2008-04-13, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alexgr
Hur menar du? Han har aldrig blåst någon... staten möjligtvis men aldrig nån individ... Finns minst 100 personer i Sverige som blivit rika på T J bekostnad...

Wtf? Han har blåst en lång rad personer som naivt nog har lånat ut pengar till honom mot löfte om kraftig ränta och återbetalning någon månad senare. Lasse Kronér är bara en av dem... Vilka är det som skulle ha blivit rika tack vare TJ?

Några exempel på TJ:s modus operandi har du här:

http://www.expressen.se/nyheter/1.78...e-bland-offren

Edit: lägger till länk
Senast redigerad av Classique 2008-04-13 kl. 14:55.
Citera
2008-04-14, 12:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Classique
Wtf? Han har blåst en lång rad personer som naivt nog har lånat ut pengar till honom mot löfte om kraftig ränta och återbetalning någon månad senare. Lasse Kronér är bara en av dem... Vilka är det som skulle ha blivit rika tack vare TJ?

Några exempel på TJ:s modus operandi har du här:

http://www.expressen.se/nyheter/1.78...e-bland-offren

Edit: lägger till länk

Du behöver inte posta länkar till skittidningar.....

ALLA har fått sina pengar tillbaka..... räntan som dom har blivit lovade har dom kanske inte fått men det investerade beloppet har alltid kommit tillbaka....

Vadå vilka har blivit rika??? Tror du jag skriver namn här eller?
Citera
2008-04-14, 13:25
Bannlyst
Citat:
Du behöver inte posta länkar till skittidningar.....

ALLA har fått sina pengar tillbaka..... räntan som dom har blivit lovade har dom kanske inte fått men det investerade beloppet har alltid kommit tillbaka....

Källa till detta, tack.
Citera
2008-04-14, 16:48
Medlem
Citat:
Källa till detta, tack.

Källa hit och källa dit.......... Vissa saker källhänvisar man inte till, antingen vet man eller så vet man inte. Det är ibland enklare med källor i "Politik utrikes" trådarna än vilka TJ har betalat tillbaka, och när och via vem och ......
Citera
2008-04-14, 17:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kravman
Källa hit och källa dit.......... Vissa saker källhänvisar man inte till, antingen vet man eller så vet man inte.

Nja, riktigt så enkelt är det väl inte. Ska man bibehålla sin trovärdighet bör man berätta varifrån informationen kommer. Det behöver inte vara exakta källan, men i alla fall vilken typ av källa det handlar om.
Citera
2008-04-15, 14:19
Bannlyst
Citat:
Nja, riktigt så enkelt är det väl inte. Ska man bibehålla sin trovärdighet bör man berätta varifrån informationen kommer. Det behöver inte vara exakta källan, men i alla fall vilken typ av källa det handlar om.

Min trovärdighet kan varken bekräftas eller ifrågasättas av dig på grund av att du inte känner mig.....

Man kan inte bara på vad tidningar skriver sätta sig in i en person som T J. Det är mer komplicerat än så... T J har dom senaste 15 åren gjort affärer med dom "tyngsta" snubbarna i sverige.... tror du han hade överlevt om han blåst dom??? I Lasse Kroners fall så fick TJ hans pengar genom en annan lirare från göteborg ( sydafrikasatsningens arrangör... 20 millar av våra skattepengar försvann) Varken Tj eller LK kände till varandra.... det hela uppdagades när LK ville göra förlustavdrag.... när TJ fick reda på det kom pengarna tillbaka till LK. Expressen ville såklart göra en rubrik av allt: LK blåst av känd bedragare bla bla.....
Citera
2008-04-15, 14:39
Bannlyst
Citat:
Min trovärdighet kan varken bekräftas eller ifrågasättas av dig på grund av att du inte känner mig.....

Nej, just det. Därför är det desto viktigare att du redovisar var informationen kommer ifrån. I annat fall går det inte att bedöma trovärdigheten.

För övrigt håller jag fortfarande inte med dig om TJ:s framfart inte skadat enskilda. Han är en av landets mest notoriska skojare. Ta fallet med Tomelilla Sparbank t. ex.
Citera
2008-04-15, 14:50
Bannlyst
Jag ger dig rätt i att affären med LK arrangerades av "producenten" ME. LK hävdar också att han fått tillbaka sina pengar.

Men min ursprungsfråga var vad TJ gör idag. Har han efter sin snyftartikel i DN om den dåliga kriminalvården bestämt sig för att hålla sig på den smala vägen? Eller fortsätter han i samma goda stil som tidigare?
Citera
2008-04-15, 15:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gandolfini
Varför tror du att gäng 15 åringar på FB tros veta något om T, du ser väl själv hur många svar du fått.

Låt mig säga så här så kanske så du förstår,

Han bor i ett land som inte har utlämningsavtal med Sverige och han åtnjuter skydd av sådan art att samtliga föreningar i det här landet står maktlösa.

hm... helt fel..... finns inget åtal eller annat mot TJ för tillfället, så varför skulle han finnas utomlands??? Han är i zurich och london ofta men av helt andra anledningar....
Citera
2008-04-15, 15:31
Bannlyst
Citat:
Nej, just det. Därför är det desto viktigare att du redovisar var informationen kommer ifrån. I annat fall går det inte att bedöma trovärdigheten.

För övrigt håller jag fortfarande inte med dig om TJ:s framfart inte skadat enskilda. Han är en av landets mest notoriska skojare. Ta fallet med Tomelilla Sparbank t. ex.

Tror du att folk som hade pengar i den banken tog skada av TJ???? Den ända som tog skada av den grejen vart hans syster som jobbade där... men det visste du kanske inte?
Citera
2008-04-15, 15:33
Bannlyst
[quote=Classique]Jag ger dig rätt i att affären med LK arrangerades av "producenten" ME. LK hävdar också att han fått tillbaka sina pengar.

Men min ursprungsfråga var vad TJ gör idag. Har han efter sin snyftartikel i DN om den dåliga kriminalvården bestämt sig för att hålla sig på den smala vägen? Eller fortsätter han i samma goda stil som tidigare?[/QUO

Han forsätter som vanligt så vill du bli rik och har några millar över hör av dig till mig så ger vi dom till TJ.... Har hört att han ger bra ränta...
Citera
2008-04-15, 15:40
Bannlyst
Citat:

Ligger inte i mitt intresse att Du ska tro på vad jag skriver... men om du tror på vad kvällstidningarna skriver så tror du nog på vad som helst...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in