2025-01-30, 23:27
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptiskbimbo
Kan gaba ha långvariga negativa effekter? Började ta det när jag var 12 och fick då utskrivet en dos på 1200mg/dag av min läkare, värt att nämna att jag inte var så stor storleksmässigt heller. Har sedan medicinerats till och från i varierande doser under ca 9 års tid med gabapentin. Nån som vet hur det kan påverka en?

Upplever du något själv? att något känns fel och att det kan vara gabans fel?
Citera
2025-01-30, 23:29
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Kan gaba ha långvariga negativa effekter? Började ta det när jag var 12 och fick då utskrivet en dos på 1200mg/dag av min läkare, värt att nämna att jag inte var så stor storleksmässigt heller. Har sedan medicinerats till och från i varierande doser under ca 9 års tid med gabapentin. Nån som vet hur det kan påverka en?
Din fråga passar nog bättre i medicin, där finns många trådar att välja på:
https://www.flashback.org/sok/?query...9%5D=359&so=pd
Citera
2025-01-31, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allvar66
Det är en form av drog med, om du inte visste det redan. 🙂
Nä jag får lätta kramper, sendrag, av medicinsk dos, och hemska kramper av överdos. Kanske att jag är känslig för det.
Beroende är inget jag känner av, psykiskt. Ingen avtändning heller. Bara Den jävla krampen mitt i natten. Jag kommer att sluta med det nu, även om det har vissa fördelar med humöret och munlädret.

Aha, ja jag får också muskel kramper i benen ofta men aldrig värre än så. Jag trodde du menade epileptiska kramper när du skrev kramp.

Gabapentin är ännu inte klassat så än är det ingen drog, inte i mina ögon iaf. Jag äter 900-2100 mg om dagen beroende på hur ont jag har.
Citera
2025-02-07, 15:59
Medlem
Kanonklass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Är det någon som har testat ta Gabapentin analt?

Isåfall måste jag skicka 6G pulver upp i götten. Har inga hämningar men drar nog gränsen där. Svar; Vågar inte.
Citera
2025-02-07, 16:27
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonklas
Isåfall måste jag skicka 6G pulver upp i götten. Har inga hämningar men drar nog gränsen där. Svar; Vågar inte.

Varför jag frågar är för att Lyricas biotillgänglighet analt är nära 100% och eftersom att Gabapentin och Lyrica är så nära släkt så tänkte jag att Gaba kanske skulle fungera bättre analt eftersom att 300 mg Gaba bara har 60% biotillgänglighet och den sjunker ju högra dos man tar, men jag vet inte om det fungerar likadant om man tar det analt
Citera
2025-02-08, 12:45
Medlem
EpicUsernames avatar
Citat:
Definitivt. Precis som pregabalin kan det ha hämmande effekter på kognitiva förmågor, minne, utvecklingen. Det är inte bra för hjärnan. Otroligt att man klassar kratom men tillåter gabapentin. Kratom är "nyttigt" i jämförelse.

Inkompetena politiker Sverige har, i synnerhet styrande.
Citera
2025-02-08, 15:59
Medlem
Varför klassa gabapentin?
Är en bra medicin som gör sitt jobb men inget mer, ingen medicin att flumma på i normala doser.
Överdriven konsumtion är ju inte bra vilken medicin man än tar.
Citera
2025-02-08, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bkk2024
Varför klassa gabapentin?
Är en bra medicin som gör sitt jobb men inget mer, ingen medicin att flumma på i normala doser.
Överdriven konsumtion är ju inte bra vilken medicin man än tar.
Det ska inte klassas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in