2009-03-17, 10:48
Citat:
Ursprungligen postat av PhantomBlot
Det finns en förklaring till det om man läser under Allmänt om fastigheten:
"STYLING är ett modeord inom dagens mäkleri. Säljaren har gjort - se BILDER! - tvärt om: velat visat hur ett levande boende, fyllt av liv och skapande verksamhet KAN se ut. Dagens STORA HALÄNGEN är inte ett avskalat, sterilt laboratorium, tömt på liv och innehåll - SAGOSLOTTET är, trots namnet, inrett för aktiva människor."
Men mäklaren borde ju ha tagit några ordentliga bilder också (eller tagit dit en fotograf; mäklare i allmänhet brukar vara rätt kassa på att fotografera). Mäklaren borde också få en snigel på ögat för att han placerat huset under kategorin "Stockholm" när det ligger i Mellerud.
"STYLING är ett modeord inom dagens mäkleri. Säljaren har gjort - se BILDER! - tvärt om: velat visat hur ett levande boende, fyllt av liv och skapande verksamhet KAN se ut. Dagens STORA HALÄNGEN är inte ett avskalat, sterilt laboratorium, tömt på liv och innehåll - SAGOSLOTTET är, trots namnet, inrett för aktiva människor."
Men mäklaren borde ju ha tagit några ordentliga bilder också (eller tagit dit en fotograf; mäklare i allmänhet brukar vara rätt kassa på att fotografera). Mäklaren borde också få en snigel på ögat för att han placerat huset under kategorin "Stockholm" när det ligger i Mellerud.
Problemet med de där bilderna är ju inte att de visar ett levande hem med skapande blabla utan att de visar ett hem hos någon som inte är särskilt intresserad av att städa eller plocka undan efter sig. Jag kan uppfatta miljöerna som lite väl sterila ibland på mäklarbilderna, det blir nästan svårt att se hur det ska se ut när mina prylar är inflyttade i lägenheten. Speciellt som jag har rätt mycket grejer. Men att ha grejer är en sak, att ha en kompakt och syrefattig röra som den där blinda zigenaren är verkligen något annat
Citat:
Ursprungligen postat av PhantomBlot
20 miljoner för ett hus på 82 m² med 167 m² tomt... prisvärt?
http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/121836
http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/121836
Sjukligt mycket pengar. I och för sig såg det väl ut att vara bästa läge men det är ju på tok för litet och för sunkigt. Även om det går att renovera upp så att det blir vackert inuti så går det ju inte att göra något åt att huset är så litet när det ligger så intryckt...