Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-19, 19:42
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja det var slumpen precis som att Grodmansrånet också inträffade samma datum i samma stad.

Dahlsjö-fallet är "uppklarat" så till vida att det gått att fram uppgifter gällande Janne Dahlsjö tack vare flera av varandra oberoende vittnesuppgifter under årens lopp. Även vad som skall ha legat bakom deras försvinnande.

När det gäller "Hymmes" försvinnande så finns det en stor mängd märkliga omständigheter och uppgifter.

Vadå uppklarat? Menar du att någon/några, som inte känner Dahlsjö, ser en blond kille i Asien och det skulle vara bevis? Nej det är inga bevis. Vid försvinnanden kommer det alltid massor av vittnesmål om att man har sett personen ifråga t.o.m när personen visat sig vara död sen länge. Inget ovanligt. Att alla fyra skulle vara borta i 50+ år utan att höra av sig. Helt osannolikt.
Senast redigerad av niokilometer 2022-06-19 kl. 19:56.
Citera
2022-06-19, 23:58
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niokilometer
Det är svårt att se att det inte skulle finnas ett samband. Speciellt när man ser på resultatet. Att alla försvinner för alltid. Har du några andra exempel på att två "grupper" som försvunnit från samma plats och på samma dag och sen är borta för alltid.

Va svamlar du om , slumpen kan inte still och försvinner för evigt , flera har ju observerats både i Sverige och inom landet.

Du verkar kört fast i ett dike helt..
Citera
2022-06-21, 11:32
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Va svamlar du om , slumpen kan inte still och försvinner för evigt , flera har ju observerats både i Sverige och inom landet.

Du verkar kört fast i ett dike helt..

Att någon säger sig ha observerat någon är inte samma sak som att personen bevisligen finns.
I alla försvinnande så finns det folk som tycker sig ha sett den försvunna personen. I stort sätt i alla
långa försvinnande har det visat sig att personen varit död sen länge. Punkt.
Citera
2022-06-21, 11:39
Medlem
448s avatar
Citat:
Att någon säger sig ha observerat någon är inte samma sak som att personen bevisligen finns.
I alla försvinnande så finns det folk som tycker sig ha sett den försvunna personen. I stort sätt i alla
långa försvinnande har det visat sig att personen varit död sen länge. Punkt.

Dom andra killarna finns det lite obs på ganska säkert dock inte denna Hymne.

Han försvann nog ut på dom sju haven med sin sailoroutfit o allt vad det innebär...

Iaf så kan du lika gärna samla ihop alla händelser det datumet som inträffat från Signes misslyckade brödbak i Tranås till en påkörd ekorre i Fairbanks och skriva en bok om att detta är beviset att utomjordingarna är här

Citera
2022-06-21, 11:47
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Dom andra killarna finns det lite obs på ganska säkert dock inte denna Hymne.

Han försvann nog ut på dom sju haven med sin sailoroutfit o allt vad det innebär...

Iaf så kan du lika gärna samla ihop alla händelser det datumet som inträffat från Signes misslyckade brödbak i Tranås till en påkörd ekorre i Fairbanks och skriva en bok om att detta är beviset att utomjordingarna är här

Det är ju snarare du som far ut i fantasier och konspirationer. Det absolut vanligaste orsaken när personer är långtids-försvunna är att de är döda.
Citera
2022-06-21, 11:50
Medlem
448s avatar
Citat:
Det är ju snarare du som far ut i fantasier och konspirationer. Det absolut vanligaste orsaken när personer är långtids-försvunna är att de är döda.

Dom här var tvugna o försvinna på grund av en hotbild annars skulle dom dö direkt , iaf två har dött en naturlig död utan att blivit hjälpta på traven.

En blev antagligen skjuten vid en rivnings/byggtomt

Hymne dog nog i aidsepidemin om vissa teorier stämmer
Citera
2024-01-05, 16:41
Medlem
karlalf1s avatar
https://sverigesradio.se/artikel/6226177

Att Hymme setts till i Singapore är ett väldigt intressant spår.

Förövrigt har jag inte mycket och tillägga men jag tror detta är ett frivilligt försvinnande och det har absolut ingenting med Dahlsjö-grabbarna och göra utan det är bara en slump att de gick upp i rök samma dag.
Citera
2024-01-06, 14:59
Medlem
karlalf1s avatar
DNA skulle kunna vara intressant och avgöra om Hymme kom att överleva och skaffa sig barn på andra sidan jordklotet.
Citera
2024-09-01, 23:51
Medlem
Stilichios avatar
Började skrälla tråden och några timmar senare insåg jag att jag ligger 10 år bakåt. Så länge orkar jag inte läsa. Sömn behövs. Däremot vill jag nämna mina tankar. Ha det i åtanken att jag kanske skriver sådant andra redan tagit upp.

Jag har tidigare trott att Hymne försvann med Dalsjögrabbarna. Inte så säker längre. Det mystiska vykortet, avsaknad av vittnesmål och att pappan väntar med att anmäla och gör det
senare i Stockholm, samt osäkerhet om tidpunkter, gör mig tveksam.

Både Hymne och pappa konstnär lider av psykiska problem. Mamman är mån om familjens goda rykte.

EN TEORI:

Hymne förolyckas. Självmord eller våld. Bråk kan ha uppstått om Hymnes resa, flickvän eller planer att se världen. Skandalen är ett faktum och de två beslutar sig för en mörkläggning. Tvillingbrodern, Manne ska redan ha liftat till Stockholm. Mamman åker till Göteborg, för att skicka ett falskt kort. Pappan kör till Stockholm med kroppen som han gör sig av med på vägen eller gräver ner på tomten. Därefter görs en Polisanmälan. Brodern anar, eller vet vad som skett och kommer att lida av depression livet ut. Eller är det ett dödligt bråk mellan bröderna? Ett perfekt brott?
Senast redigerad av Stilichio 2024-09-02 kl. 00:00.
Citera
2024-09-02, 13:41
Medlem
Skaraborg2s avatar
Många oklarheter.

Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Började skrälla tråden och några timmar senare insåg jag att jag ligger 10 år bakåt. Så länge orkar jag inte läsa. Sömn behövs. Däremot vill jag nämna mina tankar. Ha det i åtanken att jag kanske skriver sådant andra redan tagit upp.

Jag har tidigare trott att Hymne försvann med Dalsjögrabbarna. Inte så säker längre. Det mystiska vykortet, avsaknad av vittnesmål och att pappan väntar med att anmäla och gör det
senare i Stockholm, samt osäkerhet om tidpunkter, gör mig tveksam.

Både Hymne och pappa konstnär lider av psykiska problem. Mamman är mån om familjens goda rykte.

EN TEORI:

Hymne förolyckas. Självmord eller våld. Bråk kan ha uppstått om Hymnes resa, flickvän eller planer att se världen. Skandalen är ett faktum och de två beslutar sig för en mörkläggning. Tvillingbrodern, Manne ska redan ha liftat till Stockholm. Mamman åker till Göteborg, för att skicka ett falskt kort. Pappan kör till Stockholm med kroppen som han gör sig av med på vägen eller gräver ner på tomten. Därefter görs en Polisanmälan. Brodern anar, eller vet vad som skett och kommer att lida av depression livet ut. Eller är det ett dödligt bråk mellan bröderna? Ett perfekt brott?

Ligger en hel del i det du skriver.

Dahlsjögänget hade med den största sannolikhet inget att göra med "Hymmes" försvinnande. Om han ens befann sig i Göteborg det här datumet? Vykortet ja. Ett mycket märkligt sådant. Adressen på detta är textat på samma sätt som mamman textade. Har jämfört detta med de brev från henne som finns i Interpol utredningen. Om nu inte sonen textade på samma sätt? Dessutom råder det oklarhet om detta verkligen blev stämplat den 29 juli 1965?

Ingen i familjen hade körkort eller tillgång till bil. Jag tror att han blev kvar i Torekov. Tror att det handlade om någon slags olycka med dödlig utgång. Den sista kontakten, vad vi känner till, han hade med någon utomstående var den 27 juli via telefon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in