• 5
  • 6
2010-02-27, 00:23
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroz
Vad har du emot FFX? Jag personligen tycker att FFX är lika bra som 6 och 9, vilket betyder att det är jävligt bra. Är det battlesystemet, rösterna, storyn du inte gillar?

Storyn är förövrigt väldigt bra...
https://www.flashback.org/sp21439034 - "Vi kan börja med "storyn". Den är värdelös."

FFX är ett sådant japanskt spel jag hatar, när skaparna försöker berätta en historia istället för att göra ett spel. Nu på senaste tiden verkar den trenden även ha letat sig till väst. Dålig utveckling.
Citera
2010-02-27, 00:29
Medlem
Elak trollkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
FFX är ett sådant japanskt spel jag hatar, när skaparna försöker berätta en historia istället för att göra ett spel.

Dvs, försöker göra ett JRPG?
Citera
2010-02-27, 00:42
Medlem
SaftMajas avatar
Grejen är väl att när japanerna lyckas med att förena känslan i en bra bakgrundshistoria med bra gameplay (typ FF7) så äger dom alla jävla Fonusdesignade "andra världskrigs-skjuta" spel som finns. Tänder man inte på historien eller ogillar mangadesignen så faller ju en stor del av konceptet.

Det sitter ju en massa bakomfumlare och farmar guld med sina lustigt utklädda vättar, troll och vete fan allt i WoW också, inte min kopp med thé, men smaken är ju bekant som...
Citera
2010-02-27, 00:54
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elak trollkarl
Dvs, försöker göra ett JRPG?
Du kanske definerar JRPGs efter FFX, det gör inte jag. Jag definerar JRPGs efter Chrono Trigger.
Citera
2010-02-27, 01:08
Medlem
Elak trollkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Du kanske definerar JRPGs efter FFX, det gör inte jag. Jag definerar JRPGs efter Chrono Trigger.

Chrono Trigger, FF6 och EarthBound är de absolut främsta JRPG:erna jag spelat. Men ja, jag skulle nog säga att en bra måttstock för vad ett JRPG är är just FFX. För när det gäller JRPG:er är jag fan beredd att säga "det var bättre förr". Spel som Chrono Trigger görs inte längre.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in