Citat:
Ursprungligen postat av
Jumalauta
Så är det. Dyra gräsligheter är mycket värre än billiga eftersom de har en tendens att bli bestående som en följd av de stora kostnaderna. Missade de Jongs hus men har sett mycket annat elände i den vägen. Skulle vilja placera förvandlingen av stora villor till bostadsrättsföreningar i samma kategori. Ursprunget byggs ofta bort till ett oåterställbart skick. Tragiskt när det ligger någon stor arkitekt bakom.
Sånt har jag sett en del i Duvbo exempelvis. Fina gamla hus som har blivit uppstyckade i lägenheter med märkliga planlösningar som följd. Dessutom skulle jag aldrig vilja bo så, i en Brf med tre medlemmar som det brukar bli... Det finns en hel tråd om att bo i pytteliten förening här i bostadsforumet och jag blev inte direkt mer positivt inställd av att läsa där.
Citat:
Ursprungligen postat av
lacrima
Jag skulle gissa att det är spekulationsrustat då det står att det är totalrenoverat 2014, men även om smaken är som baken och många säkert finner denna stil som det snyggaste de kan tänka sig, så förstår jag inte riktigt hur man kan välja så distinkt udda kök, inser de inte att de minimerar antalet villiga köpare! Är det så att någon valt detta kök och en flytt inte var planerad så är jag mer förstående, äger man sin bostad så står det en fritt att välja pråliga kök.
Kommer ihåg bilder från Wonnas hus men har för mig att jag sett det på tv. När jag såg detta kök så tänkte jag genast att det kan inte vara någon pursvensk som valt detta. Denna schäslong hade passat bättre i den där lilla lyan och dess kök, Wonna her self som ligger i den.
https://www.google.se/search?q=Wonna...ml%3B468%3B280
Ja, jag förstår det inte alls. Jag vet inte vad det där köket har kostat, men under en halv miljon har jag svårt att se. Det verkar som sagt vara hantverksmässigt utförda exklusiva skräddarsydda byggen... Man får väl hoppas att de byggde det för att de tyckte att det faktiskt var snyggt och för att de ville bo så, jag har svårt att tänka mig att de får igen pengarna. Man borde följa lägenheten för att se slutpriset.
Wonna har väl köpt en ganska stor herrgård nu tror jag, men den var inredd med grejer i samma stil som det du postade nu. Det var mycket rosa och vit marmor, mässing och mörkt trä. Vita skinnsoffor etc. Wonna verkar vara en driftig och smart kvinna, men hennes inredningsstil var inte min grej minst sagt.