2008-04-16, 15:50
Medlem
Hej.

Har en spännande fundering som säkert inte är ny på något sätt, men jag tänkte langa ut frågan i vilket fall.

Är ganska nybliven singel och har tex på arbetsplatsen haft bra kontakt med de flesta kollegor, tjejer som killar, mycket sjuk humor med ibland läskig nivå men alla skrattar gott ...

Så till problemet, nybliven singel och fortsätter i samma jargong som jag alltid gjort, skojar med alla, skämtar med alla, pratar och beter mig på samma vis mot tjejerna som jag känner väl på arbetsplatsen, DOCK känns det som en liten liten förändring har smugit in sig när mitt singelskap (finns det sånt ord?) blivit känt ...

Vissa damer har börjat rygga sig lite, är inte alls lika pratiga längre och har helt plöstligt svårt att tex som en simpel grej hänga med på lite afterwork eller vad som, som verkligen aldrig aldrig är problem annars ... well ni förstår kanske vart jag vill komma. Jag brukar alltid ligga på folk om att haka på lite kul saker, alltid!

Min fråga, är vissa av dom helt plöstligt rädda att mitt beteende är ett hänsynslöst försök att få mus igen? Att dom ska bli offer för mina aggresioner som singel aka bli TOK raggade på ... Tjejer hur tänker ni ? Någon som kan komma med en input? Eller har jag råkat ut för "falska" tjej-kompisar som bara vill ha bekräftelse eller "kul" så länge jag hade flickvän? Hajjar ni vad jag menar ?

Jag fattar inget, blir bara frustrerad, har bollat det med en god vän och kommit fram till att det kan ligga något i detta, dock ska tilläggas att vissa inte brytt sig ett dugg utan är lika sköna som vanligt.

Vad tror ni flashbackare? Vad ska jag göra för att visa dessa få som verkar "rädda" att jag på helt ärligt inte är ute på musjakt ? Samtliga är otroligt sköna kompisar i mina ögon. De flesta är kollegor sen över 2 år tillbaka.

( åååå please skippa allt snack om att killar inte kan vara kompis med tjejer utan att tänka på sex ! )

Vet inte om det tillför men ...
- Jag utstrålar en heldel självförtroende ( alltid gjort )
- Har känslan att jag ser rätt fräsh ut i mångas ögon.
- Inte bad boy men har en väldigt laidback attityd.
Senast redigerad av funderarmycket 2008-04-16 kl. 15:54.
Citera
2008-04-16, 15:54
Medlem
Caesarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funderarmycket
( åååå please skippa allt snack om att killar inte kan vara kompis med tjejer utan att tänka på sex ! )
Well, skulle du banga om du fick chansen med dom?
Citera
2008-04-16, 15:56
Medlem
hm, blir nog mja på den frågan, har nog alltid tyckt att några av dom ser bra ut och är attraktiva men det förändrar ju inte att jag beter mig som "vanligt" ... inget utstickande för att jag är ledig för fritt bangande

kuggfråga! haha
Citera
2008-04-16, 15:59
Medlem
Flärps avatar
Citat:
hm, blir nog mja på den frågan, har nog alltid tyckt att några av dom ser bra ut och är attraktiva men det förändrar ju inte att jag beter mig som "vanligt" ... inget utstickande för att jag är ledig för fritt bangande

kuggfråga! haha

Men nu är du ju singel

Edit: Orka att du editerar
Citera
2008-04-16, 16:03
Medlem
sry, finslipar text så att det blir vettig läsning =).
Citera
2008-04-16, 16:04
Medlem
jumpcuts avatar
Kvinnor känner doften av singel och pissar på dig. Svårare än så är det inte.
Citera
2008-04-16, 16:14
Medlem
En upptagen man är mer intressant för kvinnor. Dessutom känner kvinnor att dom kan umgås avslappnat med dig då. "Han har ju redan tjej".

Som singel är det tvärtom. Grattis till singelskapet.
Citera
2008-04-16, 16:19
Medlem
Så jävla tråkigt suck.

Hur visar man att man inte är ute efter något då ?
Bara chillar å låter dem själva märka det ?

Tjejer kan vara bra lustiga :x
Citera
2008-04-16, 16:39
Medlem
dumms avatar
Citat:
Så jävla tråkigt suck.

Hur visar man att man inte är ute efter något då ?
Bara chillar å låter dem själva märka det ?

Tjejer kan vara bra lustiga :x

Säg att du är homosexuell, du kan bevisa motsatsen senare om du blir kåt på nån av dem
Citera
2008-04-16, 16:42
Medlem
KB886511Bs avatar
Din situation är lik min. Jag blev singel i höstas och direkt började alla se på mig på ett annorlunda sätt. Tjejerna på jobbet är inte lika pratglada och framför allt får man gilringar av snubbarna, så fort man snackar med en tjej på jobbet. Nej jag är inte sugen på att sätta på någon av dom, alla har pojkvän och jag är för bra kompis med dom för att vara intresserad på det sättet. Ändå denna markanta skillnad! Själv har jag väl inte förändrats nämnvärt gentemot dem. Klart att man är lite mer öppen osv. men på vissa håll har jag hört att vissa tycker att min attityd har ändrats massor, att jag blivit kaxig osv. Tråkigt, otroligt tråkigt..
Citera
2008-04-16, 16:56
Medlem
Mondobabys avatar
Du är som sagt inte ensammen om att vara "farlig".

Jag har varit singel i 8 år innan jag träffade min"gube", och mer regel än undantag så var man den farliga som kunde ta ev pojkvän(man från ev tjejkompisar.)
Tror att mycket bottnar i en osäkerhet hos partnern som ser dig som ett hot mot förhållandet.
Sen att man själv inte är intresserad av ett förhållande igen, spelar ingen roll för de som tror att du är farlig.
Det är synd att man inte kan få folk att inse att bara för att man är singel så utgör man inget "hot" för att man umgås och har trevligt på ett socialt sätt.
Allt har inte med sex eller stöld av partner att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in