Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-24, 18:46
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusse
Kanonvilla. Så snygg. Sådana trevliga möbler han hade. Stolarna med nackstöd (design) känner man igen från intervjubilder. Synd att det dels ligger uppe på tundran men också att det är så dyrt.

Jo, visst känner man igen de häftiga stolarna. Intressant med tre telefonjack i köket. Vilket litet kylskåp han hade. Och bänkdiskmaskin?
Senast redigerad av PhantomBlot 2011-09-24 kl. 18:50.
Citera
2011-09-24, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PhantomBlot
Jo, visst känner man igen de häftiga stolarna. Intressant med tre telefonjack i köket. Vilket litet kylskåp han hade. Och bänkdiskmaskin?
Såna där gamla teleprylar man tog bort för länge sedan, 2 inställbara ringklockor och en brytare för att stänga linjen. Som man hade då, en linje in och en ut, stänga av en linje och ha en svarare. Stort rum för pigan, hade han en tjänstvillig?
Senast redigerad av Lindansare 2011-09-24 kl. 20:21.
Citera
2011-09-24, 22:32
Medlem
Pangon90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arier
Arkitekt!

Varför är alla arkitekter så fruktansvärt dåliga på att rita ett fungerande hem?

Utveckla gärna!
Citera
2011-09-24, 23:34
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhantomBlot

Ja, det var kul möbler. Den stora skinnmöbeln i kontoret såg helkonstig ut. Fåtöljerna i vardagsrummet är jag lite avis på, såna skulle jag vilja ha hemma (och ha plats för). Jag gillade huset. Det var ju slitet men kan bli väldigt fint med lite omsorg.
Citera
2011-09-24, 23:47
Medlem
ariers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangon90
Utveckla gärna!

Till att börja med ingen separat toalett i master.
Den extremt dåliga placeringen utav gästtoaletten i hallen/"lounge"
Dubbel toalett i sovrum 3-4??????
Ingen separat toalett till sovrum 1-2.
Ingen tjänstefolksdel.
Enbart plats för 4 på alla dessa balkonger.
Extremt litet kök.
För många Room in room varianter.

Det är helt enkelt dåligt ritat. Som sagt bara ett prospekt. Men någon har fått betalt för att göra det och det gör mig irriterad.
Citera
2011-09-24, 23:56
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arier
Till att börja med ingen separat toalett i master.
Den extremt dåliga placeringen utav gästtoaletten i hallen/"lounge"
Dubbel toalett i sovrum 3-4??????
Ingen separat toalett till sovrum 1-2.
Ingen tjänstefolksdel.
Enbart plats för 4 på alla dessa balkonger.
Extremt litet kök.
För många Room in room varianter.

Det är helt enkelt dåligt ritat. Som sagt bara ett prospekt. Men någon har fått betalt för att göra det och det gör mig irriterad.

Ingen ritar väl med tjänstefolksdel idag? Eller? Annars håller jag med.
Citera
2011-09-25, 00:00
Medlem
fj6A8io4i23wfjks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strike.Team
Lite intressanta bilder http://www.svenskfast.se/Hemnet/Page...K3LB3QRS6LJJ6U
Det är några negativa svar, men jag kan inte riktigt förstå varför ni tycker så illa om just dessa bilder.
Jag har ingen erfarenhet utav att sälja fastigheter, men jag måste säga att dessa bilder skapade intresse för huset.

Det stämmer det ni sa om att man vill se färgerna osv - men nu så skapar det en stämning och ett intresse. IMO
Citera
2011-09-25, 00:23
Bannlyst
Huset är uselt för en barnfamilj nu och är ombyggt för Harry med ev. kvinna på 60talet, en playboy och festprisse. Får läsa på, Han bodde nog 40 år där och var bla gift med Ingrid Thulin vad jag minns.
Citera
2011-10-18, 15:06
Medlem
Tycker det är tråkigt att det är så få som skriver i denna tråd, så var tvungen att bidra med:

http://www.hemnet.se/bostad/villa-50...gen-25-2580721

Vad säger ni? Har man tänkt bygga ett vikingamuseum för 18 miljoner, så är det lätt värt att slå till! Är lockande faktiskt, men är nog en bra idé att veta vad man ska göra med kåken innan man slår till på ett hus med 13k i driftkostnader varje månad... Man kan fråga sig hur eftersatt vårt kulturarv egentligen blivit i dagens mångkulturhysteri.

Att det ligger på det otroligt vackra och anrika Sollerön gör inte saken sämre.
Citera
2011-10-18, 15:45
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlar
Tycker det är tråkigt att det är så få som skriver i denna tråd, så var tvungen att bidra med:

http://www.hemnet.se/bostad/villa-50...gen-25-2580721

Vad säger ni? Har man tänkt bygga ett vikingamuseum för 18 miljoner, så är det lätt värt att slå till! Är lockande faktiskt, men är nog en bra idé att veta vad man ska göra med kåken innan man slår till på ett hus med 13k i driftkostnader varje månad... Man kan fråga sig hur eftersatt vårt kulturarv egentligen blivit i dagens mångkulturhysteri.

Att det ligger på det otroligt vackra och anrika Sollerön gör inte saken sämre.

Produktionskostnad 18 miljoner, säljs för 1,9 miljoner? Någon har gjort en grov felinvestering i alla fall... Jag tyckte inte att själva huset var något vidare. Uppenbarligen funkade det inget vidare att driva verksamhet där (antar jag eftersom de har dumpat huset) och fasen vet vad man ska ha det till annars. Sen vet jag inte hur kulturarvet kommer in i det här över huvud taget?
Citera
2011-10-18, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Produktionskostnad 18 miljoner, säljs för 1,9 miljoner? Någon har gjort en grov felinvestering i alla fall... Jag tyckte inte att själva huset var något vidare. Uppenbarligen funkade det inget vidare att driva verksamhet där (antar jag eftersom de har dumpat huset) och fasen vet vad man ska ha det till annars. Sen vet jag inte hur kulturarvet kommer in i det här över huvud taget?

Att kalla det en för en grov felinvestering är ganska absurt med tanke på att de allra flesta museér är beroende av statliga medel från dag ett, och det var aldrig vitsen med vikingamuseet att bedriva en verksamhet i den mening du syftar till. Som bekant inhyste Sollerön stor aktivitet under vikingatiden, och man har har gjort talrika fynd på ön. Att man skulle ställa ut Solleröfynden på annan ort är lika absurt som att säga att man borde flytta museet från Birka till Malmö, för att öka lönsamheten.
Senast redigerad av Carlar 2011-10-18 kl. 20:41.
Citera
2011-10-19, 09:54
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlar
Att kalla det en för en grov felinvestering är ganska absurt med tanke på att de allra flesta museér är beroende av statliga medel från dag ett, och det var aldrig vitsen med vikingamuseet att bedriva en verksamhet i den mening du syftar till. Som bekant inhyste Sollerön stor aktivitet under vikingatiden, och man har har gjort talrika fynd på ön. Att man skulle ställa ut Solleröfynden på annan ort är lika absurt som att säga att man borde flytta museet från Birka till Malmö, för att öka lönsamheten.

Ah, jag missuppfattade saken här. Jag trodde att du menade att man borde starta ett vikingamuseum, inte att det hade varit ett sånt. Då förstår jag. Nej, det är ju inte så lätt att bärga hem den investeringen direkt, ett museum är ju en väldigt speciell verksamhet. Jag trodde att det var byggt som restaurang eller något sånt. Det är väl bara att hoppas att någon ser potential för vidare verksamhet där. Att sälja det som något annat än affärsrörelse lär bli svårt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in