2016-06-29, 23:50
Medlem
KattPerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Som vanligt en kombination av båda. Tv-bolagen vill ju ha det senare. Seriens showrunners hittade faktist på termen "mythalone" för att markera att det var en mix av mytologi och standalones.

Fast lyckligtvis har serien en mytologi som utvecklas under seriens gång. Själv avskydde jag sista säsongen.

Ett tips är att se fyra avsnitt. Är du inte intresserad efter det fjärde så kan du nog lägga ner. Alltså inte ett, två eller tre, utan fyra.
Får för mig att det händer nåt fränt efter fjärde, ska titta och se om det är nåt fint
Citera
2016-06-29, 23:56
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KattPersson
Får för mig att det händer nåt fränt efter fjärde, ska titta och se om det är nåt fint

Det är ganska mycket exposition i början, inte minst i det första dubbellånga avsnittet. Det är kanske mest i fjärde avsnittet som man får något hum om, var det hela är på väg.

Fast faktiskt så är det saker i andra och tredje avsnittet som visar sig viktiga låååååångt senare.
Citera
2019-03-28, 01:31
Medlem
tutankhumans avatar
Den här tråden var svår att svara på! Plötsligt förs jag tillbaka till 2008 då min sambo var gravid! Och så plötsligt fattar jag att det är över tio år sen! "Gubbjävel, tiden har gått förbi dig och ingen kommer att bry sig om vad du har sett för jävla serie för tio år sedan!"

Nej, mina barn kommer inte att bry sig om filmer och serier som jag såg innan dom föddes, inte mer än vad jag brydde mig om min fars filmäventyr... och det är sorgligt.

Nu har jag snart sett 3 säsonger av den här serien. Den är dålig och den är bra. Skitmanus vad gäller dialog, sämre och sämre äventyrmanus. Fan vet jag.
Citera
2021-05-18, 02:46
Medlem
LillTurkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tutankhuman
Den här tråden var svår att svara på! Plötsligt förs jag tillbaka till 2008 då min sambo var gravid! Och så plötsligt fattar jag att det är över tio år sen! "Gubbjävel, tiden har gått förbi dig och ingen kommer att bry sig om vad du har sett för jävla serie för tio år sedan!"

Nej, mina barn kommer inte att bry sig om filmer och serier som jag såg innan dom föddes, inte mer än vad jag brydde mig om min fars filmäventyr... och det är sorgligt.

Nu har jag snart sett 3 säsonger av den här serien. Den är dålig och den är bra. Skitmanus vad gäller dialog, sämre och sämre äventyrmanus. Fan vet jag.

2008, det känns ju som igår. Jag kollar på Fringe nu, efter jag sett om Arkiv-X igen så var jag tvungen se en till topp Sci-Fi serie till. Och det är verkligen Fringe. John Noble som Walter Bishop är ju så jävla bra. Och inte helt fel komma tillbaks till 1993. Då skulle ju åldern jag känner att jag är i nu vara mer korrekt. Back when we thought we'd be 18 forever, 18 forever, yeaha !!
Citera
2021-10-26, 01:41
Medlem
Futuretraders avatar
Jag har två avsnitt kvar av fringe och jag rädd att titta på dem.

Vill inte få slut på walter bishop, fan man älskar den gubben som en farfar.
Speciellt när han säger fel namn till svarta tjejen. Astrid, afro m.m haha.

Sedan så vill man ju trycka olivia dunham hårt som i helvete, den kvinnan är vacker.

Blev tipsad att se fringe, efter att ha sett Lost.

Såg på lost under pandemin och jag ångrar mig, den serien är stark och när serien tog slut så kändes det som hjärtat eller själen hade dött.

Fuck trodde inte en serie kunde göra sånt.
Senast redigerad av Futuretrader 2021-10-26 kl. 01:44.
Citera
2021-10-26, 08:05
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Futuretrader
Jag har två avsnitt kvar av fringe och jag rädd att titta på dem.

Vill inte få slut på walter bishop, fan man älskar den gubben som en farfar.
Speciellt när han säger fel namn till svarta tjejen. Astrid, afro m.m haha.

Sedan så vill man ju trycka olivia dunham hårt som i helvete, den kvinnan är vacker.

Blev tipsad att se fringe, efter att ha sett Lost.

Såg på lost under pandemin och jag ångrar mig, den serien är stark och när serien tog slut så kändes det som hjärtat eller själen hade dött.

Fuck trodde inte en serie kunde göra sånt.
Gå vidare till The Leftovers som är brutalt bra i sin genre, en TV-serie som man bör titta på minst två ggr på kort tid, då det är så otroligt mycket man missar första gången man tittar.
Är av gjord av någon ifrån Lost, men vem kommer jag inte ihåg.

Fringe var en riktigt bra serie, inser jag inte kommer ihåg så mycket längre, gillade flintisarna
Citera
2021-10-27, 22:21
Medlem
Futuretraders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Gå vidare till The Leftovers som är brutalt bra i sin genre, en TV-serie som man bör titta på minst två ggr på kort tid, då det är så otroligt mycket man missar första gången man tittar.
Är av gjord av någon ifrån Lost, men vem kommer jag inte ihåg.

Fringe var en riktigt bra serie, inser jag inte kommer ihåg så mycket längre, gillade flintisarna

Jag har redan sett första avsnittet av the leftovers, det kändes sådär.
Men när man ser imdb så har den fått samma betyg som lost och fringe, så ja ska ge den en chans, jag hoppas att den är bra. Men den är bara tre säsonger lång.

Fan vad ja saknar walter bishop.
Citera
2021-10-27, 22:58
Medlem
klybans avatar
Citat:
Men när man ser imdb så har den fått samma betyg som lost och fringe, så ja ska ge den en chans, jag hoppas att den är bra. Men den är bara tre säsonger lång.

Gillar man genren, så är den sjukt bra.
Men det är mystik, och det är svårt och greppa en massa i början, men polletten trillar ned till slut.
Det är ju bara tre säsonger, och gillar du genren så tror jag du kommer gilla detta med.
Jag tittar om serien ungefär en gång om året nu, och fortfarande hittar man detaljer som man missat.

Haha, Walter Bishop är störtskön, och sen när man såg hans motsvarighet i den andra dimensionen, så var han den totala motsatsen.
Härligt skådespeleri.

Kanske man ska titta om Fringe, men jag tror att att jag kommer vänta några år till, så man glömmer av än mer än nu.

The Leftover har liknande betyg som Lost och Fringe.
Ett annat tips är Mainac, den är störtskön den med, Justin Theroux är med i den också som The Leftover, men även Jonah Hill och Emma Stone är med i Maniac.
Det är bara en säsong på Maniac, och en sak som jag skrattar åt varje gång jag tänker på det, och där är när Jonah Hill gråter och ropar ut "I killed snorri...".
Citera
2021-10-27, 23:13
Medlem
Futuretraders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Gillar man genren, så är den sjukt bra.
Men det är mystik, och det är svårt och greppa en massa i början, men polletten trillar ned till slut.
Det är ju bara tre säsonger, och gillar du genren så tror jag du kommer gilla detta med.
Jag tittar om serien ungefär en gång om året nu, och fortfarande hittar man detaljer som man missat.

Haha, Walter Bishop är störtskön, och sen när man såg hans motsvarighet i den andra dimensionen, så var han den totala motsatsen.
Härligt skådespeleri.

Kanske man ska titta om Fringe, men jag tror att att jag kommer vänta några år till, så man glömmer av än mer än nu.

The Leftover har liknande betyg som Lost och Fringe.
Ett annat tips är Mainac, den är störtskön den med, Justin Theroux är med i den också som The Leftover, men även Jonah Hill och Emma Stone är med i Maniac.
Det är bara en säsong på Maniac, och en sak som jag skrattar åt varje gång jag tänker på det, och där är när Jonah Hill gråter och ropar ut "I killed snorri...".

Ja har redan sett maniac.

Walter bishop är fan skön, gillar sådana moments som denna
https://www.youtube.com/watch?v=Dybr...ab_channel=L.M.

Känns magisk.

Ska ge the leftovers en chans.
Citera
2021-10-28, 01:06
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ja har redan sett maniac.

Walter bishop är fan skön, gillar sådana moments som denna
https://www.youtube.com/watch?v=Dybr...ab_channel=L.M.

Känns magisk.

Ska ge the leftovers en chans.
Lustigt, tänkte på den klippet när du lade upp klippet och utan ens veta det var den.
När det kom så titta jag om den ett gäng ggr, var bara för skönt.
Kommer idag inte ihåg bakgrunden före momentet med att lyssna på låten, men spelar mindre roll, vet det var som du säger en skönt moment i serien.

Gör det, men det är en hel del du inte kommer förstå i början, men de knyter ihop det ärt bra faktiskt och har ett riktigt värdigt slut och ett slut på The Leftovers.
Citera
2021-10-28, 01:30
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:

Några ord till tröst och inspiration, kanske.

Jag såg nyligen om Fringe. Då hade det gått ett par år efter jag såg det den förra gången. Så det var nästan som att se den ”på nytt”! Jag skippade de avsnitt som var typ ”monster of the week”, och gick mer på de avsnitten som handlade mer om den ”långa” övergripande handlingen, så att säga.

Så du kan se fram emot att se om Fringe igen om ett par år. 👍

Leftovers - tycker du kan skippa den. Jag tyckte den var svinjobbig, pretentiös, nån slags kylig känsla, massa sjukt irriterande karaktärer som man hatade och som var typ otrevliga/hatiska osv. Så minns jag Leftovers. Där LOST hade ett stort bankande varmt rött hjärta, hade Leftovers istället en vägg med en stor spegel och ett stort porträtt på sig själv.. ungefär. Hoppas du fattar liknelsen…

Men Leftovers = pretto, sammanfattat i ett ord. Så minns jag den i alla fall.

Ett mkt bättre tips om du gillar spänning, mystik, intressanta karaktärer, survivalism, drama osv, lite som LOST. Se på The 100! Det är också nån av Lost-skaparna som gjort. Folk som levt på en rymdstation men som sen ska ner och överleva på Jorden, när Jorden har blivit riktigt giftig/farlig. (I framtiden).

Obs! De första avsnitten kan The 100 framstå som att det är något slags ytligt ”teen drama” bara. Det är det inte. Efter några avsnitt skärper den till sig och blir spännande, samt riktigt bra drama osv. Så ge den en chans.

Lycka till med Fringe-abstinensen, och se om Fringe om ett par år!
Citera
2025-02-14, 07:17
Medlem
lapons avatar
Den här serien var stundtals onekligen motbjudande (med tanke på äckliga, blodiga inslag). Men den inledningsvis ibland klumpiga, barnsliga handlingen blir efterhand mer och mer utvecklad och verkligen fängslande. Jag har avslutat tredje säsongen, och jag är spänd inför vad som komma skall. Men varför streamas bara säsong 1 till 3 på sajter som är tillgängliga i Sverige? Max, Amazon Prime och Apple har hela serien t.o.m. femte säsongen, men då går den inte att se inom vårt land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in