• 1
  • 2
2008-04-13, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao
Eller så är det så att man i alla förhållanden måste anstränga sig kontinuerligt för att hålla förhållandet vid liv?

Ibland kanske man är dålig på att ta sig tid för varandra pga jobb/utbildning som är otroligt krävande och tröttande. Då får man jobba på att ses/ha kvalitetstid tillsammans så gott det går.

TS tar sin flickväns synpunkter på allvar och tycks gärna anstränga sig för att bli mer tillgänglig. Därför ber han om tips på aktiviteter, inte "råd" om att han ska göra slut.

Jo, men sen förstår en normal människa att man inte är en robot som pallar vara en cirkusclown när man jobbar mycket och inte nästan hotar med dumpning om man inte skärper sig.

Men jag förstår dig, du har rätt man får jobba på det.
Citera
2008-04-13, 01:10
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfetti
Vafan, du jobbar o drar in pengar o hon lipar?
Be henne hitta på nåt kul istället, överraskning när du kommer hem...palla med att tjejer jämt jämrar sig o lägger ansvaret på män o samtidigt som de små liven hävdar de att vi minsann är jämställda...pfft.

Hon klagar; hon får fixa nåt "roligt"

Jag håller med den här jäveln trots att killen inte fattar att tvåan-skämtet inte är ett skämt utan en institution. Min brudjävel har samma tendens, ett jävla gnatande om "varför gjorde vi inget ikväll", "varför gör vi aldrig nåt", "varför får jag den aldrig i tvåan" men när det kommer till kritan skulle hon inte lyfta ett finger för att klia sig i röven ens. Efter att ha mött ytterligare tre kvinnor under kort tid som säger sig göra exakt likadant påstår jag att vi kan konstatera att den här skiten dessutom är inherent. Jävla brudar.
Citera
2008-04-13, 01:23
Bannlyst
säg till henne att även HON kan hitta på saker att göra, som någon sa: jämnställdhet pfft.
inte bara killarna som måste göra något.

fast o andra sidan kanske tjejerna ser sig som det svagare könet på alla plan och därför alltid tjatar på killen i tid och otid om allt!

mitt ex tjatade oxå om sånt där skit men själv gjorde hon absolut INGENTING!
Citera
2008-04-13, 01:25
Medlem
Segments avatar
Jag ställer samma fråga som många andra: Hur jäkla rolig är hon själv?
Citera
2008-04-13, 01:30
Medlem
Psyko Dads avatar
Är man två i ett förhållande så är det upp till båda att dra sina strån till stacken. Om man nu tycker att partnern är så tråkig eller upptagen med annat, så varför inte roa sig själv eller med sina vänner? Eller är hon helt beroende av dig & dina idéer?`
Billiga nöjen kryllar det av i dessa vårdagar. Nåja kanske inte idag när det regnar.
Citera
2008-04-13, 01:30
Medlem
Klints avatar
Hon behöver lite mer spänning i sin tillvaro. Käka bens och sup, sen tar du och spöar upp det lilla livet rejält. Det gillar dom, även om lipandet kan få dig att för tillfället tro annorlunda.
Citera
2008-04-13, 01:31
Medlem
fnuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullaz
Oj vad rolig du var nu, töntjävel.

Jag skrattade.

Åter till frågan. Lider med dig, skiftarbete suger ofta spontantinteten rakt ur en. Det blir svårt att aktivera sig när man sliter som ett djur på jobbet och gärna vill spendera fria dagarna med att mest ta det lugnt hemma för att vila upp sig, då är ofta kraven på att vara den mer drivande partnern när det kommer till aktiviteter rätt absurd.

Min självupplevda lösning är att göra saker som är hembunda men ändå har en viss spontanitet till sig. En film med middag och gemensamma bad funkar bra men beroende på personligheten hos din flicka så kan det ofta snabbt bli tråkigt det med. Ofta så är nyckeln att åtminstonde någon dag i veckan gå in i tankegången att idag så ska jag bara låta dagen ta oss vart vi kommer bara så länge det är ifrån soffan (man kan testa att införa en självvald lockout, "idag ska vi inte vara hemma förrens klockan XX:XX). Det är lättare att göra nu på vårkanten finner jag att man efter jobbet drar iväg till ett fik och unnar sig lite tid utanför den unkna lägenheten, försöker släppa stressen från jobbet och låter dagen rulla vidare därifrån, kanske till biografen, bibblan eller kanske lite shopping (som sagt, allt beror på personlighet). Vet kompisar som är riktigt bra på just snöbollseffekten på sånt där, en speciellt som ringde upp mig en dag och berättade att han hamnat i en stad 5 mil bort för att elda hundbajspåsar på flickans ex trapp och behövde skjuts hem. Spelar inte alltid så stor roll vad man gör, bara att man gör något som bryter av från vardagen på ett betydande sätt.

Att veta vad flickan kan tänka sig själv att göra är ju en bra början. Vänder man bordet inte alltför agressivt och frågar "vad skulle du vilja göra just nu då?" så kan man ju inte anklagas för att vara boven i dramat om hon bara säger "men asså bara nåt!11!1". Bästa sättet att hålla en relation intressant är ju ett givande och ett tagande. Har man ett behov av spontantinetet måste man vara villig att ge tillbaks.
Citera
2008-04-17, 11:19
Medlem
k1nkys avatar
cred till TS som faktiskt försöker göra något åt situationen!

Jag tycker du ska typ överraska henne med att du lagat romantisk middag med tända ljus etc. Eller kanske picknick som nämnts tidigare...

Ännu bättre: Gör en karta och lämna ledtrådar åt henne till platsen där picknicken och du väntar
Citera
2008-04-17, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfetti
Vafan, du jobbar o drar in pengar o hon lipar?
Be henne hitta på nåt kul istället, överraskning när du kommer hem...palla med att tjejer jämt jämrar sig o lägger ansvaret på män o samtidigt som de små liven hävdar de att vi minsann är jämställda...pfft.

Hon klagar; hon får fixa nåt "roligt"

TACK..

Men om man säger det till brudan vad får man höra då..

jooo, jag är så dålig på att komma på såna saker..

men va fan gå hem på lunchen ta henne till stan och ät något tillsammans eller nåt..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in