Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-04-09, 20:30
Medlem
AnnaMs avatar
När min dotter var tio år så cyklade hon runt kors och tvärs och överallt. När jag själv var i den åldern så var 5 km hemifrån inget avstånd att cykla.
Citera
2008-04-09, 20:32
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Ot:
Jo det har jag en dotter på 4år. Vad har det med saken att göra? Hon cyklar men aldrig utan hjälm. Hon är skitduktig hon vägrar cykla utan hjälmen. Och ska hon cykla så är jag alltid med henne.

Alla har väl rätt att uppfostra sina barn som man vill och ha sina åsikter om det. Jag har min åsikt.
Ska bli kul sen om några år. Då kan du ta hjälmen till fågelbad.
Men nu var inte Engla fyra år, hon var tio, då har man som regel inte mamma asandes efter sig hela tiden.
Citera
Medlem
MaeWests avatar
För att skydda personen som bloggat om detta,har jag endast tagit med inlägget:

"Postat: mån apr 07, 2008 17:19 Rubrik: Hjälp oss finna Engla.

Min kompis bad mig lägga upp detta,ni som har läst aftonbladet i dag kanske vet vad det handlar om.

-Jag ber er alla.. Håll ögonen öppna efter min barndoms kompis Engla Högberg.
Ni alla har nog läst om henne i tidningen. Ni har sett en bild på henne.
Om ni inte har det, så gå in på www.dn.se eller www.aftonbladet.se
Eller så kanske det finns flera ställen man kan hitta det på.
Jag själv vet nästan inte mer än vad som står där.
Jag nämner inga namn mer än Engla..

Engla var dotter till min mammas bästa vän. Hon hade även en äldre syster.
Hennes mamma födde upp sina döttrar på egen hand. För Englas pappa bodde i
Spanien hela hennes liv.
Hennes mamma var ensamstående tills 2006. Och precis när allting skulle bli bra.
Dem hade byggt upp en familj igen.
Några dagar efter Englas tionde födelsedag, (som var i mars) Försvann hon spårlöst.

Vi han inte träffas så mycket på de sista åren. Eftersom Engla och hennes familj flyttade från Grycksbo till Stjärnsund.
Vi träffades kanske nån gång per år.
Jag började också växa ifrån både Engla och hennes syster. Eftersom jag var 2 och 4 år äldre än dem båda.
Men bara för det, betydde det inte att jag inte ville träffa dem mer.
Vilket jag kanske aldrig fick.

Jag ber er. Snälla håll ögonen öppna efter henne.

Från Aftonbladet:
Har du sett försvunna Engla?
Polisen har gått ut med följande signalement på den försvunna flickan.
1. 10 år, 150 cm, normal kroppsbyggnad.
2. Bruna ögon, långt mörkbrunt lockigt hår med mörkt hårband, glasögon med brun-vinröda bågar.
3. Klädd i grön halvlång vinterjacka med bröstfickor och sidfickor, troligen svarta tygbyxor och svartvita gympaskor
med en en mindre vit döskalle på utsidan.

Tips till polisen kan lämnas på telefonumme:
076-1052726

Tack för att ni läste igenom. Kopiera och lägg ut på olika sidor.
Det enda vi kan göra nu, är att hoppas "

Har dessutom hittat ett dykforum(som jag ej lägger ut då det kryllade av namn)där en person(dykare) med en bekant inom polisen i dalarna,efterlyste villiga dykare för framtida dyk då räddningstjänsten inom berört område ej har tillgång till den mängd luft som behövs.Ligger fortfarande på det teoretiska planet,men tydligen(för att läsa mellan raderna)har polisen ev börjat planera för sök i vatten.

Såg som hastigast även ett blogginlägg om det "medium"som skymtat i tidningarna.Tydligen en dam som gillar medialt sken,dvs en ALPM*-typ!

*ALPM-AlltLjusPåMig*
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Många? Pappan? Han ska väl bara knipa käft, som inte visat sig på 8 år.
Vad i h-e är det som är så oansvarigt? Pappan är ju jävligt oansvarig, måste jag säga.

Är du riktig? Han har ju inte vårdnaden om tösen och aldrig träffat henne. Är han oansvarig då? Han bor ju ens inte i Sverige. Han har väl rätt att ha sin åsikt om sitt barn för det. Engla kanske vill söka upp sin far sen när hon blir vuxen det vet du inget om. Men nu lägger vi ner denna diskussionen det är OT.

Men alla har rätt till sin åsikt.
Citera
2008-04-09, 20:33
Medlem
Cobber Kains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaM
Det var ju det jag sa.

Jo, jag vet att du sa det!
Men det är ändå alltid intressant att ändå få se det med egna ögon!

Citat:
Ursprungligen postat av Adoniram
Har Lillrunkens kropp visats i Rapport? Och då väl i rörelse också?

Ja, då kan den som ev tjuvhållit på bilder för att inte störa framtida konfrontationer med gott samvete släppa ut dem.

Jag är ändå tveksam till om han är förövare till Pernilla i Falun och Malin i Göteborg. Det är ju ändå mycket speciella brott: De dödas med tungt våld, kläs av nakna och lämnas i märkliga positioner där de lätt kan hittas. Mördaren tar troféer. Och: det finns inget spår, även om dte inte utesluts, av våldtäkt eller utlösning hos mördaren.

Nu har vi den överkåte tafsaren Lillrunken som dessutom uppenbarligen. om han är skyldig, har gömt kroppen.

Fast det är klart, en troféerna som togs från Pernilla var hennes mobiltelefon...

Ja, rörliga bilder på kroppen visades medan ansiktet/huvudet var blurrat.

Tydligen stämmer modus operandi för mordet på Pernilla ganska bra med ett våldtäktsförsök/våldtäkt som lillrunken har begått.

Att han även stämmer in på signalementet på mördaren men inte tidigare förhörts i utredningen gör det bara än mer spännande.

Som tur är så kommer vi att få svar på om han är mördaren inom en vecka!
Citera
2008-04-09, 20:36
Medlem
SvD säger att polisen har fler bevis mot AE
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1115019.svd
Citera
2008-04-09, 20:36
Medlem
egots avatar
när de lägger ut rapports 19.30 sändning på svt.se, kan ni se ae vallas på en tidigare brottsplats och ett inslag med mammans syster (?).

ej utlagd i detta nu. borde komma snart.

man ser allt utom ansikte på ae, man kan nästan ana frisyren.
Citera
2008-04-09, 20:40
Bannlyst
Ot: Det finns fruntimmer som träffar en snygg utlänning skaffar barn och sen ber han ta sitt pick och pack och dra. Kvinnan får altt som oftast vårdnaden i Sverige. Pappan flyttar och har inget att säga till om. Så lasta inte skit på pappan i detta fallet.

Var tvungen säga detta. Jag tar Ot varning.
Citera
2008-04-09, 20:40
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Är du riktig? Han har ju inte vårdnaden om tösen och aldrig träffat henne. Är han oansvarig då? Han bor ju ens inte i Sverige. Han har väl rätt att ha sin åsikt om sitt barn för det. Engla kanske vill söka upp sin far sen när hon blir vuxen det vet du inget om. Men nu lägger vi ner denna diskussionen det är OT.

Men alla har rätt till sin åsikt.
Jo JAG är riktig, men...hm. Var har du fått ifrån att han aldrig träffat henne??? Det var LÄNGESEDAN, men han har dock. Farmor har bara träffat storasyster.
Klart han är oansvarig. Far runt i andra länder och ritar en massa skit Han kunde bott här och brytt sig lite. Inte komma nu och fråga "varför cyklade hon ensam"
Citera
2008-04-09, 20:42
Medlem
catamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykopat på fat
Om han tog bilder på föremål de mötte så gick sällskapet i motsatt färdriktning. I annat fall vände han sig om och tog bilderna på Engla och AE om de färdades i samma riktning som sällskapet.

Just det. I vilken riktning gick de?
Citera
2008-04-09, 20:48
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ot: Det finns fruntimmer som träffar en snygg utlänning skaffar barn och sen ber han ta sitt pick och pack och dra. Kvinnan får altt som oftast vårdnaden i Sverige. Pappan flyttar och har inget att säga till om. Så lasta inte skit på pappan i detta fallet.

Var tvungen säga detta. Jag tar Ot varning.
Hurså? känner du pappan, eftersom du försvara honom så? Han verkar faktiskt inte bry sig så mycket.
Skit i detta nu. Hoppas de hittar Engla snart. Och vid liv
Måste vara en mardröm för mamman, i alla fall.
Citera
2008-04-09, 20:50
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Just det. I vilken riktning gick de?
Tror att de möttes, men är inte tvärsäker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in