Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Finns till exempel inte längre bokhyllor med böcker i hemmen hos människor under 40.
Istället sätter man upp bokstäver/ord på dom vitmålade väggarna typ "LOVE" eller nån annan skit man köpt på IKEA, Panduro Hobby eller heminredningsbutiker.
Det är så man kräks när man ser en sån där bostad där en heminredningsintresserad tjej i 35-årsåldern fått gå loss rejält på heminredningsprylar i diverse butiker.
De flesta hemnet-annonser misstänker jag är home-stylade i ägarens frånvaro, så att säga. Alltså, den gamla ägaren har flyttat ut för länge sedan och mäklare eller psykopatstylist har köpt/hyrt/lånat in lite krafs för att göra lägenheten så modernt svennevitneutral som möjligt.
Man vill ju inte bo i någon annans lägenhet, med någon annans prylar liksom. Eller något. Så allt måste skalas av till någon form av semesterlägenhet i utlandet där det inte finns en enda tavla eller en jävla kökshandduk in sight.
Just bristen på bokhyllor har jag också ofta noterat. Jag bor på 52 kvm och har BARA bokhyllor som möbler, förutom två soffor och en säng.