2008-05-19, 10:29
Medlem
TotenEngels avatar
Det var ju ett tag sen, men jag minns fallet från Efterlyst http://www.doenetwork.org/cases/2012dmswe.html

Nån som vet mer, eller nån som kände honom?
Citera
2008-05-19, 10:31
Medlem
ooooos avatar
Oj, han hade vart försvunnen ett tag! Konstigt att man inte sett ett enda spår av honom än... 34 år i år om han lever, försvunnen i 15 av dom. Läskigt som fan!
Citera
2008-05-19, 11:12
Medlem
TotenEngels avatar
Ja verkligen läskigt. Undra om han blev mördad lr dog av en olyckshändelse? Vet att förnimmelse av mord visade hans fall för några år sen.
Citera
2008-05-19, 11:28
Medlem
ooooos avatar
Konstigt att man inte hittat hans kropp, om han är död... Men det kanske man inte alltid gör? Vad kom de fram till när de visade fallet i "Förnimmelse av mord" då?

Han kanske har rymt iväg till nån sekt, finns jufolk som gör sånt. Läskigt i vilket fall, att en människa kan gå upp i rök sådär, utan ett spår av vad som kan ha hänt med honom...
Citera
2008-05-19, 12:54
Medlem
Googlar man på hans namn kommer det upp en del artiklar kring försvinnandet men alla länkar är brutna, nån som hittar en fungerande artikel...
Senast redigerad av fluortanten 2008-05-19 kl. 13:27.
Citera
2008-05-19, 17:41
Medlem
johnny_viciouss avatar
till krimhistoria.

//mod
Citera
2008-05-19, 18:41
Medlem
FBWs avatar
Någon lär väl ha bränt upp honom och spridit ut askan i havet eller något liknande. Då är det "ganska" svårt att hitta honom.
Citera
2008-05-22, 14:33
Medlem
TotenEngels avatar
Hur går man vidare som anhörig? Hans föräldrar och syskon måste ju ha/haft ett helvete. Jag menar det finns ju en mikroskopisk chans att han lever.
Citera
2008-06-08, 17:37
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotenEngel
Hur går man vidare som anhörig? Hans föräldrar och syskon måste ju ha/haft ett helvete. Jag menar det finns ju en mikroskopisk chans att han lever.

Han tycks i alla fall vara dödförklarad.
Citera
2009-03-04, 08:17
Medlem
lillamy75s avatar
Örjan S

Jag träffade Ö samma kväll som han försvann, och har varit på ett gäng förhör ang detta! Som anhörig är nog alla funderingar värst!? Det togs ju upp i förnimmelse av mord där Terry Evans var mediet, jag kan ju säga att för min del så försvann alla tvivel på det mediala den gången . Det är synd, men det känns som om polisen gjort långt ifrån allt för att lösa detta ärende, då dom inte verkar varit på platsen som TE pekade ut.

jag lider verkligen med hans familj och han är i mina tankar !
Citera
2009-09-08, 21:29
Medlem
Skaraborg2s avatar
Olöst försvinnande: Örjan Sellin, Sigtuna, 1993.

Hittar ingen tråd om detta försvinnande så jag lägger upp en sådan.

Den 19-årige Jan Örjan Sellin försvann vid 23.00-tiden den 22 oktober 1993 i Sigtuna. Den försvunne var född den 20 mars 1974.

Han sade adjö till sina vänner och lämnade den restuarng han hade besökt.

När han inte hade kommit hem vid 4-tiden på morgonen förstod hans far, att något var fel. Han rapporterade då sonens försvinnade till polisen.

Han har aldrig hörts av sedan dess eller varit synlig efter den 22 oktober 1993.

Jag kommer ihåg att det stod i tidningarna efter hans försvinnande, att det hade hörts hemska skrik i Sigtuna den natten. Dessa hade hörts strax efter att Sellin hade lämnat resturangen. Dessutom i den riktning han troligtvis skulle ha gått för att gå hem.

Någon annan som kommer ihåg detta försvinnande? Kanske med ytterligare information?
Citera
2009-09-08, 21:41
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Hittar ingen tråd om detta försvinnande så jag lägger upp en sådan.

Den 19-årige Jan Örjan Sellin försvann vid 23.00-tiden den 22 oktober 1993 i Sigtuna. Den försvunne var född den 20 mars 1974.

Han sade adjö till sina vänner och lämnade den restuarng han hade besökt.

När han inte hade kommit hem vid 4-tiden på morgonen förstod hans far, att något var fel. Han rapporterade då sonens försvinnade till polisen.

Han har aldrig hörts av sedan dess eller varit synlig efter den 22 oktober 1993.

Jag kommer ihåg att det stod i tidningarna efter hans försvinnande, att det hade hörts hemska skrik i Sigtuna den natten. Dessa hade hörts strax efter att Sellin hade lämnat resturangen. Dessutom i den riktning han troligtvis skulle ha gått för att gå hem.

Någon annan som kommer ihåg detta försvinnande? Kanske med ytterligare information?

Jag gjorde en sökning på FB och fick fram detta,: https://www.flashback.org/sok/%C3%96rjan+Sellin?sp=1

Bl,a skall det vara enligt detta inlägg av Trojan:https://www.flashback.org/showpost....&postcount=333 Thomas Quick som tagit på sig det. Men om det verkligen är han är en annan fråga .

M.V.H.
jamsson.
Senast redigerad av jamsson 2009-09-08 kl. 21:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in