• 2
  • 3
2024-07-31, 14:34
Medlem
Om inte jag minns fel så spelade jag och polarna ettan på dator (pc alltså) med svenskt språk.
Det var iofs en piratkopia så vettefan vad mer för skit vi la in i det spelet, massa fuskmöjligheter o skit iaf
Men det kanske var därifrån vi även fick in svenskan. Det är för länge sen för att jag ska minnas, kommer dock ihåg hur mycket jag hatade det så jag körde på engelska med lite mer pondus i språket.

Har alltid hatat pc-spel med svensk översättning, så jävla ruttet och fånigt det låter. Filmer likadant
Citera
2024-07-31, 14:51
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Nu blir det bump av en väldigt gammal tråd. Men jag spelade Diablo 1 som liten, på svenska och på PlayStation 1. Vet någon om det går att få tag i svenska versionen till PC? Jag har köpt Diablo 1 från GOG, men jag undrar om man kan lägga in någon ljudfil eller liknande för att ändra språket till svenska?

Citat:
Ursprungligen postat av Archytechtic
Det verkar inte finnas någon officiell version till PC, men PSX versionen ser ut att finnas på Internet Archive. Möjligt att de svenska ljudfilerna går att extrahera därifrån för att sen läggas in i GOG-versionen men det lär inte vara så enkelt som att klippa/klistra en grupp mp3filer.

Jag skulle köra psx-versionen på emulator
Citera
2024-12-16, 17:56
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Archytechtic
Det verkar inte finnas någon officiell version till PC, men PSX versionen ser ut att finnas på Internet Archive. Möjligt att de svenska ljudfilerna går att extrahera därifrån för att sen läggas in i GOG-versionen men det lär inte vara så enkelt som att klippa/klistra en grupp mp3filer.

Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Jag skulle köra psx-versionen på emulator

Missade era svar. Såg att det finns på archive men tar evigheter med laddningen sedan fanns det bara stream, vill köra med någon kompis över Hamachi (internet - lan) så då går nog det inte att streama. Förslag på annat sätt att få tag i ljudfilerna eller spelet till PC?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in