2008-05-26, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Jag hänger inte ut personuppgifter. Kan nämna att han iallafall inte är bosatt i Lidköping, som en del tycks tro. Har läst de tidigare domarna mot killen, de är offentlig handling.

har någon av de misstänkta personerna bytt namn?

vart har dommarna fallit?
lidköpings tingsrätt?
Citera
2008-05-26, 17:17
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Jag hänger inte ut personuppgifter. Kan nämna att han iallafall inte är bosatt i Lidköping, som en del tycks tro. Har läst de tidigare domarna mot killen, de är offentlig handling.
Du kan inte bara ge hans initialer, så att vi har ett bekvämt och entydigt sätt att referera till den misstänkte på, utan att vi fördenskull behöver veta vad han heter allihopa?
Citera
2008-05-26, 17:26
Medlem
nazikopplingar?

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=119&a=423051

gp spinner vidare, på rasist/nazist koppling hos gärningsmannen
Citera
2008-05-26, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Censur
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=119&a=423051

gp spinner vidare, på rasist/nazist koppling hos gärningsmannen

Vad är det här för jävla trams då:
Citat:
Den mycket unga flicka (född 1990), som greps tillsammans med de andra, har släppts.

Kunde de inte lagt till bebis när de ändå var i farten...

Sveriges daltande med grova våldsbrottslingar har tyvärr skördat ännu ett offer.
En 19-åring som är dömd för misshandel vid 4 olika tillfällen varav en ansetts som grov har fått sitt längsta straff (?) utdömt till 8 månaders fängelse, grattis Sverige nu skördar vi frukten utav daltandet, dagligen.
Citera
2008-05-26, 17:49
Medlem
Hallå jag är bosatt i skara och ryktet som går i det lokala är att det är en kille ifrån Varnhem 3 km från Norra Lundby som är den här 19-åringen.
Citera
2008-05-26, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll

Sveriges daltande med grova våldsbrottslingar har tyvärr skördat ännu ett offer.
En 19-åring som är dömd för misshandel vid 4 olika tillfällen varav en ansetts som grov har fått sitt längsta straff (?) utdömt till 8 månaders fängelse, grattis Sverige nu skördar vi frukten utav daltandet, dagligen.

8 månaders fängelse, utdömt i när var det? stod det inte februari eller något? å nu är det maj, nyligen muckat, å fått vilkorligt, och går ut och gör detta direkt, verkar va ganska planlagt, med setup fest, noga vald dumpningsplats osv
Citera
2008-05-26, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fethund
Hallå jag är bosatt i skara och ryktet som går i det lokala är att det är en kille ifrån Varnhem 3 km från Norra Lundby som är den här 19-åringen.

enligt media så bor den gripne 19åringen i vara , så antingen är media helt åt helvete å cyklar eller så är du det!
Citera
2008-05-26, 18:03
Medlem
Läste i tidningen i dag, kommer ej ihåg vilken och hittar det inte på nätet, att dom spolade av kroppen med rent vatten innan den lyftes ur tanken.

Är det klokt att göra så med tanke på att det kanske fanns bevis på kroppen? Visst måste det ha luktat förjävligt men bevisning borde ju väga tyngre.

Någon annan kanske läste samma artikel och har länk till den.
Citera
2008-05-26, 18:07
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vorph666
Läste i tidningen i dag, kommer ej ihåg vilken och hittar det inte på nätet, att dom spolade av kroppen med rent vatten innan den lyftes ur tanken.

Är det klokt att göra så med tanke på att det kanske fanns bevis på kroppen? Visst måste det ha luktat förjävligt men bevisning borde ju väga tyngre.

Någon annan kanske läste samma artikel och har länk till den.

Kroppen var ju redan "sköljd" av gödsel. Antar att trycket på strålen mot kroppen inte var starkare än att gödslet for väck.
Citera
2008-05-26, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Censur
enligt media så bor den gripne 19åringen i vara , så antingen är media helt åt helvete å cyklar eller så är du det!

Ah tänkte väl det, nu när jag har hört mej om lite mer så var det en viss Fredrik Petersson aka Diego dom trodde det var men om den misstänkte är aktiv nazzist så tror jag inte att en adopterad colombian har så mycket med det att göra
Citera
2008-05-26, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fethund
Ah tänkte väl det, nu när jag har hört mej om lite mer så var det en viss Fredrik Petersson aka Diego dom trodde det var men om den misstänkte är aktiv nazzist så tror jag inte att en adopterad colombian har så mycket med det att göra

okej , framtiden lär väl utvisa detta, kan ju som sagt vara media som är ute å cyklar, har hänt förr. håll öronen öppna, många nyfikna på flashback
Citera
2008-05-26, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Kroppen var ju redan "sköljd" av gödsel. Antar att trycket på strålen mot kroppen inte var starkare än att gödslet for väck.

Mm jag antar det, hoppas dom vet vad dom gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in