Vilka var GUD?
Larz:
Jag vill brja med att tacka fr att du svarar, det var p tiden.
Dock r du en vldigt vrldsfrnvnd person.
"Kom ihg att mnniskan fre fallet var utrustad med en oerhrd kapacitet (som hon frlorade mycket av i fallet). Hon var med andra ord mycket intelligent och anvnde mer av sin hjnas kapacitet n vi anvnder oss av i dag (man har frn vetenskapligt hll kommit fram till att vi anvnder cirka 10%). "
Hur i h-vete ska vi komma ihg detta??? vi var bevisligen inte dr, och inget i bibeln sger att s var fallet.
Du likvl som dina medkristna KAN INTE anvnda darwinistiska BEVIS fr er TRO! Fatta detta. Som jag sade i ett annat inlgg, det r som att mta avstnd med termometer.
"Varfr fanns trdet i lustgrden? Utan tret hade mnniskan aldrig haft ngon valmjlighet. Krlek mste man vlja att ta emot p frivillig basis. "
Men de som inte tar emot den, de brinner minsann i helvetet. Snacka om frivilligt..."ni fr gra hur ni vill, men om ni inte gr p mitt stt s kastar jag er i helvetet dr ni brinner i all evighet"...hmmmm....
"Gud gjorde inte mnniskorna homosexuella. Det var mnniskorna sjlva som drog sig homosexualiteten "
Vadan detta eviga tjat om oss homo och bisexuella??? Om mnniskan har s stor valfrihet s borde ju detta ox accepteras?? Men ni r frmodligen bara oerhrt oskra p er sexualitet och rdda att vi ska pilla er lite i rumpan.
"barnet/mnniskan blir inte en syndare frrn han/hon begr sin frsta medvetna synd. "
Jag tycker inte att jag syndar ett dugg...ngon???...de som inte ens vet att ni och er religion finns, hur ska de kunna gra medvetna synder??? tydligen kommer ju dessa ox till helvetet. Vore det inte bttre att stta alla prster i helvetet istllet, eftersom de r s dliga p att missionera och drmed har svikit gud
"Det handlar i grund och botten om att ppna sitt hjta fr Hans verbevisning"
Vilken verbevisning???? jag tycker det har varit oerhrt dligt med den varan fram till nu. Ni hasplar ur er lite omskrivna bibelcitat och vrider och vnder p er religion s att ni tillslut inte vet om ni har rumpan bak. Jag diskuterade nyligen med ett par kristna mnniskor medan deras diakon stod ett par meter bort, Nr de fick en frga de inte kunde svara p s sprang de bort till honom och frgade, varp han replikerade med ett bibelcitat som de rapade upp fr mig. Du argumenterar p exakt samma stt, istllet fr att verkligen underska vad som knns rtt och innnhehller mest logik och sunt frnuft, s viger ni livet t ngot ni inte ens har svar p sjlva. Kliv ut ur dimman och bli mnniskor istllet.
M.v.H
Blackie