• 2
  • 3
2000-07-14, 20:22
Medlem
Hör upp!

Warp: Vi tänker väl göra vårat bästa för att ändra på det, eller hur?
Citera
2000-07-14, 21:22
Medlem
Hör upp!

Anton: Man ska alltid göra sitt bästa för att finna SANNINGEN -- hur den än ser ut. Arbetar man inte objektivt kan man utan större problem "bevisa" och ändra på vad som helst för att det ska passa ens egna syften. Detta är farligt och ska undvikas på alla möjliga sätt.
Citera
2000-07-15, 00:33
Medlem
Hör upp!

Goj: Jag håller med dig. En extra guldstjärna för att du lyckas hålla judarnas stora konspiration borta för ögonblicket. Observera bara den MINST lika viktiga meningen som följer.

Jag upprepar: "Arbetar man inte objektivt kan man utan större problem 'bevisa' och ändra på vad som helst för att det ska passa ens egna syften."
Citera
2000-07-15, 21:53
Medlem
Hör upp!

Förutsatt att följande personer verkligen har existerat skulle jag gissa på följande ursprung:

Jesus - Från Persien
Josef - Eftersom han var Jesus far: Persien
Maria - dito
Lärjungarna - Förmodligen judar, greker och romare
Författarna till evangelierna - Romare
Paulus, författare till bl.a. romarbrevet - Den etablerade sanningen säger Turkiet
Övriga författare till nya testamentet - Romare

Hmmm... Faktiskt blir det inte många etniska judar där inte.

/F
Citera
2000-07-15, 22:08
Medlem
Hör upp!

Förklara gärna "etniska" judar mer ingående. Judar utgör ingen etnisk grupp (hur mycket än antisemiter påstår och vill det).

Dessutom skrev varken Jesus, Josef eller Maria ett enda ord i nya testamentet. Mitt resonemang handlar, som du mycket väl vet, om dem som framställde nya testamentet. Jag nekar inte till att flera av författarna kanske var födda som judar. Men i samma stund som de gjorde de GRUNDLÄGGANDE förändringar av religionen som kristendomen innebär i förhållande till judendomen upphörde de också att vara judar.

En person som är född kristen och sedan sätter sig och skriver ned en helt ny religion kan sedan inte kallas kristen. Eller, en tydligare analogi: En hederlig person kan inte begå ett brott och sedan fortsätta kallas hederlig. ...eller hur?

Vi vet ju vad du tycker om alla onda judar, så du kan säkerligen hitta saker som kan bevisa vad som helst om du anstränger dig tillräckligt. Du kan säkerligen också hävda att det jag skriver tidigare i detta inlägg är helt fel (dvs att du tycker "en gång jude, alltid jude"). Det är ju givetvis upp till dig, men då får du också förstå att det är DIN tolkning och inte nödvändigtvis behöver överensstämma med verkligheten.

Förmodar att jag inte kommer så mycket längre i diskussionen med dig. Jag har gjort min ståndpunkt klar och nöjer mig nu med det.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in