• 4
  • 5
2008-04-19, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_utan_K
Jag skulle varit född för 40 år sedan alltså, skiten verkade vara mycket enklare på "eran" tid
Riktigt roligt om du menar allvar. Alltså Kingen, ta dig i kragen och snacka med brudjäveln på måndag. Vill du vara en lort, eller en sann hjälte som kommer att ha mycket roligt att berätta om för dina barnbarn? Gör det bara, du har inga alternativ. Din pappa kommer att bli stolt över dig.
Citera
2008-04-19, 20:31
Medlem
Takiidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aristocrata
Tror ni att jag blev ledsen när jag läste ovanstående? Svar: ja.

Stackars dagens svenska ungdom, säger jag. Jag skämtar inte för 5 öre. Denna mening är en förklaring till varför dagens "män" idag hellre sitter på Internet och raggar på thailändska brudar, än att ge sig ut och prata med folk. Denna attityd, att bli tagen för en idiot om man pratar med en okänd människa, kommer fullständigt att krossa 90-talisterns känslomässiga självförtroende. Jag minns när jag själv var 18 år och hade en crush på en fin tjej på skolan. Det tog mig drygt 2 veckor att gå fram och prata med henne med tanke på hennes popularitet. Men det var något man bara skulle göra om man ville ha lite "kärlek". Jag kan lova att på min fars tid, då tog det inte mer än 2 röda innan man som pojkslyngel bestämde sig för att gå fram och prata med den där söta flickan på andra sidan rummet. Men samma trend finner man på dansgolvet ute i Sverige. Inte en enda pallevante bjuder upp till dans. Det ska vara så strikt som möjligt och koder/signaler ska tolkas på rätt sätt innan man vågar sig fram. Nej, det är en skam idag att gå fram och kallprata. Släng ut datorn genom fönstret, kasta all porrfilmer där hemma och kamma till håret.

Du är ett djur som ska jaga honor, då duger det inte till att dalta om bilddagboken, då är det offensivt som gäller för hela rullen!

Word
Citera
2008-04-19, 22:16
Medlem
Bleaks avatar
Citat:
Lyckas jag inte med det så måste jag hitta ett sätt att glömma henne, jag ligger sömnlös på nätterna och på dagarna har jag ständigt en klump i halsen. Tänk om hon visste? Hur skulle hon känna? Frågorna är många och svåra att få svar på, men värst är nog att hon ständigt finns i mina tankar och känslan att inte kunna göra något åt det.

Jösses, det där skulle kunna vara skrivet av mig själv.

Jag vet inte hur mycket tröst det är men jag vet exakt hur du känner dig då jag är själv helt sjukligt betagen av en kursare jag inte ens känner, så jag vet hur jobbigt det är och hur mycket energi det tar av en.

Det hela slutade i totalkatastrof för mig så jag känner att jag inte är i position att ge några råd precis, men jag vill ändå säga att innerligt hoppas att det går bättre för dig!

Men jag kan säga så här: Var riktigt, riktigt försiktig när du efter en kontakt tolkar det hon gör, allmänt beteende osv när man bara har en person i huvudet som vi båda har så övertolkar man väldigt lätt och ser saker som inte finns där. Försök att alltid se det hela objektivt, snacka gärna om det med någon du kan anförtro dig till så du får en annan människas syn på det, dom starka känslorna rör till det riktigt rejält i huvudet på en så det är bäst att inte helt lita på sig själv så att säga.

En annan sak jag skulle råda dig att tänka på är vad det är du har känslor för, eftersom du inte känner henne, är du kär i henne eller en uppmålad fantasibild som bara finns i ditt huvud?

I mitt fall gällde en väldigt tyst och ensam tjej som blev som en tom tavla vilket min fantasi fritt målade up en falsk bild på som jag förälskade mig i, tänkt på det för det kan göra riktigt ont i slutändan när den bilden kolliderar med verkligheten.

När det gäller att glömma… ja du … jag jobbar fortfarande på det.
Citera
2008-04-20, 00:02
Medlem
FoxHounds avatar
Sitter själv i samma sits. Vill dock komma över henne och kära ner mig i någon som jag redan känner.
Citera
2008-04-20, 05:26
Medlem
Seriouskais avatar
Äh vafan är man kär i någon som ska dom fan få reda på det också, vilket skitsnack, " jag är kär i nån men vill komma över det och bli kär i någon jag känner"... Vafan om ni inte ens vågar prata med tjejer som ni är kära i så hurfan ska ni lyckas skaffa bekanta i framtiden som ni KANSKE blir kära i...

Prata, det är det enda som funkar... Mesar
Citera
2008-04-20, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_utan_K
Det här kommer låta lojt och jag ska fatta mig kort, så här kör vi.

Jag har kärat ner mig totalt i en tjej på min skola. Jag har tyckt om många tjejer som faan. Men den här tjejen har gjort dom helt obetydliga, som luft.. Det är första gången jag känt såhär för någon i mitt liv och fan va jobbigt det är.

Men nu till det negativa, jag har aldrig pratat med henne. Jag har aldrig visat något intresse för henne. Hon har ingen aning om hur jag känner. Den enda kontakt vi har är när vi möts varje dag i korridoren och jag blir knäsvag och får en jättelustig känsla i kroppen . Jag avslutar varje kväll med att kolla igenom hennes bilder på bilddagboken vilket nästan gör saken värre, fan va underbar hon är.

Den enda chansen jag ser till kontakt är väl att vi är på samma nattklubb/krog nån helg.. Bor i en mellanstor stad på ca 70k pers så chansen är väl inte helt obefintlig.

Lyckas jag inte med det så måste jag hitta ett sätt att glömma henne, jag ligger sömnlös på nätterna och på dagarna har jag ständigt en klump i halsen. Tänk om hon visste? Hur skulle hon känna? Frågorna är många och svåra att få svar på, men värst är nog att hon ständigt finns i mina tankar och känslan att inte kunna göra något åt det.

Båda är förövrigt 18 år, jag ser väl normalbra ut (mer än normalt bra enligt andra, men enligt mig normalbra) och är lite blyg. Tar ju studenten nu till sommaren, medans hon går kvar ett år på skolan. Detta gör att det känns som hoppet försvinner litegrann.

Snälla kom inte med tipset att "gå fram och prata med henne i skolan bara!". Det funkar inte, inse det. Man ses som efterbliven, vi har aldrig haft någon som helst kontakt förfan.. Läst igenom liknande trådar och inte sett något tips som "verkligen känts rätt" så jag valde att skapa en ny.

SNÄLLA HJÄLP MIG

gör slag i saken och ta kontakt med henne, det du inte gör kommer du bara att ångra
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in