Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2024-11-01, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Kanske inte alls samma sak.
Men kan inte alls titta på videos i Firefox på datorn. Är bara en vit sida. Har ublock origin.
Har YT bestämmt sig för att ta krafttag mot annonsblockerare?

Adblock har jag tagit bort. Startade om datorn och problemet löstes..Kör premium eftersom jag tycker det är värt med youtube+youtube musik till mobilen istället för spotify.
Citera
2024-11-01, 16:41
Medlem
Citat:
Men kan inte alls titta på videos i Firefox på datorn. Är bara en vit sida. Har ublock origin.
Ja.
(FB) Youtube Förklarar Heligt Krig mot Adblockers
Citera
2024-11-01, 16:42
Medlem
Citat:
Kör Brave browser i stället, deras egna inbyggda blocker funkar perfekt på Youtube.
Citera
2024-11-06, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Kör Brave browser i stället, deras egna inbyggda blocker funkar perfekt på Youtube.

Har funderat på att byta från Chrome till något annat då ublock orgin verka sakta men säkert sluta fungera. Men kan man typ flytta över alla sina sparade lösenord, sidor man har besökt, historik etc på ett lätt sätt? Så man inte måste börja om från nytt så att säga
Citera
2024-11-06, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Har funderat på att byta från Chrome till något annat då ublock orgin verka sakta men säkert sluta fungera. Men kan man typ flytta över alla sina sparade lösenord, sidor man har besökt, historik etc på ett lätt sätt? Så man inte måste börja om från nytt så att säga
Det går att importera det mesta från andra browsers, ja.
Citera
2024-11-11, 11:33
Medlem
LordOfCheeses avatar
Har youtube börjat införa en ny sorts reklam?

Jag använder Firefox + uBlock origin + Enhancer for youtube + Sponsorblock, men jag har igår börjat få en ny form av reklam:

Om jag öppnar en youtube video i en ny tab (bakgrundstab) och inte har autoplay igång, så brukar jag se thumbnailen (alltså samma thumbnail som visades på "home" för videon) i fullskärm när jag väl öppnar tabben och innan jag klickar på "play".

Nu har dock några enstaka tabs (2 än så länge, 1 idag, en igår) börjat visa reklam istället, fram tills dess att jag klickar på play, eller väntar på att den ska via all reklam för att sedan gå tillbaka till thumbnailen.

Igår fick jag reklam för Jysk.
Idag såg jag reklam för någon typ av kaffe (Lor eller ior, såg inte helt vad det stod eftersom det är så lågupplösta bilder som stretchas ut i fullscreen pga enchancer for youtube) samt Ipren eller Iprensa.

Dessutom så fanns det en länk uppe i vänstra hörnet av videon iallafall för Ipren/Iprensa eller vad det var som jag antar leder till någon butik eller något. Klickade inte på länken, och den försvann när reklamen "avslutades".
Kaffereklamen och Ipren/Iprensa spelades upp som i ett bildspel med några sekunders mellanrum, så jag hann bara se dessa i ca 6-8 sekunder. Jysk-reklamen klickade jag bort genom att klicka på "play"-knappen.

Än så länge har detta bara hänt efter att jag startar upp datorn och har en bakgrundstab kvar från dagen innan, och jag startar upp webbläsaren och öppnat tabben.
Jag har flera youtubetabs öppna som jag inte kollat på ännu, och i detta fall var det 1 av 7 tabs detta hände på.

Jag har aldrig tidigare sett reklam där en videos thumbnail ersätts med reklam, även på datorer (jobbdator t.ex.) som inte har adblock.

EDIT: Vill bara tillägga att detta är den första reklamen jag sett på youtube på hemmadatorn på flera år, med undantag de få gånger jag stängt av adblockern med flit.
Senast redigerad av LordOfCheese 2024-11-11 kl. 11:56.
Citera
2024-11-11, 11:37
Medlem
Jag kör med Brave browser bara för youtube, med enbart deras inbyggda blocker har jag aldrig sett nån reklam.
Citera
2024-11-11, 14:00
Medlem
Kan lyssna med youtube fast pausar man så kan man inte få play igen. Man kan inte fortsätta lyssna utan den fortsätter vara i paus läge. Någon som har samma problem?

Märker att det är appen som inte funkar.

Edit: funkar nu.

Edit2: nu funkar det inte.
Senast redigerad av Battreanmig. 2024-11-11 kl. 14:28.
Citera
2024-11-22, 19:43
Medlem
Enok1Halvars avatar
Måste man ha ett gmailkonto/mail för att regga ett youtube konto,eller funkar det med ett Protonmail?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in