• 4
  • 5
2000-07-04, 15:10
Medlem
Motsägelser!

Ursäkta bortavaron...har varit i Danmark ett tag..;)

Warp och Anton:
Jag håller med er i nästan allt det ni säger men har ändock en sak att anmärka på.

Om man inte litar på vad forskarna säger utan tror att de går kristendomens ärenden så är man ute på mycket hal is. Kristendomen och forskningen gör ju sitt bästa för att motarbeta den andra parten. Visst kan det ändå smyga sig in en och annan troende, men det är de facto så, att om en mor och en far till ett barn är släkt så blir barnet missbildat på ett eller annat vis, oavsett om de bär på "sjuka" gener eller inte. Jag kan inte säga hur detta skulle yttra sig (p.g.a individualiteten) mer än att de blir förståndshandikappade av mer eller mindre grad samt att många föds med kroppsliga missbildningar. Detta behöver inte pågå i många led, det räcker med ett.

M.v.H
Blackie

Citera
2000-07-04, 16:31
Medlem
Motsägelser!

Blackie: Forskning och religion har levt hand i hand sedan antiken. Det enda behöver inte alls utesluta det andra (hur paradoxalt det än låter).

Tyvärr har du fel när du säger att avkomman alltid blir fysiskt eller mentalt efterblivet. Det är faktiskt inte sant. Tyvärr har jag ingen konkret forskningsrapport framför mig just nu, men jag har läst flera av de mycket sällsynta seriösa studier som gjorts i västvärlden. I många fall är farhågorna om barnets hälsa helt obefogade. Är föräldrarna helt friska löper barnet en mycket liten risk att drabbas av några defekter. Det är enkel genetik.

Det är bara att gå till naturen för att se på detta. Ta geoparden till exempel. Det har via genetiska studier framkommit att arten en gång varit extremt nära utrotning. De kvarvarande djuren har då tvingats para sig med nära släktingar. Detta har gjort att de djur som lever idag alla är mycket nära släkt rent genetiskt. Förutom att de alla bär på liknande mottaglighet för vissa sjukdomar finns ingen som helst fysisk eller mental svaghet i jämförelse med andra kattdjur. Som vi vet är ju geoparden till och med duktigt bra på att springa fort. :)
Citera
2000-07-04, 16:49
Medlem
Motsägelser!

Jag är inte omöjlig angående genetiken men hävdar bestämt ändå att forskning och religion är två helt skilda saker som inte går hand i hand. Vetenskapen baseras på bevisbara, oemotstridliga fakta, medan religion bygger på hot, naivitet och dumhet.

M.v.H
Blackie
Citera
2000-07-04, 22:06
Medlem
Motsägelser!

Det heter förstås *gepard* och inget annat. Blandade ihop kissen med leoparden. Ber om ursäkt.
Citera
2000-07-05, 17:18
Medlem
Motsägelser!

Hahaha...jag är en sån klant :) hehe...det ska ju naturligtvis vara:

"Jag personligen har inte hört nåt annat än att Kain gifte sig med sin egen SYSTER." Inte fru.

*knas*

Jaja, nu när alla alla förstår frågan kan ju den berörda (male) svara på den.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in