Citat:
Ursprungligen postat av
_Baste_
Varför kan detta inte accepteras? Jag tycker piercingar och tatueringar är det fulaste som finns och spyr varje gång jag ser en sådan person. Ska vi inrätta lagar angående hur människor får se ut? Människor som sticker ut för mycket kanske ska bli tillsagda av kommunen att åtgärda sitt utseende så att det passar in i normen som kommunen har bestämt ska gälla. Problemet är att du är uppvuxen i ett land där staten/kommunen ska bestämma allting åt invånarna att du inte ens tänker på hur galet det är. Du är så van vid att staten bestämmer när du får köpa alkohol, att staten bestämmer hur din familj ska fördela föräldraledigheten o.s.v. att du tycker det är helt logiskt att de också ska bestämma hur invånarnas hus ska vara målade. Du har indoktrinerats så hårt i det tänkandet sedan barnsben att du inte ens reflekterar över det absurda i det.
Ja, är det en så himla galen idè att den som äger huset bestämmer vilken färg det ska ha? Varför ska kommunen gå in och detaljstyra invånarna angående vilken husfärg de har på sina hus? Allting måste inte styras av staten/kommunen vet du. Vissa saker kan människor bestämma över själva.
Du jämför äpplen och päron och blandar dessutom in övrig samhällspolitik som inte har med saken att göra. Vi har alla förstått nu att du är anarkist. Jag struntar i dina åsikter, du har svårt att strunta i mina.