2008-05-18, 20:31
Medlem
kentabarss avatar
Gurkstavar med hollydaysås
Citera
2008-05-18, 21:59
Medlem
Forbengs avatar
sourcreamchirre med american dippen e fint...
förut fanns ju bluecheese dippen som jag avgudade men svinen plockade ur den ur sortimentet gråter blod varje gång det vankas chirre och dirre
Citera
2008-05-18, 22:14
Medlem
Mr Jacks avatar
svenska lantchips gräddfil & lök plus tortilla dip är mumma!
Citera
2008-05-18, 23:38
Medlem
zheuzz78s avatar
sourcream chips alt. pepparchips och ranchdip!
Citera
2008-05-18, 23:42
Medlem
Jättegays avatar
Nachochips (ostsmak) doppade i créme fraiche, förvånansvärt gott.
Citera
2008-05-18, 23:46
Bannlyst
En riktigt hit är ju räfflade lättsaltade chips med vitlöksdippen som du pressar ner en vitlöksklyfta själv i
Citera
2008-05-19, 00:32
Medlem
Era amatörer!! Det ska vara

CREAM AND CHEEZ chips med TZATSIKI DIP...

Nuf said, godare finns inte.
Citera
2008-05-19, 00:49
Medlem
AnnaAnderssons avatar
Det enda som alltid funkar är lättsaltade olw och lökdipp. Jag förstår inte varför med otroligt många i min omgivning har aldrig ens smakat det och ändå bör det vara en av de första varianterna. Det funkar utmärkt att dippa popcorn, gurka, morötter osv också. Sen finns det en massa andra som är goda men ingen håller i längden som lökdipen.
Citera
2008-05-19, 00:51
Medlem
jerkuss avatar
Helt galet att precis alla tycker olika i den här tråden! Det finns seriöst inte en kombination som återkommer två gånger!
Citera
2008-05-19, 01:37
Medlem
Sereenas avatar
Coops extra tacoships (taco kryddade, inte saltade) och spetsad tzatsiki dip.

2 påsar dip mix
5dl cremefraise
1 vitlöksklyfta - 1 vitlök beroende på önskat sting, fint rivna inte pressade
ja , min hemagjorda tzatsiki för kött (utan dipmix dvs, och med 1-2 vitlökar) har anklagats för att vara folkilsken...
½ fint riven gurka som man pressat ut det mesta av vattnet ur.

Blanda dipmix med cremefraisen och låt dra en timme eller två.

Riv i vitlöken i den nu mycket tjocka dippen och blanda i den rivna avvattnade gurkan och låt dra en timme till.

Doppa och njut

blir dippen för tjock kan den med fördel späs med lite fil (bollnäsfil är favvon för det)

För att dippa grönsaker kör jag:

5dl cremefraise (köper coops stora burkar)
ca ½-1 dl finhackad charlottenlök beroende på hur "ettriga" dom är i smaken.
1 burk ishavsrom eller röd aviar (tycker personligen det är godast med ishavsrom)
1-2 finhackade avocados (ska vara "prima" avocado tex dom stora krav avocadosarna som coop har ibland är det inte bra kvalite så är dom inge goda).

Denna "dipp" funkar även bra som kall sås till kött och fisk samt till bakad potatis.
(brukar servera den tillsammans med friterad fisk och bakad potatis)
Citera
2008-05-19, 21:43
Medlem
Skrt^s avatar
Ska jag vara ärlig funkar alla kombinationer och jag har nog aldrig vart så chips&dipp-sugen som jag är nu efter att ha läst tråden.
Citera
2008-05-20, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrt^
Ska jag vara ärlig funkar alla kombinationer och jag har nog aldrig vart så chips&dipp-sugen som jag är nu efter att ha läst tråden.

Hehe sant att man blir sugen

Jag gillar salsa (tomatsalsor i starka varianter med mycket chili och skit i ) till i princip vilka chips som helst, men chilinachos är bäst.

Jag brukar köpa lågbudget-salsor som eldorado, coop, icas etc och spetsa med någon av mina Blair's-såser så räcker den lite längre. Svetten är bonus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in