• 5
  • 6
2008-04-25, 20:59
Medlem
Exaktes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sundvallen
Men hur svrtolkat var det hr egentligen? Du r uppenbarligen fr "p" och fr mesig, ursktar dig sjlv fr att du r stel? Haha... tror inte du har ngon strre chans hos den hr damen.

Ja, hur svrtolkat vad det? Uppenbarligen s svrt s att du inte frstod ngonting.
Citera
2008-04-25, 21:47
Medlem
Spks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Feltolkning. Rvknull efter lavemang r mer romantiskt n att kuken ser ut som en chokladkaka nr man drar ut den.

Jo, sjlvklart r det FB-romantiskt med ett vldsamt rvknullande.. Borde jag tnkt p.

My bad.

TS: Hur gr det?
Citera
2008-04-26, 11:24
Medlem
Seriouskais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Späk
Jo, sjlvklart r det FB-romantiskt med ett vldsamt rvknullande.. Borde jag tnkt p.

My bad.

Fan Spk r du hr med? Jag blir ju aldrig av med dig

Jag hade definitivt snokat mer djupgende i detta, knns som att ngot inte str rtt till och d ska man INTE g och fundera utan man ska ta reda p HRD FAKTA!

Jag snokade p mitt ex mobil en gng och hittade en jvla massa sms som jag inte gillade, och det slutade in the long run med att hon blev mitt ex, s kolla upp det fr din egen skull.

Som Spk sa, hur fortskrider det TS, upplys oss!
Citera
2008-04-26, 13:16
Medlem
Wolfsies avatar
Kolla vars hon stter utropstecken och vars hon stter punkt, hon r inte intresserad. Han har frskt frrut och hon satte stop redan d, orsaken till att hon fortfarande umgs med honom och inte r hrdare i sina avvjnings frsk r att hon verkligen gillar honom som kompis och hoppas att han ska inse fakta och backa p egen hand.

Han dremot skulle nog gra det mesta fr att f henne.
Citera
2008-04-26, 14:14
Medlem
Tigresss avatar
Det finns tv poster i den hr trden som sammanfattar min sikt:
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfsie
Kolla vars hon stter utropstecken och vars hon stter punkt, hon r inte intresserad. Han har frskt frrut och hon satte stop redan d
Citat:
Ursprungligen postat av Cath
Det lter lite som de konversationer jag brukade ha med en kompis.
Han var vldigt "p", jag frskte att ltsas som jag inte riktigt fattade anspelningarna.
Dvs, svara ganska serist, halvt undvikande mnet p ngot som var klart flirtigt.
/..../
Att mitt i alltihop fly till sngen fr att avsluta och antyda att man inte vill uppleva "mindre stel och trkig" lter vldigt bekant.

Det r exakt min tolkning ocks. Tror inte att trdskaparen har s mycket att oroa sig fr - det lter som om han desperat frsker med vad han tror r "sexig frfring" (Mannen: knns som stmningen r nog varm som den r...mer naken hud skulle kunna gra den lite vl het) medan hon frtvivlat frsker f honom att fatta att inget kommer hnda - utan att sra hans knslor eller frlora honom som vn.
Att vissa sger att hon r otrogen tror jag definitivt inte, jag ser inget intresse frn hennes sida. Hon uppmuntrar ju absolut inte hans frsk till mer intim nrhet.
Citera
2008-04-26, 15:32
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigress
Det finns tv poster i den hr trden som sammanfattar min sikt:

Det r exakt min tolkning ocks. Tror inte att trdskaparen har s mycket att oroa sig fr - det lter som om han desperat frsker med vad han tror r "sexig frfring" (Mannen: knns som stmningen r nog varm som den r...mer naken hud skulle kunna gra den lite vl het) medan hon frtvivlat frsker f honom att fatta att inget kommer hnda - utan att sra hans knslor eller frlora honom som vn.
Att vissa sger att hon r otrogen tror jag definitivt inte, jag ser inget intresse frn hennes sida. Hon uppmuntrar ju absolut inte hans frsk till mer intim nrhet.

Hon umgs allts (uppenbarligen) ofta med en kille som vill ligga med henne trots att hon har kille? Att hon inte sger t honom att backa undan sger mig att hon gillar det.

Skulle jag ha en tjejkompis som skrev p ett snt dr stt till mig s hade jag sagt t henne att lgga av, eller s kan vi inte fortstta vara vnner. En person som har s lite respekt fr sin vns frhllande r ingen vn, utan en gam och p alla stt och vis egoistisk. Varfr vill man umgs med en sdan mnniska? Jo, fr att hon gillar uppmrksamheten.

Usch.
Citera
2008-04-26, 16:49
Medlem
Wolfsies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Hon umgs allts (uppenbarligen) ofta med en kille som vill ligga med henne trots att hon har kille? Att hon inte sger t honom att backa undan sger mig att hon gillar det.

Skulle jag ha en tjejkompis som skrev p ett snt dr stt till mig s hade jag sagt t henne att lgga av, eller s kan vi inte fortstta vara vnner. En person som har s lite respekt fr sin vns frhllande r ingen vn, utan en gam och p alla stt och vis egoistisk. Varfr vill man umgs med en sdan mnniska? Jo, fr att hon gillar uppmrksamheten.

Usch.

Man kan vilja umgs med dem fr att de frutom just bristen att inte acceptera att loppet r krt r fruktansvrt bra mnniskor. Man slutar ju liksom inte gilla en mnniska bara fr att han/hon blir kr i en, den personen besitter ju fortfarande samma goda egenskaper som innan. Dock blir det tmligen jobbigt att umgs med ngon som inte kan lta bli att hela tiden visa och prata om sina knslor fr en och det i sig kan med tiden vga ver s att man avslutar vnskapen.

Har inget med uppmrksamhet att gra utan det handlar om vnskapsfrhllanden, mnniskor man knner vl, mnniskor man tycker om och bryr sig om. Personligheten frndras inte bara fr att knslorna gr det.
Citera
2008-04-26, 17:51
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfsie
Man kan vilja umgs med dem fr att de frutom just bristen att inte acceptera att loppet r krt r fruktansvrt bra mnniskor. Man slutar ju liksom inte gilla en mnniska bara fr att han/hon blir kr i en, den personen besitter ju fortfarande samma goda egenskaper som innan. Dock blir det tmligen jobbigt att umgs med ngon som inte kan lta bli att hela tiden visa och prata om sina knslor fr en och det i sig kan med tiden vga ver s att man avslutar vnskapen.

Har inget med uppmrksamhet att gra utan det handlar om vnskapsfrhllanden, mnniskor man knner vl, mnniskor man tycker om och bryr sig om. Personligheten frndras inte bara fr att knslorna gr det.

Att vilja ligga med sin vn, ge vnnen dligt samvete fr sin partner och riskera sin vns hela frhllande fr att man r lite kt p sin vn s r man ingen "fruktansvrt bra mnniska" p ngot som helst stt. Dessutom r flickvnnen i den hr historien respektls mot sin partner, d hon inte sger ifrn och dessutom umgs p tu man hand med sin vn som uppenbart vill ligga med henne.

Hade jag ftt reda p att min tjej har en kompis som skriver p ett liknande stt till henne skulle jag sga t henne att jag inte accepterar att de umgs p tu man hand. Det har ingenting som helst med att inte lita p henne att gra, fr jag skulle sjlv aldrig umgs med en tjej som betedde sig p ett liknande stt.

Men jag r vl konstig d.

Notera nu att jag inte talar om de som har knslor fr en, utan om de som beter sig som mannen i det hr fallet. Att ngon kanske fr knslor fr en annan person r ingenting man direkt kan anklaga och dma ngon fr, dremot beteendet..
Citera
2008-04-26, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Späk
Inte mycket hnder. Hemkomst i vermorgon och jag funderar hit och dit p vad jag ska gra och vad jag vill egentligen. Mycket hnger p hur, var och varfr. Mesta grubblet r hur jag ska kunna/om jag kommer att kunna knna att jag kan lita p svaren. Troligen vntar jag ett litet tag med att ta upp allting.

Det stod i ngot inlgg om middagarna. Ja, jag har vetat om dem. Eftersom jag alltid varit smtt sotis p relationen s har jag avsiktligt gett extra mycket mn och de har trffats s mycket som de knt fr. (Vilket inte r srskilt ofta.)
Citera
2008-04-26, 18:48
Medlem
Svampfests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigress
Det r exakt min tolkning ocks. Tror inte att trdskaparen har s mycket att oroa sig fr.

Det vettefan du.

Citat:
Jag snubblade ver det hr och just den MSN-konversationen var - tro det eller ej - inte den vrsta delen egentligen, men den som kndes mest i hjrtat.

Nt har hnt eller r pvg att hnda r min bestmda sikt.

Dessutom r TS uppenbart oroad, hans magknsla sger honom att ngonting r fel och magknslan har fan alltid rtt.
Citera
2008-04-26, 19:13
Moderator
NewDeers avatar
Jag frstr inte alls varfr hon fortfarande r kompis med honom?
Det r ju uppenbart att han stter p henne, och ven om hon
inte vill ngot s srar det ju TS.

Antingen s vill hon inte brka med honom pga jobbet, eller s
njuter hon i smyg ver hans uppvaktning.

Om jag vore tjejen, och inte intresserad, skulle jag frklara - tydligt -
att det aldrig kommer bli nt mellan dem och att han ska sluta med
sin flirtiga underton. Eller nej, frresten, om jag var tjejen skulle jag
sluta umgs med honom. Skulle inte lta honom frstra mitt
frhllande.
Citera
2008-04-26, 20:09
Medlem
Caths avatar
Fr mig var det mycket svrare att sga ifrn just fr att jag inte hade en partner. Jag oroade mig bde fr att han skulle bli sur och fr att han skulle ltsas som om han bara skmtat och f mig att knna mig som en idiot.

Har man en kille r det enkelt , man behver ju bara sga nt i stil med - "mmmm, lter hrligt, mste prova det med min pojkvn ngon gng" s har man ju visat klart var man str i frgan utan att ta ngon konfrontation.
S ja, om hon inte har en mer komplicerad relation till killen (chef el dyl) s tycker jag att hon skulle ha gjort mer. Hur som helst skulle jag genast tala om fr min kille om ngon sttte p mig och jag inte visste hur jag skulle hantera det. Andra idioter kan man inte alltid gra ngot t men att vara ppen och rlig i sin egen relation r viktigt.
Det r mycket bttre att ens partner vet och kan hjlpa och sttta n att han ska knna att man ljugit fr honom.

Och innan ngon tjatar p om att man egentligen gillar det - NEJ, om man gr det spelar man med och frsker inte lta undvikande.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in