Hej.
Känner att jag har blivit lite fet nu under vintern och nu när sommarn tränger sig på är det inget jag trivs med. Så, jag hade tänkt att börja träna på gym, säg, träna hela kroppen uppdelat på 3 gånger i veckan, har ingen tidigare erfarenhet så alla tips är välkomna.
Jag har läst trådarna jag fann väsentliga i "***Nyttiga trådar och länkar, läs innan du startar en ny tråd!!!***" och sökt lite på det jag undrar om men känns inte som om något jag hittat passar in på mig riktigt.
Kort kan man väl säga att jag vill bränna fett (och gärna bygga lite muskler i samma vända) genom att träna "tungt" (det som är tungt för mig d.v.s.
) och intensivt och därmed slippa spring, spinning etc, och helst även promenader. Är det någon bra idé eller är jag ute och cyklar?
Som jag fattat det ska jag äta proteinrik mat, äta ganska ofta men mindre måltider och låta bli kolhydrater förutom efter träningspassen, och försöka hålla dagsintaget cirka -500 kcal av mitt egentliga behov. Jag får känslan av att min metod bara skulle få mig att prestera dåligt på passen och hämma muskeltillväxten, men å andra sidan vet jag ju inte särskilt mycket om träning och kost.
Låter det helt galet, eller är jag inne på rätt spår? Ursäkta om jag kanske tar upp samma ämne som i någon annan tråd men vill vara säker på min sak, och inte göra fel i flera månader framåt.
EDIT: En sak till, finns det något kosttillskott som skulle kunna hjälpa mig typ protein? Känns som att jag inte ska dricka gainers och grejer om jag hade tänkt att gå ner i vikt samtidigt, but then again, vad vet jag om träning och kost.