2019-01-13, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Du har rätt, det kanske är mer stilen, jag föredrar den du länkar här.
Tycker nog ändå att första huset är övermöblerat nu när jag tittat ordentligt, visst fina hus i grunden förstås.
Hade man råd så kanske man skulle slå till.

Jo, kanske det, övermöblerat alltså, men ägarna kanske bott där ett tag och då är det inte dagens stil. Det andra ser ju mer stylat ut med disiga färger.
Noterar att båda husen har gardiner, det har inte Svensson längre vad det verkar. Men i min smak skulle de behöva läggas upp en bit. Nån har fått för sig att de ska ligga ända ner på golvet och därmed falla så de får ett skrynkligt utseende. Ska se generöst ut men jag gillar inte denna krympmån.
Skulle jag bara få välja så tycker jag läget på det första huset var bättre, det i Djurshol har ju hus i vägen ner mot vattnet. Om man nu ska var kinkig, jag har heller inte pengarna som behövs för att slå till. tar länken på det förts igen så beh man inte leta bakåt i tråden.
https://www.hemnet.se/bostad/villa-1...ken-6-13652076
Citera
2019-01-13, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaleGribble
Bilderna är överskärpa. Det är nån amatörklåpare som har skärpt dom åt helvete för mycket vid bearbetningen, då får de ett sånt där läskigt utseende.

På flera av bilderna finns klargula föremål- tvättmedelspaket etc. Är det nåt trick med det också för att få till läskigheten? Nästan tom påse med bomull, allt sånt som man normalt tar bort vi fotografering, jovisst vill mäklaren att vi ska titta på denna annons..
Citera
2019-01-13, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persiljan
På flera av bilderna finns klargula föremål- tvättmedelspaket etc. Är det nåt trick med det också för att få till läskigheten? Nästan tom påse med bomull, allt sånt som man normalt tar bort vi fotografering, jovisst vill mäklaren att vi ska titta på denna annons..
Allt jag säger är att de är överskärpta. Att de valt att ta knepiga bilder och inreda stället med värsta skräcktemat kan ju vara medveten strategi. Det kan också vara så att vi tolkar in allt för mycket i detta.

Lägg ett bud på kåken! 👻
Citera
2019-01-13, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Brommas billigaste villa!

Säljs nu efter zombieapokalypsen!

Inte svårt att gissa var förre ägare dog!

Ärligt talat, inga sköna vibbar här.

https://www.hemnet.se/bostad/villa-8...gen-3-15492117

LL
Vart menar du att ägaren skulle ha dött?
Citera
2019-01-13, 23:18
Medlem
LagomLats avatar
Elfte bilden visar en vägg med en brokig tapet på överdelen och en målad panel nederst, där har det stått en säng som är borttagen, garanterat för att den var ofräsch efter att det legat ett lik och jäst där i nån vecka, minst.

LL
Citera
2019-01-13, 23:22
Medlem
LagomLats avatar
Menar "Persiljan" att brommavillan egentligen är en rymlig familjevilla och att mäklaren skämtar aprillo med oss?

LL
Citera
2019-01-14, 10:10
Medlem
Eeries avatar
Kanske ett litet palats på Södermalm skulle passa den med stor plånbok. Utsikt över riddarfjärden och ett absolut fantastiskt läge.

https://www.hemnet.se/bostad/villa-1...en-16-15566175
Citera
2019-01-14, 11:14
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerie
Kanske ett litet palats på Södermalm skulle passa den med stor plånbok. Utsikt över riddarfjärden och ett absolut fantastiskt läge.

https://www.hemnet.se/bostad/villa-1...en-16-15566175
Skulle just posta samma objekt, du slog mig med en timme.
Sagolikt vackert. Undrar hur mycket trädgård man har mot vattnet. En liten terrass med en pool hade inte varit dumt där.
Citera
2019-01-14, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Menar "Persiljan" att brommavillan egentligen är en rymlig familjevilla och att mäklaren skämtar aprillo med oss?

LL

Nej det menar jag inte, Det var Jumalauta som påpekade att mäklaren angav detta.
Min åsikt angående mäklaren är att denne är angelägen om att få så många visningar som möjligt på sitt objekt. Och har fått nån fotograf att fixa det, med alla de knep och konster som sådana kan. Är nu huset så eländigt som det ser ut så är det väl bara att riva ur. eller riva helt. Men så var det ju det där med tomten som väl heller inte är värd pengarna de begär. Så lite aprillo är det allt.
Citera
2019-01-14, 12:39
Medlem
Eeries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Skulle just posta samma objekt, du slog mig med en timme.
Sagolikt vackert. Undrar hur mycket trädgård man har mot vattnet. En liten terrass med en pool hade inte varit dumt där.

Du kan nog glömma en pool. Tomt existerar i princip inte mer än att det finns gångvägar runt huset.

Huset är dessutom blåmarkerat hos stadsmuseet så ändringar av husets karaktär kan du i princip glömma.

https://stadsmuseet.stockholm.se/om-...lassificering/
Senast redigerad av Eerie 2019-01-14 kl. 13:00.
Citera
2019-01-14, 13:16
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerie
Du kan nog glömma en pool. Tomt existerar i princip inte mer än att det finns gångvägar runt huset.

Huset är dessutom blåmarkerat hos stadsmuseet så ändringar av husets karaktär kan du i princip glömma.

https://stadsmuseet.stockholm.se/om-...lassificering/
Samtidigt har huset till skillnad från sina grannar ett garage så helt omöjligt verkar det inte vara.
Och en pool framför skulle ju inte förändra karaktären. Men finns ingen tomt som du säger så är det ju inget.
Citera
2019-01-14, 13:19
Medlem
Eeries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Samtidigt har huset till skillnad från sina grannar ett garage så helt omöjligt verkar det inte vara.
Och en pool framför skulle ju inte förändra karaktären. Men finns ingen tomt som du säger så är det ju inget.

Lär kanske mer aggressivt än det var meningen.

Det finns lite plats på framsidan mellan muren och dubbeldörrarna baksidan av huset ligger i princip dikt an mot tomtgräns/allmänning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in