2008-03-13, 18:14
Medlem
Nefcairions avatar
Hejsan!

Har vart inne och skrivit i en annan tråd men då man inte fick något direkt svar skapar jag en ny här och hoppas innerligt att någon kan hjälpa mig,försökt på 99mac utan att någon framgång!

Problem:

Skapade en Windows Partition på 30 Gb i Boot Camp Assistent, Windows sket sig så jag vill ta bort partitionen. Då jag öppnar Boot Camp Assistent står det att den måste vara journalförd i mac OS vilket den var så dör kom jag int elängre i bootcamp, och i skiv verktyg så kan jag bara tömma innehållet och inte "sammanfläta" mina 2 partitioner. Formaterade om datorn och partitionen är kvar på 30 gb, välidgt irreterande försöker med Bootcamp igen o nu står det

Boot Camp-assistent kan inte användas.
Du måste uppdatera din systemprogramvara innan du använder denna inställningsassistent.

Och JA jag har installerat och uppdaterat mitt OS.

Så nu ber jag om hjälp hur jag kan få en "hel" hårdisk....bör finnas nått program eller nått jag har googlat runt lite och hittat 2 trådar som eventuellt ger svar på min fråga men kan inte tolka dem här är sidorna:

http://www.macgeekery.com/tips/troub...ssistant_fails

http://discussions.apple.com/thread....84221&#6684221

mvh
Citera
2008-03-13, 18:30
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nefcairion
text

Starta upp på MacOS X skivan, starta Disk Utility - gå in på partitions.

Självklart kommer all data försvinna
Citera
2008-03-13, 20:09
Medlem
Nefcairions avatar
!kan låsa denna fick mitt svar från annat håll
Citera
2008-03-13, 22:16
Bannlyst
Citat:
!kan låsa denna fick mitt svar från annat håll
Skriv här då, du fattar väl att folk försökte hjälpa dig!
Shit...
Citera
2008-03-14, 16:26
Medlem
Nefcairions avatar
!

jag sökte mig på flera håll för att få svar snabbare om ens svar alls.....

men lösningen på problemet var inte så svårt om man är en erfaren mac användare men dessvärre var inte jag det så blev svårt.

Man går in på diskverktyg och sedan står alla en hårdiskar och partitioner där. och ovanför Macintosh HD står det massa text....och där kunde man klicka oxå och där fanns det en partition meny och så simpelt vart det

Så gör man om bootcamp krånglar och man vill partionera hårdisken till en enhet igen
Citera
2008-03-14, 17:04
Moderator
^Eazs avatar
Citat:

men lösningen på problemet var inte så svårt om man är en erfaren mac användare men dessvärre var inte jag det så blev svårt.

Man går in på diskverktyg och sedan står alla en hårdiskar och partitioner där. och ovanför Macintosh HD står det massa text....och där kunde man klicka oxå och där fanns det en partition meny och så simpelt vart det

Så gör man om bootcamp krånglar och man vill partionera hårdisken till en enhet igen

som mitt svar var 16min efter trådstarten
Citera
2010-08-14, 10:33
Medlem
Citat:

Jag har gjort precis samma sak på min macmini som du gjort, och har velat sammansluta de 2 partitionerna i 2 år:P fast jag gav upp när jag inte fattade hur man gjorde.. jag har även varit inne i partitionsmenyn som du beskrev.. Men när jag väljer en partition så är allt gråmarkerat och jag kan inte göra något annat än att gå in i alternativmenyn.. någon som vet hur man ska göra då? jag har tiger os.. ska uppgradera till snowleopard snart, ska jag vänta eller ska jag göra det nu innan jag formaterar allt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in