Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-09-06, 14:22
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillamy75
Föresten,

Borde inte denna tråd flyttas till försvunna personer ?

Jo.

Kriminalhistoria ---> Försvunna personer

/Mod
Senast redigerad av Troian 2010-09-06 kl. 14:25.
Citera
2010-10-22, 07:25
Medlem
lillamy75s avatar
Idag är det 17 år sedan Örjan försvann, han finns i mitt minne och jag hoppas att hans familj får ett slut på detta snart fast jag tyvärr tror att detta inte kommer att lösas!

Tänder ett ljus för dig!
Citera
2010-10-24, 18:40
Medlem
Växte upp med en nära person till honom. Kommer i håg då han försvann och man undrar hela tiden var han är, vad som hänt. men tror att polisen kollade i det där vattendraget vid märsta station och att dem hittade ett lik där men kunde ej se om de var ÖS.
Men min teori att de e han tyvärr men som sagt inte säker på att dem hittade bara löst snack som jag hört.
Det värsta är att det finns personer som vet vad som hänt!
Citera
2010-10-25, 09:13
Medlem
lillamy75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skbmis
Växte upp med en nära person till honom. Kommer i håg då han försvann och man undrar hela tiden var han är, vad som hänt. men tror att polisen kollade i det där vattendraget vid märsta station och att dem hittade ett lik där men kunde ej se om de var ÖS.
Men min teori att de e han tyvärr men som sagt inte säker på att dem hittade bara löst snack som jag hört.
Det värsta är att det finns personer som vet vad som hänt!

Den platsen som pekades ut av mediumet har inte kontrollerats av polisen i alla fall!
Citera
2010-10-25, 12:09
Medlem
Citat:
Den platsen som pekades ut av mediumet har inte kontrollerats av polisen i alla fall!

Ok hörde de som sagt bara löst... Men jag tror att han kan finnas där grisen borde kolla upp det iaf
Citera
2010-10-25, 12:17
Medlem
lillamy75s avatar
Citat:
Ok hörde de som sagt bara löst... Men jag tror att han kan finnas där grisen borde kolla upp det iaf

Vad jag har läst här i tråden som bla Skaraborg har skrivit om, så är det polisiärt uppklarat dock inget som har kommit ut!
Citera
2010-10-25, 12:22
Medlem
Citat:
Vad jag har läst här i tråden som bla Skaraborg har skrivit om, så är det polisiärt uppklarat dock inget som har kommit ut!

Ok men då borde familjen fått den infon och dem jag känner från familjen har samma frågetecken från dagen de hände
Citera
2010-10-25, 12:29
Medlem
lillamy75s avatar
Citat:
Ok men då borde familjen fått den infon och dem jag känner från familjen har samma frågetecken från dagen de hände

Precis, jag tror nog att vi är många som har frågetecken från den kvällen, tyvärr! Nu vet inte jag om polis m.m går ut till anhöriga när dom inte kan bevisa att just så har skett. Den frågan kan nog "Skaraborg" svara bättre på!

Det är en helt sjuk händelse med allt för många frågetecken, dessvärre tror jag inte att detta kommer att bli löst utan dom som vet håller tyst! (Om det nu är pga någon annan som Örjan är borta)
Citera
2010-10-25, 13:21
Medlem
Troians avatar
Det stämmer att en kropp hittats i Märstaån: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article282973.ab

Detta var alltså 2005, nästan tolv år efter att Örjan försvann. En kropp som hittas efter tolv år är inte en kropp längre, utan ett skelett. Det är heller inget som flyter upp i sörjan...

Nu vet jag inte om kroppen som hittades 2005 identifierades, men förmodligen - annars hade vi nog fått höra mer om det. Under alla omständigheter lär det inte ha varit Örjan, då man utan större problem skulle ha jämfört tandfoton och det fanns något som talade i den riktningen.

Tror för övrigt inte alls att detta är polisiärt uppklarat.
Citera
2010-10-25, 13:29
Medlem
lillamy75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det stämmer att en kropp hittats i Märstaån: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article282973.ab

Detta var alltså 2005, nästan tolv år efter att Örjan försvann. En kropp som hittas efter tolv år är inte en kropp längre, utan ett skelett. Det är heller inget som flyter upp i sörjan...

Nu vet jag inte om kroppen som hittades 2005 identifierades, men förmodligen - annars hade vi nog fått höra mer om det. Under alla omständigheter lär det inte ha varit Örjan, då man utan större problem skulle ha jämfört tandfoton och det fanns något som talade i den riktningen.

Tror för övrigt inte alls att detta är polisiärt uppklarat.

Nä det tror inte jag heller för då skulle det nog ha framkommit i den artikeln som va i kriminell.se (tror jag det var)

Dock tror jag inte att detta får någon lösning
Citera
2010-10-25, 18:20
Medlem
Citat:
Nä det tror inte jag heller för då skulle det nog ha framkommit i den artikeln som va i kriminell.se (tror jag det var)

Dock tror jag inte att detta får någon lösning

Tyvärr kommer de nog inte göra de
Citera
2010-10-28, 11:32
Medlem
lillamy75s avatar
Hittade denna länken också:

http://www.kanal5.basefarm.net/templ...e.aspx?id=3602

Tragiskt att folk bara kan försvinna sådär!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in