2008-05-25, 15:45
Medlem
RM12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Problemet man stöter på när det gäller HB, är att dom vill ha det gratis bara för det inte kostar mycket att göra.

Precis och dom räknar aldrig med tiden man står och renar och diverse saker man måste göra.
Citera
2008-05-25, 20:19
Medlem
Dr.Kratzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
För en sak jag har lärt mig är att folk håller ALDRIG käft, och är bollen i rullning jag då sprider ryktet snabbt.
Jepp. Det är den farligaste biten utan tvekan.
Hur väl man än känner någon, och hur mycket de lovar att inte säga det till en enda käft, så kommer det ut ändå. Visst är det märkligt?
Citera
2008-05-26, 17:07
Medlem
Malvolios avatar
Jag använder inte direkt dyra varor men lyckas ändå få ut mycket fin sprit som inte ens mina polare kan skilja från vodka, varken smak eller luktmässigt.

Om man räknar in rening genom aktivt kol så hamnar jag på ca 8 kr/litern, och sen säljer man det till polarna för en hundring litern
Citera
2008-05-26, 19:17
Medlem
Dr.Kratzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malvolio
Jag använder inte direkt dyra varor men lyckas ändå få ut mycket fin sprit som inte ens mina polare kan skilja från vodka, varken smak eller luktmässigt.

Om man räknar in rening genom aktivt kol så hamnar jag på ca 8 kr/litern, och sen säljer man det till polarna för en hundring litern

Vad har du för apparat?
8kr/L tcker jag låter väldigt billigt
Men sedan är det en hel del arbete med att pumpa ut stora mängder.
Citera
2008-05-26, 19:37
Medlem
8 kronor litern? :O
Är du socker-odlare eller? :P

Annars vill jag väldigt gärna se din uträkning och var du köper socker ^^
Citera
2008-05-26, 19:55
Medlem
Citat:
Annars vill jag väldigt gärna se din uträkning och var du köper socker ^^

btw..är det någon som vet vart man kan köpa billigt socker?
Citera
2008-05-26, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malvolio

Glömde du räkna med sockret i det där? För det är ju den stora utgiften. Skulle man kunna få tag på billigt socker så vore det ju guld! =)
Citera
2008-05-27, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eckelbarn
btw..är det någon som vet vart man kan köpa billigt socker?
Det billigaste sockret jag funnit låg på runt 7kr/kg och de va typ på Lidl
Citera
2008-05-27, 01:54
Medlem
jeddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triplea
Ett passande mantra: Bränn, drick upp, håll käften.
Det är alltså en variant av hur renskötarna slipper varg: Skjut, gräv ner, håll käften.

Som en riktig man hade gjort.
Citera
2008-05-27, 22:22
Medlem
tripleas avatar
3kg socker för 25kr på Netto den här veckan. Man fick dock inte köpa med än 6kg per person

Hur som helst: Det går åt ungefär trekvarts kilo socker per liter färdig 40% sprit. Socker är helt klart den stora rörliga utgiften, om man inte räknar avskrivning på apparaten.
Citera
2008-05-28, 14:14
Medlem
sprojts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ddaarruuddee
Precis, runt 100 kr litern för bra sprit är inte för mycket. Beror ju på situationen, finns det redan folk som säljer importvodka osv billigt så kanske man går ner i pris lite. Hursomhelst, som du säger; gör för eget bruk, kanske lite till kompisar men gå inte och sälj till småkidsen, det är så man åker fast.

jag säljer mitt för 100 kr halvlitern alla köper som galningar
Citera
2008-05-30, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sprojt
jag säljer mitt för 100 kr halvlitern alla köper som galningar
Wtf? :P Är det små stockholmsfjortisar du säljer till eller? xD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto