Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-20, 02:26
Medlem
snikvards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold99
1. Skulle leta upp en dömd mördare/våldtäktsman, de blir ju ändå utsläppta på ett par år, föredragsvis en vars offer finns bilder av här på MGB så man kan bygga upp motivationen ordentligt.
2. Åka hem till honom där han sitter och förmodligen pundar på, slå honom i huvudet och dra på en säck och surra fast händer och fötter med buntband.
3. Köra hem till mitt badrum som jag plastat in och lägga han i badkaret. Gärna ha bilder på offret på väggen á la Dexter.
4. Ha en liten pratstund med honom, få honom att förstå att han ska dö nu och se om han väljer att a) böna för sitt liv b) berätta om hur och varför han mördade eller c) lyssna på hans smutsiga lögner om hur
han var oskyldig och egentligen försökte hjälpa offret etc.
5. Skära upp han med en rakkniv, hans död kommer bli mer eller mindre smärtsam beroende på hur vårt samtal går. Sen styckar jag honom med en bågsåg.
6.Lägga alla bitar i ICA-kassar som jag knyter ihop och kör bort till sopsorteringen med och dumpar i brännbart avfall. Mitt offer förvandlas till El- och värmeenergi medans jag tar ett varmt bad med levande ljus och planerar nästa mord över ett glas portvin.
Hade gjort något liknande, men hade bytt ut steg 5 med mycket mer fantasifulla sätt att tortera mitt offer, och gärna dragit ut på det några dagar. Tänk Saw, fast utan någon chans till "benådning" (eller ja, möjlighet att överleva).
Citera
2011-09-20, 02:35
Medlem
Kronoparks hunds avatar
eftersom dom flesta åker dit på mord så skulle jag förmodligen dricka lite sprit och ''råka'' köra över personen jag vill ha bort, så mesiga straff på sådant ändå
Citera
2011-09-20, 03:11
Medlem
Om man nu ska ha ihjäl någon så ska man ha ihjäl någon ordentligt.

1. Sågen ser så otroligt rolig ut, passar bäst att utföra på något gammalt ex som visade sig vara en player eller bara var kass i sängen. http://www.corkscrew-balloon.com/misc/torture/25.html Egentligen är alla gamla tortyrmetoder bra metoder att använda på dessa typer av personer.

2. Sen så har jag alltid funnit rovdjursattacker roliga, helst med hajar eller krokodiler. Passar bra att använda någon elak klasskamrat-bitch från högstadiet som bete en natt mitt ute på havet runt varmare länder.

3. Varför inte leka med polisen som i alla thrillers från 90-talet. Placera ut ledtrådar bestående av avhuggna fingrar, bibelcitat, bilder på deras mammor... Ge sedan poliserna en viss bestämd tid att lösa gåtan och möjlighet att rädda "offret"...annars slutar det i någon typ av saw/seven-lek. Offer för detta lär vara helt random-idioter som sysslar med barnporr eller trafficking och liknande.

4. Mänskliga majbrasor vore också kul. Kanske bunta ihop flera st tillsammans, hälla på bensin och tända på. Gärna grannar som stjäl tvättider eller påbörjar/avslutar dem felaktigt. Stör mig något otroligt på dem. När jag tvättar så vill jag vara ifred, ingen ska komma och titta på mina trosor i torkskåpet.

5. Leka actionhjälte, klä sig i snygg kostym och solglasögon (tänk CSI Miami) och bara meja ner allt och alla som ser elaka ut.

6. Som i GTA. Halshugga massor av prostituerade med svärd som förspel och sedan kapa en bil (självfallet kasta ut föraren innan) och köra in i ett shoppingcenter och skapa ett blodbad som världen sent kommer att glömma.

7. Sen verkade den här mänskliga tusenfotings-filmen kul också, så gärna saker som innefattar experiment. Jag har även läst en hel del om Mengele. Jag vet dock inte vad jag vill forska om riktigt än så jag får återkomma om detta...

8. Sexig sjuksköterska-mördare som sticker sprutan i ögat på sängliggande patienter. Helst då på män som är allmänt fula och först blir glada när de får syn på mig.

9. Förbrylla polisen genom att mörda folk helt utan motiv och med tex isbits-ammunition
så att de inte fattar hur offret dog heller. Sätta hela landet i skräck i 25 år (minst) och få kriminalare att gå in i väggen samt att GW Persson skriver en bok om mig.

10. Egentligen vill jag helst känna mig som Uma i Kill Bill eller någon annan häftig tarantino-brud som är oslagbar och bekämpar evil guys samtidigt som hon ser sjukt snygg ut. Lara Croft går också bra, en del tycker att jag ser ut som Jolie ändå så why not.
Citera
2011-09-20, 22:29
Medlem
Om personen var någon jag verkligen hatade skulle jag hålla denne kidnappad i min källare under en mycket lång tid, tortera personen i fråga en gång i veckan med hjälp av tumskruvar, tandpetare under naglarna, stympning m.m, för att sedan plåstra om offret så gott det går. Omplåstringen är för att offret inte skall förblöda.
För att till slut ända offrets liv skulle jag lägga en plåthink med råttor i mot offrets mage, hetta upp hinken och sedan stå med ett ondskefullt leende på läpparna och se när råttorna äter sig in i magen på offret i ett desperat försök att undfly hettan.

Om personen däremot var någon jag ej hade onda tankar om, skulle jag försöka ge denne en så snabb och smärtsam död som möjligt, ett pistolskott genom pannan månne.
Citera
2011-09-25, 14:15
Medlem
adadglgmuts avatar
Intressant tråd!
Jag hade stalkat den jag skulle mörda ett tag. Sedan hade jag använt mig av kloroform eller något liknande för att sedan stycka upp mitt offer i många olika delar. Delarna hade jag gömt lite här och var.

Eller så hade jag ställt ett ultimatum.

"Häng dig själv, eller bli huggen av mig."

Skulle vara roligt att se hur personen reagerar under vapenhot!
Citera
2011-09-26, 06:11
Medlem
katastrofernas avatar
Förberedelse:

Till att börja med skulle jag köpa nya skor som är 2 storlekar för små (vem fan köper för små skor? Mer troligt att bli påkommen om man har för stora skor.), typ converse eftersom det måste vara det vanligaste märket på skor. Sedan skulle jag inhandla mig en vanlig morakniv och ett gäng dunkar från valfri bygghandel. Kläderna jag köper är skjorta, slips och kostym från Kappahl (detta skall komma att känneteckna mig senare i min karriär som iskall mördare). Jag väljer ut en person som är bortrest och gör inbrott i dennes lägenhet/hus och tar bilnyckeln, på så vis snor jag en bil och kan lämna tillbaka den utan att det märks att bilen har använts.

Utförande:

Jag väljer ut ett offer och pluggar på och förföljer denne såpass länge att jag vet exakt vad personen gör vart och när. När jag känner mig redo så slår jag till när offret är på väg hem från bussen efter en utekväll. Jag smyger mig på bakifrån och hugger offret snabbt i halsen så denne dör utan att väsnas allt för mycket sedan släpar jag in personen i ett snår och backar upp med en stulen bil. Jag lastar in offret och åker iväg till en avlägsen stuga som jag har valt ut i förhand. När jag väl är framme släpar jag in offret i stugan och styckar upp kroppen i små bitar som jag sedan kör i mixern så att det blir en trögflytande vätska. Jag häller upp den nu totalt förstörda kroppen i 5 liters dunkar. Jag rengör nu hela stugan och bilen väldigt noga innan jag gräver ner dunkarna på en väl vald plats i en skog i Stockholms skärgård, sedan lämnar jag tillbaka bilen där jag tog den innan ägaren märkt att den är borta. Nästa natt gräver jag upp dunkarna och tar en båt och ger mig ut i skärgården och tömmer dunkarna i vattnet på olika platsen. Jag åker sedan iland och eldar upp dunkarna och tvättar noggrant bort eventuellt blod i båten. Allt detta sker naturligtvis med handskar på!

Avslut:

Jag åker hem till mig uppe i Gävle och sätter på bastun och knäpper några öl samtidigt som jag planerar mitt nästa mord.
Citera
2011-10-04, 02:57
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Har några vänner som är mördare. Alla tre torskade inom någon vecka. Det verkar ytterst svårt att inte åka dit, men man tycker ju inte att det borde vara det. Pickadoller är uteslutet.

Jag tror på kloroform, kidnappning, skära av halsen, gräva ner i skogen långt bort. Självklart har man plast i bilen som man har köpt för ändamålet, skaffar sig alibi genom att chatta på facebook under tiden, lägga upp bilder på hur mysigt man har det i sommarstugan, ringer kompisar osv.

Ingen ska veta att man har en koppling till offret, det är nog regel nummer ett.

Kul tråd btw.
Citera
2011-10-05, 18:46
Medlem
Masturblijas avatar
Tja, jag skulle skugga personen i fråga, lära mig hans/hennes rutiner och planera något bra ställe samt snabbt avrättningsmetod. Jag skulle bränna upp alla kläder jag hade på mig efter mordet, samt även förstöra vapnet i fråga. Kroppen skulle jag klä av, kedja fast i stora stenar samt dumpa i någon sjö.
Citera
2011-10-08, 18:12
Medlem
Komhits avatar
Söva ner personen, ta den till ett sterilt rum, binda fast i en stol, sitta och prata en stund med honom, trä en tjock genomskinlig plastpåse över huvudet på personen, se hans ansiktsuttryck där under påsen och sedan beundra mitt verk ett tag.
För att bli av med kroppen skulle jag under mycket fräscha omständigheter få i kroppen i en svart sopsäck för att sedan ta mig ut i skogen för att begrava den.

En annan sak jag skulle kunna göra är att stalka personen och psykiskt misshandla den tills denna personen bryter ihop och jag mördar och gör så det ser ut som självmord.

Skulle dock inte vilja utföra detta med risk att åka i fängelse.
Citera
2011-10-08, 18:31
Medlem
pedrinos avatar
Jag skulle sticka honom med kniv jag svääär.
Citera
2011-10-08, 18:42
Medlem
Skära halsen av personen, linda in kroppen i två sopsäckar(tejpas ihop med silvertejp) i med sten / metallskrot och sänk skiten i någon insjö där fiska är olämpligt pga föroreningar eller liknande.
Citera
2011-10-08, 20:38
Medlem
Kritisk.s avatar
Själva utförandet är väl det viktiga, dvs att ingen ska se eller höra något. Offret ska avlida snabbt, typ använda en jaktkniv och hugga ner offret snabbt och effektivt. Sedan förstöra allt man hade på sig vid mordet och se till så att vapnet försvinner för gott.
Har man ett alibi är det väl i stort sett omöjligt att bli tagen av polisen, ingen har sett mordet, man har ingen koppling till offret, och man har ett alibi för när mordet skedde.

Har lite svårt att förstå att det ska vara så svårt att komma undan ett mord, men tur det, alla som gör det ska fan åka fast
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in