2010-05-09, 04:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Så det är okej att lura i folk att man kan bli så stor ren? Tycker inte det är schysst helt enkelt. Lögn helt enkelt.

Snälla googla Skip LaCour.
Citera
2010-05-09, 04:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koddan
Snälla googla Skip LaCour.

Han har bara blivit testad i anknytning till tävling. Resten av året är det ju fritt fram. Tvivlar på att han är ren. Then, yet again, så är det bara han som vet sanningen.
Citera
2010-05-09, 04:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Plomeros
Han har bara blivit testad i anknytning till tävling. Resten av året är det ju fritt fram. Tvivlar på att han är ren. Then, yet again, så är det bara han som vet sanningen.

Så är det. Så naiv är jag inte heller men jag tänker inte förlora en argumentation jag startat mot en 12åring. Grabben i filmen kan däremot ha varit ren(syftar inte på Stan McQuay).

Sen är ju "ren" en tolkningsfråga speciellt när det kommer från USA. USA har ju större tillgång till lagliga preparat än vi. Läser man t.ex Muscular Developement så finns det 30 sidor i slutet med "tips & trix" för byggare. Dessa 30 sidor följs av 2 sidor med info för "Natural Bodybuilders". Det är onekligen vanligt med ZÉ DRÝGS där borta.
Citera
2010-05-09, 05:09
Medlem
Citat:
Så är det. Så naiv är jag inte heller men jag tänker inte förlora en argumentation jag startat mot en 12åring. Grabben i filmen kan däremot ha varit ren(syftar inte på Stan McQuay).

Sen är ju "ren" en tolkningsfråga speciellt när det kommer från USA. USA har ju större tillgång till lagliga preparat än vi. Läser man t.ex Muscular Developement så finns det 30 sidor i slutet med "tips & trix" för byggare. Dessa 30 sidor följs av 2 sidor med info för "Natural Bodybuilders". Det är onekligen vanligt med ZÉ DRÝGS där borta.

I agree. Men tror inte han är ren, som sagt. Han är betydligt större än vad Arnold var (sett till ren muskelmängd), kolla nedan:

Arnold: Drygt 0.570022497 kg lbm/cm

Skip: Drygt 0.597101819 kg lbm/cm
Citera
2010-05-09, 05:29
Medlem
different_trips avatar
Citat:

Herregud, nu försöker du dra fram triumfkortet - "12 åring". Jag antar att du liksom jag vet att det är 18 års åldersgräns på flashback då det kortet kan du stoppa ner igen. Bara för att man trycker och tränar hårt blir man inte Jay Cutler.

Sluta tramsa dig nu.
Senast redigerad av different_trip 2010-05-09 kl. 05:33.
Citera
2010-05-09, 05:48
Bannlyst
Citat:
I agree. Men tror inte han är ren, som sagt. Han är betydligt större än vad Arnold var (sett till ren muskelmängd), kolla nedan:

Arnold: Drygt 0.570022497 kg lbm/cm

Skip: Drygt 0.597101819 kg lbm/cm

Svart på vitt! Lite odd jämförelse bara Tror kunskapen är lite större idag om man ska jämföra med den eran. Man tröck D-bol, tränade 2 ggr om dagen 7 dagar i veckan, solade för att som arnold sa "burn fat"^^ och åt en jävla massa rött kött!
I get your point though. Han var bäst då, Skip är inte ens top 100 idag och till trots bättre lbm än Arnold.

För övrigt skitskoj med lite stats!
Citera
2010-05-09, 05:52
Medlem
Citat:
Svart på vitt! Lite odd jämförelse bara Tror kunskapen är lite större idag om man ska jämföra med den eran. Man tröck D-bol, tränade 2 ggr om dagen 7 dagar i veckan, solade för att som arnold sa "burn fat"^^ och åt en jävla massa rött kött!
I get your point though. Han var bäst då, Skip är inte ens top 100 idag och till trots bättre lbm än Arnold.

För övrigt skitskoj med lite stats!

Kan med 99,9% säkerhet säga att de trycker betydligt större doser idag än vad de gjorde för 30 år sedan. Kolla bara här på fb.
Citera
2010-05-09, 05:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Herregud, nu försöker du dra fram triumfkortet - "12 åring". Jag antar att du liksom jag vet att det är 18 års åldersgräns på flashback då det kortet kan du stoppa ner igen. Bara för att man trycker och tränar hårt blir man inte Jay Cutler.

Sluta tramsa dig nu.

Orly.. TRIUMFKORTET? eller?
Du har nu lyckats nämna Jay Cutler och Kålman en gång vardera. Vad har dom med att träna rent att göra? Jag har aldrig sagt att man blir Mr.Olympia av prepp? Jag är inte dum i huvudet.
Du har däremot insinuerat att man inte kan bli "större än de flesta" utan prepp.
Citera
2010-05-09, 05:55
Bannlyst
Citat:
Kan med 99,9% säkerhet säga att de trycker betydligt större doser idag än vad de gjorde för 30 år sedan. Kolla bara här på fb.

Indeed. Jag tror inte ens att man kan bibehålla LaCour's massa utan AAS.
Citera
2010-05-09, 05:59
Medlem
Citat:
Indeed. Jag tror inte ens att man kan bibehålla LaCour's massa utan AAS.

Nej, inte en chans. Och föreställ dig vilka sjuka muskelförluster man skulle erfara på en hård diet, ren? I synnerhet om man är av hans storlek. Är ju väldigt betydande skillnad mellan Plucke, som tränat i 6 månader och deffar mot en person som har så stor andel muskler.
Citera
2010-05-09, 06:09
Bannlyst
Citat:
Nej, inte en chans. Och föreställ dig vilka sjuka muskelförluster man skulle erfara på en hård diet, ren? I synnerhet om man är av hans storlek. Är ju väldigt betydande skillnad mellan Plucke, som tränat i 6 månader och deffar mot en person som har så stor andel muskler.

Vore väldigt kul att se lite statistik på muskelförlust vid kcalunderskott ON/OFF, på testgrupper med olika lbm. Nu har jag inte ens luktat på google. Finns säkert tillgängligt
Citera
2010-05-09, 13:54
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Orly.. TRIUMFKORTET? eller?
Du har nu lyckats nämna Jay Cutler och Kålman en gång vardera. Vad har dom med att träna rent att göra? Jag har aldrig sagt att man blir Mr.Olympia av prepp? Jag är inte dum i huvudet.
Du har däremot insinuerat att man inte kan bli "större än de flesta" utan prepp.

Säger det igen, man blir inte så stor på något år utan hjälp. Hade han varit 25 hade jag inte sagt ett ljud.

Edit: Ganska uppenbart att vi har olika uppfattningar av hur stor man kan bli ren. Ska vi fortsätta så här i några sidor till eller ska vi släppa det här?
Senast redigerad av different_trip 2010-05-09 kl. 13:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in