Börjar med både en bump och ett skamlöst självciterande:
Citat:
Ursprungligen postat av
V-rock
HITLER I FANTOMEN?!
När jag slog upp sid 12 i FA nr 23/87 och såg bild nr 3 fick jag mig en smärre chock. Mitt i bilden sitter Adolf hitler. det är inget tvivel om att det är honom tecknaren syftar på. Allt stämmer, den lilla svarta mustachen, den sneda luggen smetat mot pannan, det avlånga ansiktet, den svarta kostymen...
Om detta upprepas kräver jag att denna nya och mycket lovande tecknare, R Felmang, får foten av redax. jag vet att äventyret inte är tidsenligt med Hitler, men ändå!
Fantomen fan
Vad jag minns fanns det fler än den läsaren som skrev arga insändare när dom tyckte sig se folk dom inte gillade. Minns speciellt en insändare där personen var rasande över att tidningen i hans ögon svartmålade"överste Kadaffi". Önskar jag hade kvar tidningen för han förnekar kategoriskt alla dom övergrepp vi vet är Sanna idag. Tror skurken i äventyret inte kallades för Kadaffi heller. Så fort nån extra ond afrikansk diktator dök upp kände sig alltid nån politisk falang träffad.
Gjorde mig tyvärr av med mina Fantomen när jag flyttade men har ett gäng seriemagasinet på landet man kan gräva fram till våren och har ton av tidningar att gå igenom på jobbet så ska ge denna tråd lite nytt innehåll nu till våren.
Alla är välkomna med sina bidrag! Det är är samtidshistoria.