Ej medlem
Mia Mia Mia

Vad gr du hr egentligen???
Vad vill du stakomma med dina inlgg hr???
Har din knarkande kille gjort slut???
Har du inga vnner att chatta med???
Vill du ha uppmrksamhet???
Vill du bara frdriva ditt trkiga liv???
Vill du bara hjlpa alla "jvla" pundare???

En sak r skert. En okunnig liten flicka som du kommer aldrig att f gehr fr sina sikter. Inte s lnge du vljer att trampa p dina motsndare, eller som evil_ed nmnde:

// Skit i andra - inte p andra?!
Citera
2001-08-07, 00:17
Medlem
Mia Mia Mia

Mia!

Vad r det du vet egentligen. Vad r det som har ftt dig att fatta denna din stenhrda stndpunkt i narkotikafrgan? Jag utgr ifrn att detta ditt engagemang r grundat p djupa personliga erfarenheter, och att du ven om du sger att du inte har provat sjlv har varit i mycket nra kontakt med missbruksproblematiken, kanske under flera r?

Fr hur skulle du annars vga yttra dig s sjlvskert?

Suck. Jag ber om urskt fr att jag bad dig dra t helvete, men dina inlgg gr mig verkligen frbannad. Jag hr p dina argument att du inte r insatt i frgan, fr jag har snurrat runt i den hr debatten i ratal, och hrt nrap varenda argument som finns till leda. Den hr frgan r inte s svart-vit som den kanske kan tyckas Mia, jag lovar.

Alla s har vi rtt till vra sikter, och oliktnkande gynnar diskussionen, men det du sysslar med r helt besinningslsa personangrepp. Det r rent ut sagt kontraproduktivt, det leder inte till ngon kad frstelse, eller ens vidare diskussion.

Hade du varit lite lyhrd, shade du kanske kunnat f en mer nyanserad bild av narkotikafrgan. Du hade kanske brjat frst att begreppet narkotika bara r ett samlingsnamn fr de preparat som man har bestmt sig fr skall vara otilltna. Huruvida den lagstiftningen r riktig i sin nuvarande utformning eller br modifieras rder det delade meningar om.
Sjlv s tycker jag till exempel inte att man borde utdma fngelsestraff till personer vars enda brott r att vara narkotikapverkade. Jag tycker inte heller att det r riktigt att man spenderar stora summor skattepengar p polistgrder mot missbruksledet, nr dessa pengar skulle komma mycket bttre till pass om de anvndes till att bygga ut och frbttra narkomanvrden.

Jag tycker ocks att man borde informera p ett serist stt om de olika preparatens respektive skadeverkningar. Man borde slppa de senaste rens ndamlen-helgar-medlen mentalitet, och gna sig t informationskampanjer som r trovrdiga.

Sen r det ju uppenbart att det r nt som saknas i utbildningen av personalen p rehabiliteringsklinikerna, det mste man ocks gra ngot t.

Min egen instllning till sjlva drogerna r att folk kommer att gra som de vill iallafall, oavsett vad lagstiftningen sger. Om man t.ex narkotikaklassade alkohol skull alla fortstta dricka nd. De skulle ju vara lika bra och dliga p att hantera sitt alkoholbruk iallafall, enda skillnaden skulle vara att det pltsligt skulle finnas en till gigantisk inkomstklla fr organiserad brottslighet. P samma stt r det med alla rusmedel. Alla har sina speciefika skadespekta, alla har sin hgkonsumentgrupp med folk som tappat kontrollen ver drogen. Alkoholism r ett missbruk som r mycket vl jmfrbart med narkotikamissbruk, ven om man inte talar lika hgt om det som om narkotikan.

Alkoholen r ju helig, den fr ingen rra.

Och namnet var Indica.
Citera
2001-08-28, 13:44
Medlem
Mia Mia Mia

Kan inte MenTal komma tillbaka istllet? Hon var ju iaf. en vettig moraltant...
Citera
2001-09-06, 19:33
Medlem
Mia Mia Mia

hmm
Fr det frsta behver man ndvndigtvis inte ha blivit pkrd fr att ha sikter om
trafikpolitik om ni frstr jmfrelsen.
Sjlv har jag erfarenhet jag grna skulle avst frn ! Ngon sa till mig en gng "Vad r 5r i dimma att komma med i erfarenhet",eller nt liknande.Just d blev jag vldigt frnrmad men insg senare att han hade frbannat rtt !!
Personligen rekommenderar jag filmen "Vi barn p Bahnhoof Zoo" istllet fr att testa droger.Filmen r inte det minsta verdriven r verklighetsbaserad !
ME
Webbadress:
http://www.geocities.com/zoom61se/gbc.html
Citera
2001-09-08, 06:48
Medlem
Mia Mia Mia

Ja, Mats, boken r ocks att rekommendera den r vldigt stark. En tragisk men samtidigt vldigt fngslande lsning.

Givetvis behver man inte ha ngra som helst kunskaper fr att diskutera narkotikapolitik, det har vi ju sett mnga exempel p bl a hos vra politiker och vra medier.

Jag beklagar den frlust av tid som missbruket har inneburit fr dig, jag vet att det r ett helvete, och jag frstr att det r en erfarenhet du kunde ha varit utan. Men tyvrr s fick du genomleva den, precis som mnga andra (ja, somliga lever ju inte genom den). Just drfr att detta r ett stort samhllsproblem s r det viktigt att man diskuterar det utifrn flera aspekter. Och sjlvklart s skall alla f ta del av den debatten.

Men om en individ inte vet hur man diskuterar p ett sansat och respektfullt stt, s urartar en laddad frga som denna snabbt i otrevlig spam. Detta br undvikas eftersom det frintar alla mjligheter till seris diskussion.
Citera
2001-09-23, 22:59
äldre konto (old)
Ej medlem
Mia Mia Mia

du e s bisarr som det gr att bli.
jag tror du lider av nn ngest eller ntt. att du tycker att du gr dliga saker och d vill du liksom knna dej bra genom att sga till alla "knarkare" att dom e dumma osv.

sluta ckla dej bete dej som en fjortis.
du vet ju ingenting.

de r klart att det inte e BRA med droger. men vaffan?

det behver inte vara dligt heller.
det beror helt p vilket sinnestnd man befinner sig i nr man tar det. men sna djupa saker fattar vll inte en primitv fjortis som du.

"dliga" saker ger en erfarenhet och bilder en helt klart intelligentare individ, och med det menar jag inte att horse pundare p plattan r smarta.

tnk efter lite... bara fr att massmedia sger till oss att ngot r dligt. r det sant d. det r ju klart att det finns knarkare. men det finns ju sex missbrukare ocks. r det farligt att ha sex d?
Citera
2001-10-21, 01:36
Medlem
Mia Mia Mia

Ja, tnk p alla allvarliga sjukdomar sex kan ge! Avst frn sex! Vga avst frn sex

Fuckhead
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem