• 2
  • 3
2000-06-29, 13:43
Medlem
Vilka var GUD?

Som vanligt inte en tillstymmelse till svar frn Lazzeman...

Jag frenklar tv frgor som jag tidigare stllt. Detta r sista frsket:

1) P vilket stt har gud KONKRET talat till dig?
2) Var brister evolutionslran? (Vad gr den falsk?)

Raka svar utan omskrivelser eller bibelcitat!

Ignorerar du mig ven denna sista gng r du HELT borta fr min del. Jag brukar vara tlmodig, men det finns grnser ven fr mig. Om du frsker frlsa folk s gr du ett dligt jobb Larz. Folk som undviker att svara p enkla frgor borde gra alla misstnksamma.
2000-06-29, 17:20
Medlem
Vilka var GUD?

Larz:
Jag vill brja med att tacka fr att du svarar, det var p tiden.
Dock r du en vldigt vrldsfrnvnd person.

"Kom ihg att mnniskan fre fallet var utrustad med en oerhrd kapacitet (som hon frlorade mycket av i fallet). Hon var med andra ord mycket intelligent och anvnde mer av sin hjnas kapacitet n vi anvnder oss av i dag (man har frn vetenskapligt hll kommit fram till att vi anvnder cirka 10%). "

Hur i h-vete ska vi komma ihg detta??? vi var bevisligen inte dr, och inget i bibeln sger att s var fallet.
Du likvl som dina medkristna KAN INTE anvnda darwinistiska BEVIS fr er TRO! Fatta detta. Som jag sade i ett annat inlgg, det r som att mta avstnd med termometer.

"Varfr fanns trdet i lustgrden? Utan tret hade mnniskan aldrig haft ngon valmjlighet. Krlek mste man vlja att ta emot p frivillig basis. "

Men de som inte tar emot den, de brinner minsann i helvetet. Snacka om frivilligt..."ni fr gra hur ni vill, men om ni inte gr p mitt stt s kastar jag er i helvetet dr ni brinner i all evighet"...hmmmm....

"Gud gjorde inte mnniskorna homosexuella. Det var mnniskorna sjlva som drog sig homosexualiteten "

Vadan detta eviga tjat om oss homo och bisexuella??? Om mnniskan har s stor valfrihet s borde ju detta ox accepteras?? Men ni r frmodligen bara oerhrt oskra p er sexualitet och rdda att vi ska pilla er lite i rumpan.

"barnet/mnniskan blir inte en syndare frrn han/hon begr sin frsta medvetna synd. "

Jag tycker inte att jag syndar ett dugg...ngon???...de som inte ens vet att ni och er religion finns, hur ska de kunna gra medvetna synder??? tydligen kommer ju dessa ox till helvetet. Vore det inte bttre att stta alla prster i helvetet istllet, eftersom de r s dliga p att missionera och drmed har svikit gud

"Det handlar i grund och botten om att ppna sitt hjta fr Hans verbevisning"

Vilken verbevisning???? jag tycker det har varit oerhrt dligt med den varan fram till nu. Ni hasplar ur er lite omskrivna bibelcitat och vrider och vnder p er religion s att ni tillslut inte vet om ni har rumpan bak. Jag diskuterade nyligen med ett par kristna mnniskor medan deras diakon stod ett par meter bort, Nr de fick en frga de inte kunde svara p s sprang de bort till honom och frgade, varp han replikerade med ett bibelcitat som de rapade upp fr mig. Du argumenterar p exakt samma stt, istllet fr att verkligen underska vad som knns rtt och innnhehller mest logik och sunt frnuft, s viger ni livet t ngot ni inte ens har svar p sjlva. Kliv ut ur dimman och bli mnniskor istllet.

M.v.H
Blackie
2000-06-29, 21:06
Medlem
Vilka var GUD?

Om en man ligger hos en annan man som man ligger hos en kvinna, s gr de bda en styggelse. Det skall straffas med dden.
3 Mos 20:13
DL
2000-06-30, 00:30
Medlem
Vilka var GUD?

wolfman:
Inlgget var riktat till larz, inte till dig
2000-06-30, 10:28
Medlem
Vilka var GUD?

Frst, Larz:

"Men barnet/mnniskan blir inte en syndare frrn han/hon begr sin frsta medvetna synd."

HA! Det r hr r jag VERTYGAD om att du inte har ngot belgg fr. Aldrig har Bibeln brytt sig om ifall folk var medvetna om sina synder.

Jag kan frestlla mig en ordvxling om detta:
Larz: "Du syndade!"
Anton: "Om jag inte hade vetat att det var en synd, hade jag fortfarande syndat d?"
Larz: "eeeh...ne."
Anton: "Varfr berttade du fr mig isf?"

Vidare, "De som inte tror p Jesus r dmda TILLS DE KOMMER TILL TRO. Jag var ocks dmd en gngi tiden."
Ja, det hr r jag medveten om. Men tror du alla fr din chans? Alla som dr som barn. Alla som r frstndshandikappade. Alla som inte har en Bibel versatt p sitt eget sprk. Alla som aldrig fr hra talas om Jesus.

Vi vet bda hur det gr med dem. Hur stor del av jordens befolkning tror du detta var precis nr Jesus dog t.ex? Som jag ppekat tidigare r detta antagligen det som jag tycker allra smst om i Kristendomen.

"Visst r alkohol, sex och spel medvetna synder."
Jag hoppas att en s bibelmedveten man som du vet att Bibeln fresprkar alkohol?
Och att hela boken 'Hga visan' r gnad t sex?
Och att Gud utdmer landegendomar genom lottning? :)
Det mste vara besvrligt att vara s kluven. Bertta, hur gr man egenligen nr man tycker tv motsatta saker samtidigt?

"Gud gjorde inte mnniskorna homosexuella. Det var mnniskorna sjlva som drog sig homosexualiteten "
Hur kan du sga s, nr det str att Gud perverterar mnniskorna? (vad jag minns iaf)

"Detta gr mig - gissar jag - till radikalpacifist."
Hur kan du vara det, nr Gud uttryckligen beordrar (och i sjlv utfr) ddsstraff?

"Smllar fr man ta..."
Du gjorde nog det nyss.

Och sedan, Blackie:
Du skrev ju det jag tnkte skriva om verbevisning. :/ Jaja.
2000-06-30, 16:18
Medlem
Vilka var GUD?

Just att det inte omnmns betyder inte att det inte hnde - bara att det inte finns nn anledning att tro det. Man kan hvda allt frn tidigare mnniskor till inavel till utomjordingar...

"Alla frbud som str i bibeln gr mig matt."
tminstone behver du inte flja dem. Tnk dig att leva p den tiden!
2000-06-30, 22:24
Medlem
Vilka var GUD?

"av ekonomiska orsaker dra mig ur debatterna", meddelar Larz.
Det r nstan s man brjar tro att hgre makter har ryckt in. M han aldrig uppst igen !
2000-06-30, 22:24
Medlem
Vilka var GUD?

Anton!

Du verkar vara ngotsnr vaken....men varfr vegetarian?
2000-07-01, 15:11
Medlem
Vilka var GUD?

Du r hjden av naivitet Larz. Jag frstr inte hur du bara kan st dr i stormen och sl ifrn dig med argument som r s ihliga. Fr du din kraft frn Gud eller?

Och varfr r just kristendomen den sanna religionen? Hur frklarar du bort dom andra?
2000-07-04, 01:38
Medlem
Vilka var GUD?

Larz: "Det str aldrig i Bibeln att Jesus var berusad."
Jag frstr inte - skulle detta vara ett argument? Det str aldrig att Jesus var kissndig heller, gr det toalettbesk syndiga?
Jag kan grva fram verserna som fresprkar alkoholintag om nn ber snllt. Just nu r jag ganska trtt.

"...av ekonomiska orsaker dra mig ur debatterna."
Visst, visst. Betyder det jmt? Vad trist. Nu har vi ju nstan skrmt bort alla kristna hr.

male: "Du verkar vara ngotsnr vaken"
Ngotsnr? Tack s jvla mycket d :P

"men varfr vegetarian?"
Huh? Jag r inte vegetarian.
2000-07-07, 14:20
äldre konto (old)
Ej medlem
Vilka var GUD?

Gud talar om sig sjlv i tredje person av samma anledning som att loket eller Boris Jeltsin gr det,de har extremt god sjlvuppfattning,det kallas pluralis majestiticus (ungefr)
2025-01-15, 13:52
Moderator
Kyrpators avatar
Dags att lsa fr att undvika ytterligare nekrobumpar.

/Moderator
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in