Flashback bygger pepparkakshus!
2020-04-23, 01:29
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Sjukt tragiskt att läsa igenom den här tråden.
Flickan verkar ha varit rädd för att gå hem till sin dysfunktionella familj varje gång efter skolan. Men ingen verkar ha brytt sig. Hon måste ha känt sig sjukt ensam.

Tänk om det finns substans i påståendena att den galna morsan skulle ha tagit livet av dottern. Sen kommer mor och son överens om att sonen skall ta på sig hela grejen. Att sen lägga liket på ett sånt idiotiskt ställe som under sonens säng kanske var i syfte att få allting att peka ännu mer på att det skulle vara sonen som legat bakom.
Minns detta fallet väl, speciellt då en jobbarkompis dotter var nära vän med flickan.
Men jag har för mig att kroppen låg under mammans säng, under sängen låg det massa bråte förutom kroppen.
Jag skulle inte heller förvåna mig om mamman var inblandad, hon om någon hade motiv.
Då flickans far skulle få vårdnaden av flickan, som både flickan och pappan velat länge.

GM och BO var endast halvsyskon.
Citera
2020-12-01, 20:22
Medlem
meadowbrooks avatar
Det snackas om detta fall i dagens avsnitt av Hasse Bronténs pod ”Snutsnack”:

Avsnitt ”165. Jag har gjort en fruktansvärd upptäckt”.

Där berättar en äldre herre som var någon typ av chef över denna insatsen. Väldigt intressant. Morbrodern (som inte verkar vara en morbror dess sanna bemärkelse) var otroligt, nästans suspekt, kylig när han gjorde upptäckten.
Citera
2021-06-04, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NosaCastro
Njäää...egentligen inte. Det som hände var väl mer en produkt av taskig uppväxt, kombinerat med en mysko morsa och en skruvad styvfarsa.
Jag försvarar inte brottet, men jag vet de bakomliggande orsakerna.
Motivet att döda syrran, är väl lite mer komplext, men visst finns det psykologiska förklaringar även på det.

Vart baserar du det här på?
Senast redigerad av elisegranlif 2021-06-04 kl. 02:16.
Citera
2021-06-11, 19:52
Medlem
Nu verkar han död https://www.ratsit.se/19720807-Bernt...YyvSqutGePL24w
Citera
2021-07-29, 15:44
Medlem
Brodern, B*rnt S*tefan *rikssson, som dömdes för mordet på sin halvsyster är nu död. Han avled 2021.05.22.
Vet någon varför han avled? Han var ju trots allt bara 48 år när han avled, skulle fylla 49 år 7 augusti.
Citera
2021-07-29, 21:07
Medlem
CrazyPriests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
Brodern, B*rnt S*tefan *rikssson, som dömdes för mordet på sin halvsyster är nu död. Han avled 2021.05.22.
Vet någon varför han avled? Han var ju trots allt bara 48 år när han avled, skulle fylla 49 år 7 augusti.

Covid 19! Vilket framgår i tråden Efterlysning av Stefan Eriksson(Granlöf)
Citera
2021-07-31, 19:57
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Covid-19 uträttade det som ett normalfungerande rättsväsende borde gjort!
Citera
2022-02-02, 14:33
Medlem
Är det någon som har FUP:en?! Jag har försökt få ut den men har kört fast då jag varken vet målnummer eller datum för dom. Någon som har tips på hur jag går vidare?!
Citera
2024-02-20, 12:46
Medlem
Ändå någon slags karma
Citera
2024-04-05, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whoishen
Är det någon som har FUP:en?! Jag har försökt få ut den men har kört fast då jag varken vet målnummer eller datum för dom. Någon som har tips på hur jag går vidare?!

domen (åtminstone tingsrätt) borde fallit någonstans mellan aug och nov 92 (plus/minus någon månad åt vardera håll)

baserat på att det väldigt tidigt stod klart vad som hänt, vem som var gm, och att generell förundersökningstid brukar vara 4-6 månader beroende på hur snabbt ett ärende fortskrider

så det är väl tingsrätten i östersund du bör vända dig till i första hand
Citera
2024-10-04, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NosaCastro
*Början på 90-talet.
*10-12 resp 17-18.
*Ströps med remmen till en skolväska.
*Rättspsykiatrisk vård. Idag utskriven under annat namn.
*Några dagar.

början av '92 (JANUARI)
hon var 10 (gick i samma klass som en tjej som brukade åka på semester tillsammans med annikas familj)

man hittade hudavskrap på både en väskrem och ett hundkoppel.
Senast redigerad av dip 2024-10-04 kl. 17:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in