I somras skjutsade jag 2 pers p moped och krde in i ett vgrcke s en passagerare fick sy 14 stygn i ljumsken och den andra hjrnskakning. Jag brt armen och fick en balk in i armen.
Nu har polisen brjat ta upp detta igen. Vilka fljder kan detta ge mig som frare? (ddsstraff, bter etc.)
Jag r 16 r nu och har lmplighetsintyg fr vningskrning. (var 15 vid olyckan)
Vad tittar polisen p nr jag blir stoppad i en poliskontroll?
Polisen kontrollerar om du skjutsar otilltna passagerare eller om mopeden r trimmad. Pfljden, det vill sga straffet, kan bli dagsbter eller penningbter och eventuell avvaktan med krkortstillstnd.
Du har dessutom krt utan ett giltigt frarbevis, vilket kan innebra ytterligare pfljder.
Blev pkrd nr jag var i moppeldern, nra att jag torskade p vrdslshet nr det fanns mngder med bilder p min helt intakta front och sndermosade sida samt p bilens mosade front och intakta sida.. Varfr sa jag detta egentligen? nejmen snuten lgger inte ner s mkt tid p sina saker och orkar inte bry sig.. ge ett gott intryck s kanske dom skiter i det
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!