2008-04-04, 07:52
Medlem
gussilagos avatar
hej,

vet inte om det här är rätt forumdel att fråga på, så flytta för all del tråden om den är på fel ställe.

jag har bytt dator ganska nyligen och sitter numera med en mac. ska fixa pgp nu, vilket jag mest använder för att maila med (säger detta ifall det kan underlätta svaret).

vilken version av pgp för mac OS X (leopard) bör jag ta hem? motivera gärna.
jag tänker inte automatiskt senaste versionen på sidan eftersom jag då tänker buggar osv.
då jag inte är så hemma efter switchandet ännu är jag mycket tacksam för svar...

här är sidan jag tänker ladda ned ifrån (ingen annanstans):

http://www.pgpi.org/products/pgp/versions/freeware/mac/

pm:a gärna svaret då jag inte är här så ofta. om något är oklart ber jag om ursäkt. inte sovit på ett tag.

(har kollat guiderna och sökt men inte hittat så jag ställer hellre frågan än att ta hem "fel" version)
Citera
2008-04-05, 14:10
Medlem
hexxas avatar
Dra ner den nyaste och se glad ut
tror inte det ska vara några större problem med buggar
Citera
2008-04-05, 17:35
Medlem
DaVajjs avatar
IT-säkerhet -> Datoranvändning - Övriga operativsystem

// Mod
Citera
2008-04-05, 21:34
Medlem
Helt opåverkat av att tråden just flyttats undrar jag om den här inte borde ligga i Datoranvändning - Mac OS?
Citera
2008-04-05, 22:25
Medlem
ojns avatar
Japp. Flyttar.

/Mod
Citera
2011-02-27, 17:17
Medlem
Jag har precis installerat gpg-agent (GNU Privacy Guard) på min MacBook och MD5 checksum-filen från GNU-Mac-hemsidan. Jag har även öppnat Terminalen och fixat med namn, kommentar, e-post och lösenord. Men nu har det tagit stopp. För det första lyckas jag inte med att verifiera med MD5:an, som det står att man skall på http://macgpg.sourceforge.net/. Jag vill gärna kunna använda det här på min Mac. Tycker att jag borde kunna få det att fungera utan att vara IT-tekniker...

Är det någon som har något vettigt tips om hur jag kan få det att fungera? Jag vill kunna kryptera/dekryptera filer och e-post.
Senast redigerad av Syndeathizer 2011-02-27 kl. 17:22.
Citera
2011-02-27, 21:37
Medlem
Och för det andra, skulle jag ha tillagt, kan jag inte öppna "start-gpg-agent". Den vill inte starta och stänger sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in