Skillnaderna i kernel är mycket små, därmed torde det mesta tala för den mer beprövade verisonen i professionella sammanhang. Service pack nivån avgör produktens mognad.
2000, Tveklöst...
Har använt det i 2 år och det är helt suveränt i stabiliteten.
XP kommer inte i närheten. Buggar, är slött som satan, och ser ut som ett jävla tivoli...
2000, Tveklöst...
Har använt det i 2 år och det är helt suveränt i stabiliteten.
XP kommer inte i närheten. Buggar, är slött som satan, och ser ut som ett jävla tivoli...
För mig är det tvärtom..
2000 e slött som fan i nätverket..
Xp är snabbt.
XP funkar buggfritt..
2000 har jag behövt starta om oftare..
Har kört båda två ganska länge och det du bör tänka på är:
- Ska datorn stå på 24/7??? Räkna bort XP.
-Vill du ha ett utseende som är snyggt och modernt..kör Xp
Eftersom jag kör ftp och har igång min dator 24/7 365 så orkade inte Xp
med. Efter ca 3-4 dagar började det hänga sig och det strulade ut av bara satan. Numera kör jag 2000 för driftsäkerhetens skull. Men den dag XP blir lika driftsäkert(om ca 3 service packar) så kommer jag att byta tillbaka fort som fan.
Summa sumarum: Om du inte har igång datorn dygnet runt så prova Xp.
Har kört båda två ganska länge och det du bör tänka på är:
- Ska datorn stå på 24/7??? Räkna bort XP.
-Vill du ha ett utseende som är snyggt och modernt..kör Xp
Eftersom jag kör ftp och har igång min dator 24/7 365 så orkade inte Xp
med. Efter ca 3-4 dagar började det hänga sig och det strulade ut av bara satan. Numera kör jag 2000 för driftsäkerhetens skull. Men den dag XP blir lika driftsäkert(om ca 3 service packar) så kommer jag att byta tillbaka fort som fan.
Summa sumarum: Om du inte har igång datorn dygnet runt så prova Xp.
Hmm, undrar vilken version av XP alla kör som har problem. Vi kör XP på två serverburkar och 2000 på en, det funkar precis lika bra på XP burkarna som på 2000 burken. Vi har en uptime på 452 timmar på alla burkar just nu och det tycker iallafall vi är bra.
senast jag körde win2k gick det mycket söligare än win xp.. kan vart på våren nån gång.. körde iofs på en 450 mhz med 128 mb i ram
nu har jag en 1,9 ghz med 512 mb i ram..
Jag har w2k och nt4 samt xp pro ....Dom är online all the time ...Sist jag bootade om w2k var nyss för installation av sp3 annars så har den stått på sen maj månad ....Funkar kanon måste tillägga de ...Det är många som besöker den varje dag ....Nt4 server är det mer ombootning på tyvärr ...Xp är samma som w2k....Fast jag föredrar w2k...Det är en smaksak ....Har man w2k så är det onödigt att uppgradera till XP ...
Har 98, 2000 oxh XP på en maskin. 98 var för en del spel. 2000 är mycket stabilt men klarade inte en del program. XP har jag nu kört felfritt i månader. Klarar i stort sett allt. Se bara till att ni kört igenom allt på update. Dock inte servicepack 1. Det är OK om man har ett icke tjuvkopierat program + har det installerat på endast en maskin. Bill är lurig som fan. Det lär finnas nån patch ute som fixar problemet.
"I och med Servicepack 1 för Windows XP kommer användare som inte har en laglig licensnyckel att tappa möjligheten att uppdatera operativsystemet. Funktionen Windows Update kommer framöver att kontrollera licensnyckeln för att avgöra om kopian är köpt eller inte. "
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!