Citat:
Ursprungligen postat av
Stilichio
Började skrälla tråden och några timmar senare insåg jag att jag ligger 10 år bakåt. Så länge orkar jag inte läsa. Sömn behövs. Däremot vill jag nämna mina tankar. Ha det i åtanken att jag kanske skriver sådant andra redan tagit upp.
Jag har tidigare trott att Hymne försvann med Dalsjögrabbarna. Inte så säker längre. Det mystiska vykortet, avsaknad av vittnesmål och att pappan väntar med att anmäla och gör det
senare i Stockholm, samt osäkerhet om tidpunkter, gör mig tveksam.
Både Hymne och pappa konstnär lider av psykiska problem. Mamman är mån om familjens goda rykte.
EN TEORI:
Hymne förolyckas. Självmord eller våld. Bråk kan ha uppstått om Hymnes resa, flickvän eller planer att se världen. Skandalen är ett faktum och de två beslutar sig för en mörkläggning. Tvillingbrodern, Manne ska redan ha liftat till Stockholm. Mamman åker till Göteborg, för att skicka ett falskt kort. Pappan kör till Stockholm med kroppen som han gör sig av med på vägen eller gräver ner på tomten. Därefter görs en Polisanmälan. Brodern anar, eller vet vad som skett och kommer att lida av depression livet ut. Eller är det ett dödligt bråk mellan bröderna? Ett perfekt brott?
Ligger en hel del i det du skriver.
Dahlsjögänget hade med den största sannolikhet inget att göra med "Hymmes" försvinnande. Om han ens befann sig i Göteborg det här datumet? Vykortet ja. Ett mycket märkligt sådant. Adressen på detta är textat på samma sätt som mamman textade. Har jämfört detta med de brev från henne som finns i Interpol utredningen. Om nu inte sonen textade på samma sätt? Dessutom råder det oklarhet om detta verkligen blev stämplat den 29 juli 1965?
Ingen i familjen hade körkort eller tillgång till bil. Jag tror att han blev kvar i Torekov. Tror att det handlade om någon slags olycka med dödlig utgång. Den sista kontakten, vad vi känner till, han hade med någon utomstående var den 27 juli via telefon.