Citat:
Ursprungligen postat av
gnolp
Hur villiga är föreningarna i området på andrahandsuthyrning? Säkert många spekulanter som skulle kunna betala grovt för en uthyrningslägenhet med låga driftskostnader.
Det går inte att säga baserat på området, det måste man i så fall kolla med föreningen först. Det är väldigt olika, min före detta chef hade en fin liten övernattningslägenhet på Södermalm där föreningen tillät andrahandsuthyrning helt fritt så länge hyresgästerna skötte sig. Det var många i den föreningen som hade lägenheter de hade köpt till sina barns framtida behov, som övernattningslägenhet etc. och som de ville hyra ut i perioder. Men det är helt upp till föreningen om de vill vara så tillåtande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fache
http://www.hemnet.se/bostad/villa-9r...agen-7-6044237
Vad säger mig att man inte vill hamna i någon form av "tvist" med denna säljaren?
Huset har, Hej jag har flytt till Sverige men lyckas ändå leva livet som Scarface-aura..
Det ser ut som en Pål Ross-monstrositet, huset har den där totala bristen på behagliga proportioner som hans hus brukar ha. Vit putsfasad och de där taken tyder också på att det är han. Groteskt fult var det i alla fall. Inredningen var ju inte så klassisk Pål Ross kanske, mer mellanösternpalats. Det finns gator i Södertälje fulla med den där typen av hus...
Edit. Letade nu men hittar inte att arkitekten nämns med namn någonstans i annonsen. Ska man svänga sig med uttrycket "arkitektritad" ska man nog namnge arkitekten också. Det luktar dock Pål Ross.