Citat:
Ursprungligen postat av
kerstschon
Här har vi en "Villa" med 4 rum på 60 kvm. Förutom att den är minimal i storlek så finns det ett par udda detaljer. Det verkar som om föregående ägare älskar att kakla, kolla den öppna spisen .
Sen tar nog "badrummet" i källare ett pris i sig.
https://www.hemnet.se/bostad/villa-4...en-34-11102415
Hahaha! Någon gubbe som gillade att gjuta betong och fuska med kakel och klinker, förmodligen för att han trodde att det var det han var bra på. Först skrattade jag bara åt misären men när jag slutligen såg priset blev jag illamående och måste nu få ur mig det:
För det första läcker det där taket garanterat.
Pentryt har inte en enda vettig stödsida eller passbit, bänkskivan mellan diskbänksplåt och spis ser ut att ha noll stöd. Kaklet förutom att det är fult ser ut att vara satt på fyllan, fotografen har valt en närbild där man tydligt ser att det är snett och med ordentligt fogsprång. Fönstret i pentryt ser ut att kanske inte längre vara öppningsbart, allt tänkbart man har på en bänkskiva i ett kök ser ut att kunna ramla ner mellan fönster och bänkskåp. belysningen under överskåpen ser as-tattigt installerat ut.
och vafan har dom gjort med den fina öppna spisen? taklisten över nämnda spis ser tillhuggen ut med yxa.
badrummet som man måste gå ut utomhus för att gå in i ser ut att ha ganska nytt klinkergolv, gissa varför dom har valt en duschkabin? jajamen för att golvet OM det har ett fall så är det garanterat bakfall för att undvika att brunnen blir blöt i onödan
mosaikkaklet eller tvättstället sitter snett, vilket man ser tydligt på närbilden fotografen valt, där blandaren är smutsig och fläckig :s den svarta kopphållarbrädan sitter snett som fan också.
den lilla uterumsentren*? med 6 olika sorters klinkers ser ut som en rullstensås. Där får man gå försiktigt och lyfta på fötterna ordentligt, det gör ont att snubbla på betonggolv. gubben verkar inte varit så van att hålla på med betong som han nog trott.
fritzel-källaren behöver man inte ens nämna..
gäststugan ser bra ut, den hade jag sparat medans jag sprängt "villan".
Är tomten verkligen värd 1.8mille?
dom måste ju knarka på den aktuella fastighetsbyrån.
så nu mår jag bättre