2008-04-20, 14:47
Bannlyst
Hej hej hallå flashback

Det finns ju en del trådar med folk som frågar hur man träffar nya människor och liknande. Svaren på de trådarna brukar ju ofta vara att man ska börja med något man är intresserad av, t ex någon sport eller plugga på universitetet. Saken är den dock, jag är inte intresserad av någonting. Det låter kanske löjligt men det är sant. Förut gick jag på universitetet, en del fristående kurser. Detta blev dock så tråkigt efter ett tag att jag slutade. Jag jobbade också, men det vart tråkigt (jag har redan inkomstkällor) så jag slutade på det också.

Om jag tänker efter vad jag har för intressen så kommer jag inte på ett enda som är något man kan "gå" till (ex, fotbollsträning etc) för att träffa nya människor. Varje dag måste jag försöka komma på något jag ska göra, något nytt. Typ, ringa någon gammal kompis, göra något annat etc. Problemet är dock att jag börjar tröttna på det också. Jag skulle vilja träffa en massa nya kompisar. Studenten har man ju tagit, och efter det verkade det som tillgången på kompisar försvann. Vart tog alla vägen? En del började säkert att plugga, men jag har ingen lust med det (hatar tentor och sånt skit). Dessutom vet jag inte vad jag vill göra, så jag tänker inte bara hoppa på något.

Vad ska jag göra för att komma ur det här?
Citera
2008-04-20, 14:52
Medlem
kornfields avatar
Hatar mig själv för att skriva detta men... kanske ta upp kontakten med "gamla" kompisar på Facebook?

*piskar sig själv på ryggen med en spik-klubba*

//EDIT//

kanske ta MC-kort och/eller köra MC alternativt sportbil/street race - nu är det ju störtskönt väder för dessa underbara aktiviteter!

*drar iväg på bakhjulet*
Senast redigerad av kornfield 2008-04-20 kl. 14:55.
Citera
2008-04-20, 16:05
Medlem
Hmm jag skulle också vilja ha nya vänner. Jag har någon slags utopisk dröm om ett gäng med sköna, balanserade människor som gillar en och accepterar en för den man är. Just nu ser det dystert ut på den fronten. Dom få vänner man har är för det mesta utspridda, stressade, bittra och egocentriska.
Citera
2008-04-20, 16:06
Medlem
Spyrrans avatar
Finns det ingen förening/ideell förening som du kan tänka dig att gå med i?

Annars kanske du vill pröva maraton, eller cykling/vätternrundan? Du lär säkert träffa mycket folk under förberedelserna men även under loppet (och efter) om du har lätt att prata med okända/nya människor.

Annars kan du alltid skaffa nya bekantskaper via internet, vissa på andra orter. Gillar du att resa så kan du alltid besöka de nya bekantskaperna, alternativt guida ifall de besöker dig. Annars begränsar du dig endast till att prata med folket, samt träffa de som bor i närheten.

Men har du inställningen att "allt är tråkigt, finns inget som jag gillar. Jag är inte intresserad av något alls." så kommer du aldrig ut och träffar folk. Bara att ändra inställning och vara mer positiv.
Citera
2008-04-20, 16:31
Medlem
Jag har så svårt att förstå en sån attityd. Själv är jag intresserad av så många hundratals saker att jag aldrig i livet kommer att hinna med alla.

Gillar du verkligen ingenting? Har du verkligen försökt att tänka igenom olika idrottsgrenar (på land, till havs, i luften), hantverksformer, naturintressen...? Finns det inget som gör dig glad här i världen? (Är svaret nej tycker jag jävligt synd om dig.)

Och vad menar du med att du redan har inkomstkällor? Annars är ju jobbet en av de faktorerna som får en människa att känna sig nödvändig och delaktig i samhället. Jag kan sätta valfri sedel på att det finns nåt arbete som du skulle gilla. Men det är svårt att ge dig tips när du är den som känner dig själv bäst. Sätt igång och tänk igenom hela spektret - titta på vänner och bekanta, finns det nån som inspirerar/har inspirerat dig på nåt sätt?

Tänk!
Citera
2008-04-20, 19:08
Medlem
Pitbull bitchs avatar
Du tycker att det är tråkigt att plugga och du tycker det är tråkigt att jobba. Nån hobby har du inte heller, det är väl för tråkigt. Är du säker på att du inte skulle tycka en tjej också var tråkig efter ett tag? Och det känns som om du också skulle vara rätt tråkig. Hur kul är det att vara ihop el umgås med nån som varken pluggar, jobbar el egentligen är intresserad av nåt?

Förutom det där med att försöka få kontakt med gamla kompisar som nån annan gav kan jag inte komma på nåt. Har du aldrig haft nåt intresse/hobby el har tröttnat på allt? Det verkar som du saknar uthållighet.

Skaffa ett stressigt jobb, så hinner du inte ha tråkigt. Jag tycker det är bättre att jobba, även om det är tråkigt ibland än att bara dega. Vill du ha drömjobbet, så innebär det ofta just plugg och tentor.
Citera
2008-04-20, 19:21
Medlem
PiLLerILLers avatar
Jag tycker att det låter som om du knatar omkring med en depression. Har man drabbats av en sådan är ingenting intressant och lusten att engagera sig i något är obefintlig. Uppsök en läkare och få hjälp att bli av med skiten. Jag lovar att världen ter sig mycket intressantare sedan.
Citera
2008-04-24, 15:39
Medlem
Ghazis avatar
Vafan, vad gör du om dagarna egentligen?

Enligt min erfarenhet så blir man väldigt ointresserad om man är inaktiv och ostimulerad. Om du börjar göra något, tex ger dig ut på en lång resa eller pluggar något (JA, att leva innebär faktiskt att man ibland måste göra saker man direkt ogillar. Bra och dåligt kommer nästan alltid tillsammans...) så får du antagligen tillbaka livsglöden.
Citera
2008-04-24, 15:42
Medlem
ejdjays avatar
Gör som många andra som inte har några intressen...

Festa och sup minimum tre gånger i veckan och kalla det ett intresse.
Citera
2008-04-24, 15:55
Medlem
Mandic!s avatar
Hitta intressen. Nån sport du kan börja på eller så?
Citera
2008-04-24, 17:08
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dude
Hej hej hallå flashback

Det finns ju en del trådar med folk som frågar hur man träffar nya människor och liknande. Svaren på de trådarna brukar ju ofta vara att man ska börja med något man är intresserad av, t ex någon sport eller plugga på universitetet. Saken är den dock, jag är inte intresserad av någonting. Det låter kanske löjligt men det är sant. Förut gick jag på universitetet, en del fristående kurser. Detta blev dock så tråkigt efter ett tag att jag slutade. Jag jobbade också, men det vart tråkigt (jag har redan inkomstkällor) så jag slutade på det också.

Om jag tänker efter vad jag har för intressen så kommer jag inte på ett enda som är något man kan "gå" till (ex, fotbollsträning etc) för att träffa nya människor. Varje dag måste jag försöka komma på något jag ska göra, något nytt. Typ, ringa någon gammal kompis, göra något annat etc. Problemet är dock att jag börjar tröttna på det också. Jag skulle vilja träffa en massa nya kompisar. Studenten har man ju tagit, och efter det verkade det som tillgången på kompisar försvann. Vart tog alla vägen? En del började säkert att plugga, men jag har ingen lust med det (hatar tentor och sånt skit). Dessutom vet jag inte vad jag vill göra, så jag tänker inte bara hoppa på något.

Vad ska jag göra för att komma ur det här?

Det verkar som om du behöver fylla ditt liv med någon slags mening. Du kanske kan gå med i en religiös sammanslutning? Eller engagera dig i politisk extremism?

Har du funderat på att flytta utomlands?
Citera
2008-04-24, 21:27
Medlem
Du borde ge dig ut och resa runt i lite varmare länder.
Du kommer få nya perspektiv på saker och träffa en massa nya människor under okonstlade former.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in