2008-04-21, 21:20
Medlem
R.Rs avatar
Har en tjejkompis som skulle uppskatta lite tips&rd om hur hon ska gra med en kille hon haft en del kontakt med. Hoppas att ni kan henne ngra goda rd

Hon brjade s smtt att dejta en kille som hon var kompis med sedan tidigare. Allt verkade ganska bra nda till han skickade ett sms (som svar p ett sms som hon skickat) dr han bland annat skrev att ngot hade triggats igng hos honom och att han behvde isolera sig den nrmaste tiden. Han skulle terkomma med en nrmare frklaring, men det har han inte gjort trots att det gtt ngra veckor sedan dess.

Hon trodde att det var en dlig urskt till att dra sig ur det hela om det inte hade varit fr att han nd verkar lite intresserad. De har sttt p varandra ett par gnger sedan dess i sammanhang dr de inte kunnat prata ostrt. D har han bland annat tjatat om en fest som hon bjudit honom till (innan han brjade dilla om isolering och kryptiska problem som pltsligt triggats igng), frhrt sig om han fortfarande var bjuden dit, dubbelkollat datum osv.

Nu vet hon inte om han fortfarande r intresserad p ett mer romantiskt plan eller om det bara r hans stt att frskra sig om att de fortfarande r kompisar.

Det enklaste vore naturligtvis att frga honom rakt ut, men min tjejkompis r ganska feg och neurotisk och som det r nu vet hon inte om det ens r vrt att dsla den tiden p honom. Nr han sa att han behvde vara ifred skrev hon att det var helt ok och att han skulle hra av sig nr/om han knde fr att prata mer. Drmed tycker hon att bollen ligger hos honom. Samtidigt som hon har svrt att slppa hela historien.

Ja, vad tror ni Flashback?
Citera
2008-04-21, 21:37
Medlem
Blixis avatar
Kolla hur det r med han? Kommunikation? Knns som ett typiskt kvinnodjurs grej att bollen ligger hr och dr. Frga snubben helt enkelt, lttast fr alla och hon slipper g runt och fundera och frska "tolka" signlar hit och dit. Varfr gra allt s himla krngligt fr alla inblandade?
Citera
2008-04-21, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Ja, vad tror ni Flashback?

Min teori... r att du r den hr tjejkompisen.
Citera
2008-04-21, 22:50
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RSX
Min teori... r att du r den hr tjejkompisen.

Hahahaha ja de var vl ett vntat svar, men tyvrr r jag kille, vilket nog har framkommit i mina poster mer n en gng under min FB-tid. Hade du ngon riktig teori fr du dock grna delge den
Citera
2008-04-21, 23:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Hahahaha ja de var vl ett vntat svar, men tyvrr r jag kille, vilket nog har framkommit i mina poster mer n en gng under min FB-tid. Hade du ngon riktig teori fr du dock grna delge den

Ja, det vet jag vl.
Citera
2008-04-21, 23:41
Bannlyst
Killen kanske behver lite tid att f tnka igenom ett och annat, inget konstigt med det. Tjejer ska alltid analysera allt och tolka in alla mjliga konstiga saker i allt man sger och gr. Hon fr lita p det han sger helt enkelt, och frska vara lite laidback och ta det som det kommer. Det r mitt rd i alla fall.
Citera
2008-04-21, 23:48
Medlem
Verkar vara vanligt att tjejer "lgger bollen hos den andre" och analyserar och tolkar saker som killar sger eller gr.

Ibland r en cigarr bara en cigarr och nr det gller de flesta killar s r de inte mycket djupare n en spann, ven om flickor grna vill fantisera om att det r rena rama brunnen.
Citera
2008-04-22, 20:40
Medlem
R.Rs avatar
Tack fr de svar som hittills har kommit, ingen annan som knner fr att ge sin syn p saken? Ska ringa tjejen om en stund och prata lite, tnkte meddela vad ni sagt o s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in