Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-05-20, 16:43
Medlem
Slave Marks avatar
Undrar hur den andre fången som han delar cell med reagerar
Citera
2008-05-20, 16:48
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slave Mark
Undrar hur den andre fången som han delar cell med reagerar

Han har sagt att det är okej att Fritzl är där.
Citera
2008-05-20, 18:45
Medlem
Karl Astrids avatar
Paparazzi slog vakt med batong

http://www.aftonbladet.se/nyheter/sk...icle2507120.ab

Mitt förakt känner inga gränser.

Ge vakterna rätt att skjuta för att döda.
Citera
2008-05-20, 18:48
Medlem
Helt otroligt.
Papparazzis är världens avskum - jag fattar inte hur de kan leva med sig själva. Är psykopati en av förutsättningarna för jobbet?
Citera
2008-05-20, 18:59
Medlem
kentabarss avatar
Sätt ett skott i nacken på han så vi får slut på det här helvetet.
Citera
2008-05-20, 19:04
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentabars
Sätt ett skott i nacken på han så vi får slut på det här helvetet.

Så lätt tycker jag inte han ska komma undan. Nu ska han fan stå för det han gjort.
Senast redigerad av saprofyt. 2008-05-20 kl. 19:04. Anledning: --
Citera
2008-05-20, 19:06
Medlem
kentabarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saprofyt.
Så lätt tycker jag inte han ska komma undan. Nu ska han fan stå för det han gjort.

Jo exakt han borde få lida, men det verkar inte som att de blir så. Han borde få sitta i isolerings cell så han får känna på hur ensamt det är, att han får vara med alla andra fångar är ju rena paradiset. Eller kanske inte, jag hörde något om att han har ett pris på sitt huvud. Han får säkert ett jätte lindrigt staff och är ute snart igen.
Citera
2008-05-20, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentabars
Jo exakt han borde få lida, men det verkar inte som att de blir så. Han borde få sitta i isolerings cell så han får känna på hur ensamt det är, att han får vara med alla andra fångar är ju rena paradiset. Eller kanske inte, jag hörde något om att han har ett pris på sitt huvud. Han får säkert ett jätte lindrigt staff och är ute snart igen.
Erh... alltså, vad jag vet umgås han inte med andra fångar förutom sin cellkamrat, och om det blir så att han efter rättegången döms till fängelse så är isoleringscell det troligaste alternativet av säkerhetsskäl.

Faktum är, att det ultimata straffet borde vara att döma honom till fängelse i vanlig miljö, tillsammans med andra interner. Så skulle han få se på lidande - coh mest sannolikt skulle han inte överleva länge därinne, så hatad som han är av andra fångar.
Isoleringscell, å andra sidan, är ju att skydda aset.

Men det stora problemet är om advokat Mayer och hans medicinska experter skulle övertyga rätten om att Fritzl skulle vara sinnessjuk, med resultatet att gubben skulle hamna på psykiatrisk anstalt. DÅ kan vi tala om semester för gubben. Det får bara inte hända.
Dock tror jag att Österrike och dess rättssystem - trots sitt konservativa samhällsklimat - inser vilken rykande krutdyrk det här fallet är. Att ge Fritzl ett milt straff eller acceptera sinnessjukdom skulle vara att gå emot folkopinionen, också internationellt, och något säger mig att det skulle vara alltför känsligt politiskt sprängsstoff.
Senast redigerad av Glenn Lauritz A 2008-05-20 kl. 19:20.
Citera
2008-05-20, 19:34
Medlem
Man borde låsa in gubben i en likadan källare som är max 170 cm hög och ge honom lite mat var sjätte vecka som han får laga själv i samma rum som muggen och ingen tv första 9 år, han borde få känna hur Elisabeth hade det.
Citera
2008-05-20, 19:58
Medlem
Deon Limes avatar
Säkert inte kul att vara fängelsets mest hatade person men lär inte ha varit poppis förra vändan heller med tanke på vad han satt inne för.

Så lite fängelsehärdad kan jag tycka han bör vara men uppenbarligen inte. Efter knappt tre veckor är han redan en nedbruten gubbe som vägrar gå ut, rasar i vikt och gråter på nätterna. Förvirrad och söker desperat få kontakt med frugan.

Trodde han skulle hålla ut lite längre än så då han har teven han kan följa sitt verk han uppges vara fixerad vid.

Misstänker han kommer vara ett vrak när rättegången blir av troligen i slutet på året. Undrar hur hur den rättegången kommer se ut för övrigt. Stefan är ett huvudvittne då han var närvarande när Michael dog men om Stefan kommer vara kapabel till att närvara och vittna är osäkert.
Senast redigerad av Deon Lime 2008-05-20 kl. 20:01.
Citera
2008-05-20, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deon Lime
Trodde han skulle hålla ut lite längre än så då han har teven han kan följa sitt verk han uppges vara fixerad vid.

Ja alla sadister i psykopater är egentligen små rädda fegisar och själva tål inte alls den smärta som dem tycker om att utsätta andra för.
Citera
2008-05-21, 06:56
Medlem
Karl Astrids avatar
Elisabeth stämmer odjuret.

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage...cle1189482.ece

Nu börjar det hända grejer.

Ge järnet E.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto