• 1
  • 2
2008-05-21, 13:23
Medlem
Vila minst en dag i veckan.

Beroende på vad du vill få ut av din träning så är det olika hur mkt du behöver vila.

Om du t ex vill lägga på dig muskel massa och bli starkare och explosivare skulle jag rekommendera att du slutade med konditionsträning helt och hållet. Du kan köra sprints en eller två dagar i veckan men helst inte något annat.

Om du vill gå ned i vikt så är det bra att köra kondition i och med att du förbränner en mängd kalorier. dock så förbränner du en större procent muskler vid löpträning än om du t ex skulle gå på en promenad.
Citera
2008-05-21, 14:57
Medlem
WeeMaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huuuz
Min fråga gällde hurvida det krävdes vilodagar efter fysiska konditionssporter likt Squash m.m. Borde jag lägga in en vilodag eller inte, o.s.v.

Svaret jag sedan fick var;
"vad är det värsta som kan hända? dina träningsresultat försämras med 0.00000001% ... vill du ta risken... livet är ett gamble..huuuuuuga"

Han menar alltså att mina träningsresultat försämras med 0.00000001% om jag inte vilar och bara kör på konstant. Och då frågade jag om folk bara vilar för att det är skönt att vila.

Jag läser det som står, vad och var läser du?

Mvh.

Jag läste det du citerade, men det var tydligen inte det du svarade på.
Citera
2008-05-21, 15:23
Medlem
Visst är vilodagar viktiga, men det är ännu viktigare med "bajsdagar", alltså dagar där man försöker bajsa så mycket som möjligt. Det är otroligt muskelbyggande med tarmtömning enligt alla studier!
Citera
2008-05-21, 15:37
Medlem
WeeMaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dymeta6
Visst är vilodagar viktiga, men det är ännu viktigare med "bajsdagar", alltså dagar där man försöker bajsa så mycket som möjligt. Det är otroligt muskelbyggande med tarmtömning enligt alla studier!

Länka gärna till dom studierna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in