2008-03-16, 23:33
Medlem
Skitsoft jobb, nu arbetade jag iofs som kaffekokare. Vet inte vilken befattning du ska f? Men r det kaffekokare, ta jobbet. Du fr lka, lra knna dig sjlv och en skitbra merit fr framtiden.

Lycka till!
Citera
2008-03-16, 23:34
Medlem
Kingen_kings avatar
ven arbetsskadade och andra arbetsskygga fr jobb dr.
Citera
2008-03-16, 23:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Samhall r ju fr fan fr Downs Syndrom-lirare. Finns det verkligen folk som inte vet det?

Konstig trd.

Men ta jobbet som du blivit erbjuden, det r bttre n att lyfta bidrag. Arbetslinjen gller.

Nu gjorde du bort dig som vanligt gubbjvel!

Gubbjvel m vara malplacerat, antagligen r du bara en dumdryg ungjvel.
Fattar du inte att r skmt nr du uttalar dig om saker du inte har ngon som helst kunskap om.
Hr r en lnk om Samhall
http://www.samhall.se/

Samhall anstller mnniskor med arbetshandikapp men som nd har en arbetsfrmga och tar de smsta jobben p arbetsmarknaden fr marknadens smsta lner.

Min far jobbade de sista 10 ren av sitt arbetsliv p Samhall, efter ha slitit ut sin rygg under 40rs hrt kroppsarbete.
Jag blir s in i helvete frbannad p alla dryga elitistiska kretiner som tvrskert uttalar sig om saker de inte har ngon som helst aning om.
Citera
2008-03-17, 00:00
Medlem
Frappants avatar
Det finns faktiskt en aspekt till p det hr, och det r att om man jobbar som tjnsteman p Samhall, p nivn alldeles ovan de stackarna p Samhalls golv, ja d kan man f riktigt intressanta och utmanande arbetsuppgifter som f andra fretag ger en friheten att lsa p samma stt och med samma frdomsfria syn p nya ider.

Jag var t ex med p ett hrn och konsultade p ett reglersystem som skulle lta samhallare reparera och bygga nya lastpallar, sdana dr europapallar som ligger p tg och lastbilar. Det blev en blandning av manuellt och NC-baserat som jag inte tror finns ngon annanstans i vrlden och som jag r ganska sker skulle gett lnsamhet ven med noggrant utvald, problemfri monteringspersonal.
Citera
2008-03-17, 00:02
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneArneArneArn
Nu gjorde du bort dig som vanligt gubbjvel!

Gubbjvel m vara malplacerat, antagligen r du bara en dumdryg ungjvel.
Fattar du inte att r skmt nr du uttalar dig om saker du inte har ngon som helst kunskap om.
Hr r en lnk om Samhall
http://www.samhall.se/

Samhall anstller mnniskor med arbetshandikapp men som nd har en arbetsfrmga och tar de smsta jobben p arbetsmarknaden fr marknadens smsta lner.

Min far jobbade de sista 10 ren av sitt arbetsliv p Samhall, efter ha slitit ut sin rygg under 40rs hrt kroppsarbete.
Jag blir s in i helvete frbannad p alla dryga elitistiska kretiner som tvrskert uttalar sig om saker de inte har ngon som helst aning om.

Muckar du med FG? Gutsy! Nr jag lser ditt frsvarstal kommer jag att tnka p en gammal flickvn. Hon berttade fr mig att hennes pappa var "chef p ett stort statligt fretag". Vederbrligt imponerad gick jag p min frsta middag och fick trffa en svrt alkoholiserad farbror, vars "chefsposition" i princip bestod i att se till att miffona inte la fr mnga sugrr i kartongerna.
Citera
2008-03-17, 00:03
Bannlyst
Gammal Hrdrockare arbetar vl p Samhall?
Citera
2008-03-17, 00:04
Medlem
r det Erress nn syftade p?
Citera
2008-03-17, 01:10
Bannlyst
http://sv.wikipedia.org/wiki/Samhall
Citera
2008-03-17, 08:07
Medlem
mishimas avatar
Skvaller -> A&S

/mod
Citera
2008-03-17, 12:02
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Muckar du med FG? Gutsy! Nr jag lser ditt frsvarstal kommer jag att tnka p en gammal flickvn. Hon berttade fr mig att hennes pappa var "chef p ett stort statligt fretag". Vederbrligt imponerad gick jag p min frsta middag och fick trffa en svrt alkoholiserad farbror, vars "chefsposition" i princip bestod i att se till att miffona inte la fr mnga sugrr i kartongerna.

Hehe, pminner om en lokal byfne som ocks sade sig vara chef p Samhall, arbetsterpeuterna lt honom hllas i sin illusion. Samma gubbe som ofta trodde sig representera 'kommunen' i olika sammanhang, och bar kaptensmssa nr han kte med Stena Line...
Citera
2008-03-17, 14:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Hehe, pminner om en lokal byfne som ocks sade sig vara chef p Samhall, arbetsterpeuterna lt honom hllas i sin illusion. Samma gubbe som ofta trodde sig representera 'kommunen' i olika sammanhang, och bar kaptensmssa nr han kte med Stena Line...

Skall det vara s jvla svrt att skilja mellan Samhall och dagscenterverksamheter??
Citera
2008-03-17, 23:56
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneArneArneArn
Skall det vara s jvla svrt att skilja mellan Samhall och dagscenterverksamheter??

Det kanske det r, men det gller, eller gllde, vr lokala Samhallfabrik. Var arbetarna tagit vgen vet jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in