Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Svara
2008-04-23, 14:32
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deathstar242
Ärligt sitter man verkligen och funderar på vart dxm och kodein ligger på njutningskalan när man är horsad? Inget som verkar hämtat ur verkliga livet.
Kodein och heroin är väl ganska lika för en person utan tolerans, fast heroinet har ett snabbare påslag...
Citera
2008-05-14, 15:29
Medlem
wsbs avatar
Bra beskrivning av ruset. Dock så är ditt språk och meningsuppbyggnad bedrövligt. 2/5.
Citera
2008-05-14, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moment
Uppenbarligen är du lite bakom flötet (har inget emot sånna dock)
Eller så är det något fel på mig och ironin inte lös igenom tillräckligt dock måste jag säga att det finns en gnutta sanning i mitt resonemang eftersom att horse inte tar en till mumindalen utan enbart till soffan .
Konstigt att den inte lös igenom tillräckligt när du resonerar som du gör..
Citat:
Ursprungligen postat av Evil_Santa
Jag ska aldrig börja knarka.
Pappa säger: Man skall aldrig säga aldrig.
Citera
2008-05-16, 13:50
Medlem
Kyozs avatar
3/5 Dåligt skriven men jag gillar att du inte försöker ljuga för dig själv. Du säger som det är och hycklar inte med bortförklaringar eller annat trams. Gillar ditt oberörda sätt att skriva på, där du konstaterar saker utan någon vidare reflektion.

Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Kodein och heroin är väl ganska lika för en person utan tolerans, fast heroinet har ett snabbare påslag...

Jag har testat kodein ett antal gånger och det är verkligen inte min grej. Jag tycker knappt att det är skönt. Betyder det här att jag skulle ogilla horse också menar du?
Citera
2008-05-16, 15:17
Medlem
Tycker det finns ett dolt meddelande och ett rop på hjälp i denna rapport.
Citera
2008-09-18, 00:18
Medlem
Tloves avatar
Jobba på Moment ! Vore trevligt med en update på hur du har det idag ?
Blev det H återigen när venerna läkt eller höll du schemat men ikto mot abstinensen ?
Hoppas du mår ok iaf.

5/5 för känslan i rapporten. -1 för grammatiken men det spelar ingen roll, så det stryker vi.
Citera
2008-09-18, 19:06
Medlem
pwrs avatar
du lyckas fånga det faktum att du är totalt fast på ett lysande sätt. H är inte direkt nåt tuggumi du bara spottar ut när du tröttnar. men det vet du redan
Citera
2008-09-18, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnTiVaL
låter sjukt skönt, men ja tror jag håller mig till en saftigt välrullad spliff det kommer ju en tid efter ruset är borta

Kunde inte ha sagt bättre. Jag skulle säkert falla dit om man börja med horse. Näe, finns annat i livet än bara en subtans . Röka är gött!
Citera
2008-09-19, 13:41
Medlem
Qidushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HitZoor
Tycker det finns ett dolt meddelande och ett rop på hjälp i denna rapport.

Det är inte dolt, och floskeln "ett rop på hjälp" är tämligen värdelös.

Det är långt troligare att Moment inte har vana eller särskild erfarenhet av att diskutera livsfrågor och etik, en typ av problematik som garanterat tränger sig på i samband med intag av potenta rusmedel, såsom heroin.

Utan skolning i filosofi eller livsåskådningsrelevanta vetenskaper i övrigt brukar tankar och uttryck av sådan karaktär vara haltande eller ligga under ytan i andra sammanhang, exempelvis tripprapporter eller diskussioner om droger. Det är enligt min mening ganska respektlöst att kalla det för ett döljande eller "ett rop på hjälp".

Hygglig rapport, tyvärr något tattigt skriven, men det vägs till viss del upp av att en del frågor ställs i den och tråden om värderingar och hanteringar av droger och missbrukspotentialer. 4/5, vilket bör läsas som 3/5 plus en sen fölsedagsklapp.
Citera
2008-09-19, 14:22
Medlem
Da4rces avatar
Heroin e för pussies

Fentanyl is the shit!

Jag ska samla mig, reflektera och renskriva min tripp rapport på fentanyl. Ni på H är så kallade "posers", rock stars wanna be's.

INGEN RESPEKT FÖR ER ALLS
, speciellt när det kommer fram att ni måste stjäla och ni inte längre har självrespekt och disciplin i ert bruk.
Citera
2009-05-06, 23:55
Medlem
olqws avatar
Heroin och meth är dom farligaste drogerna vi har idag.. jag känner ett sug att testa men avfärdar tanken snabbt med att jag har jävligt lätt att bli beroende av typ allt. Jag kan konstatera att alkohol är en av dom farligaste också.. Jag dricker inte så ofta, röker hellre på. Dock kan jag kontrollera Rökandet. Jag tycker att du ska dra dig ur så snabbt du bara kan.. Heroinet kommer sabba hela ditt liv annars.
Citera
2009-05-07, 02:57
Medlem
Attjagorkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olqw
Heroin och meth är dom farligaste drogerna vi har idag.. jag känner ett sug att testa men avfärdar tanken snabbt med att jag har jävligt lätt att bli beroende av typ allt. Jag kan konstatera att alkohol är en av dom farligaste också.. Jag dricker inte så ofta, röker hellre på. Dock kan jag kontrollera Rökandet. Jag tycker att du ska dra dig ur så snabbt du bara kan.. Heroinet kommer sabba hela ditt liv annars.

Lät som om det kom ifrån din mammas mun, eventuellt ur skolboken. Inget illa menat.

Trälig rapport, du har för bråttom när du skriver, testa att uttrycka dina tankar och känslor bättre. Dock hade det sin charm trots allt.
Beroende är du nog, om det är droger i allmänhet eller enbart heroin låter jag vara osagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in